וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר נפל ממסוק 669 ומת - המשפחה תקבל 2 מיליון

לפני שלוש שנים ניסו לוחמי 669 לחלץ את המטייל עלא אגברייה, שנקלע לשדה מוקשים. לאחר שנקשר למסוק וחילוצו החל, נפל לקרקע ומת. "נעמוד על כך שמי שגרם למותו יועמד לדין"

תאגיד כאן

באדיבות הערוץ הראשון

לוקחים אחריות: המדינה תשלם פיצויים של שני מיליון שקלים להוריו של צעיר, ערבי-ישראלי, שנהרג במהלך פעולת חילוץ של יחידת החילוץ של חיל האוויר, 669, לפני שלוש שנים: כך עולה מהסכם פשרה שהוגש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בנצרת, לקבלת תוקף של פסק דין. מטרת הפשרה, אותה השיגו נציגי משרד הביטחון ופרקליטות מחוז הצפון, בתום משא ומתן שניהלו עם בא כוחה של משפחתו של הצעיר, עורכי הדין דוד וחיה מנע, יביא לסילוקה של תביעת ההורים נגד המדינה, בגובה בסך 4.2 מיליון שקלים.

בחודש מרץ לפני כשלוש שנים נכנסו שלושה מטיילים לשדה מוקשים סמוך לבית שאן. אחד מהם, עלא אגברייה, עלה על מוקש ונפצע באורח קשה. מסוק חילוץ של חיל האוויר עם צוות של לוחמי 669 הוזעק למקום. לוחם מהיחידה ירד מהמסוק באמצעות חבל, וחיבר את הפצוע אליו. שניהם הועלו חזרה אל המסוק, ובשלב הסופי, לפני שהפצוע הוכנס אל תוך המסוק, הוא נשמט מהלוחם אליו היה קשור ונפל חזרה מגובה רב אל הקרקע. הפצוע פונה במצב קשה מאוד לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם מת מפצעיו.

עורכת הדין מנע אמרה בשם המשפחה כי "לאחר מחשבה רבה המשפחה הגיעה להחלטה לסיים את ההליך האזרחי נגד המדינה, חרף הקושי בקבלת ההחלטה שכזו. יחד עם זאת, בכוונת המשפחה להמשיך לעמוד על כך, שמי שגרם למותו של בנם יועמד לדין".

עוד בנושא
צה”ל: נפילת עלא אגברייה ממסוק 669 - טעות אנוש
”תחקיר צה”ל על החילוץ בצפון - ניסיון טיוח”
”התנהלות צה”ל מריחה כמו כסת”ח”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully