וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: אסאנג' יוסגר לשבדיה ויישפט על אונס

30.5.2012 / 12:00

ברוב של 5 שופטים נגד 2 דחה בית המשפט העליון בבריטניה את ערעורו האחרון של מייסד אתר "ויקיליקס" - והוא יוסגר לשבדיה כדי לעמוד לדין בעקבות תלונותיהן של שתי צעירות

עכשיו זה סופי: בתום למעלה משנה וחצי של מאבק משפטי, יוסגר ג'וליאן אסאנג' מבריטניה לשבדיה, שם יעמוד לדין על שני מקרים של תקיפה מינית לכאורה. כך קבע בית המשפט העליון בלונדון, שדחה היום (רביעי) את הערעור האחרון שהגיש אסאנג' על ההחלטות בערכאות קודמות. ההחלטה, למעלה מחודשיים אחרי הגשת הערעור, לא הייתה פשוטה, והתקבלה ברוב קולות: חמישה מתוך שבעת השופטים בתיק תמכו בה, ושניים התנגדו.

אסאנג' האוסטרלי בן ה-40, מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס", הפך בשנים האחרונות לגיבור בקהילת ההאקרים הגלובלית ובקרב חוגים חתרניים בעולם, אך מנגד הוגדר "אויב הציבור מספר 1" על ידי לא מעט ממשלות, ובראשן הממשל האמריקאי - שבמהלך השנה וחצי האחרונות חשף האתר שלו כרבע מיליון מסמכים בדרגות שונות של סיווג ממחלקת המדינה שלו (פרשת "קייבל-גייט").

אסאנג': יחסי המין היו בהסכמה

מאז מעצרו בבריטניה בדצמבר 2010, היה אסאנג' משוחרר בערבות בתנאים מגבילים נוקשים, והתגורר באחוזה של אחד ממעריציו במזרח אנגליה. הוא מבוקש לחקירה בשבדיה בגלל תלונותיהן של שתי צעירות שהתנדבו בוויקיליקס, המכונות בשבדיה "Miss A, ו"Miss W". הן טוענות כי אנס אותן בעת ביקור שלו בשטוקהולם באוגוסט 2010. הוא תושאל על ידי המשטרה הבריטית, הכחיש את ההאשמות וטען כי קיים עם השתיים יחסי מין בהסכמה.

תומכיו של אסאנג' טוענים כי מאחורי התיק כולו עומדים גורמים המנסים להשתיק אותו ואת האתר שהקים. בתחילת השנה הודיע אסאנג' כי ויקיליקס מקפיא את פעילותו בשל המשבר הכלכלי אליו נקלע עקב החרם שמטילים עליו בנקים, חברות אשראי ושירותי סליקה, בלחץ הממשל האמריקאי, המונע ממנו לגייס תרומות.

פרקליטיו של אסאנג' - בהם עורך הדין היהודי-אמריקאי הידוע אלן דרשוביץ - טענו לאורך המאבק המשפטי כי הוא לא יזכה למשפט צדק בשבדיה, וכי אסור להסגירו אליה שכן הוא עלול להיות מוסגר ממנה בהמשך לארה"ב, שם הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות בגלל הדלפת הענק. עוד טענו הסנגורים כי בקשת ההסגרה אינה במקומה שכן אסאנג' אינו מבוקש למעצר בשבדיה אלא רק לחקירה. הם ניסו להעלות עוד טיעונים טכניים ופרוצדורליים נוספים - אולם כל אלו נדחו בידי השופטים סופית.

עוד על אסאנג':
באפריל חנך תוכנית אירוח - וריאיין את נסראללה
ג'וליאן אסאנג' נגד פייסבוק
ויקיליקס: "קומנדו ישראלי השמיד מתקני גרעין באירן"
ג'וליאן אסאנג' - בין "100 המשפיעים" של טיים
וויקיליקס: בקרוב הסרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully