וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת האילוף: כך תגדלו דוג דה בורדו

דרור בראל

29.5.2012 / 7:30

דרור בראל, מאלף הכלבים החדש של וואלה! בעלי חיים, מסביר מדוע יש כלבים המפחדים ממים, איך מחנכים כלב להיגמל מעשיית צרכיו בגינה הפרטית ועוד. יש לכם שאלה? שלחו אליו

דרור בראל, מאלף כלבים מוסמך, הוא מאלף הכלבים החדש של וואלה! בעלי חיים. במשך שלוש שנים הוא למד התנהגות בעלי חיים והוסמך כמאלף כלבים מקצועי במכללה המסמיכה מאלפי כלבים למשטרה האמריקאית לצורך תקיפה, הגנה, איתור סמים וחומרי חבלה, אימון כלבי שמירה, גישוש והצלה. עם חזרתו של דרור לארץ עם סיום לימודיו ב-1992 הקים את חוות הכלבים של דרור המספקת שירותי אילוף לכל מטרה, מפתרון בעיות התנהגות של כלבים ועד לאילוף למטרות הגנה, אבטחה גישוש והצלה. כמו כן משמשת החווה כפנסיון כלבים.

השנה גם נפתח ב"חוות הכלבים של דרור" קורס להכשרת מאלפי כלבים מוסמכים מטעם מכון וינגייט בניהולו ובהנחייתו של דרור בראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל השאלות בנושא אילוף כלביכם - אליו. המאלף דרור בראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לי גולדן גזעי בשם קליפורד. בכל פעם שהוא רואה מכוניות או אנשים, הוא רודף אחריהם. מה לעשות?

אילוסטרציה. ShutterStock
רודף המכוניות והאנשים/ShutterStock

תשובה: הסיבה שקליפורד רץ אחרי מכוניות יכולה לנבוע ממספר גורמים. בכדי לענות על השאלה ספציפית לגבי קליפורד אני זקוק לעוד כמה נתונים, אך באופן כללי כלבים רצים אחרי מכוניות כיוון שיצר הציד המפותח שלהם דוחף אותם לעשות כך. במקרים אלה הכלב ירוץ גם אחרי אופניים, סקייטבורד, חתולים וכו'.

הסיבה השנייה יכולה להיות מפחד הנגרם מרעש המכוניות. במקרה כזה נראה את הכלב רץ אחרי רכבים המשמיעים רעש קיצוני במיוחד.

לגבי רדיפה אחרי אנשים, פה הנושא יותר מורכב, וחשוב לדעת אם היא מלווה בסימני תוקפנות או לחלופין רצון עז לשחק. אני ממליץ לכם לפנות לעזרה מקצועית של מאלף כלבים מוסמך שיסייע לכם לאבחן בצורה מקצועית את הבעיה האמיתית של קליפורד, ואז אפשר יהיה לטפל בו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יש לי כלב גולדן מעורב כבן שנה. אני לא מצליחה לגמול אותו מעשיית צרכים בגינה הפרטית שלנו. מה הפתרון?

אילוסטרציה. ShutterStock
ממש אוהב לעשות פיפי וקקי בגינה הפרטית/ShutterStock

תשובה: על מנת לגמול כלב מעשיית צרכיו בחצר יש לנהוג כפי שנוהגים כאשר גומלים כלב מעשיית צרכיו בבית:
ראשית, עליכם להגבילו לשטח קטן יחסית בכדי לגרום לו להתאפק. כלב לא יעשה צרכיו במקום מרבצו. יש להוציאו לעתים תכופות - תחילה כל שלוש שעות - ממקום זה. לאחר שעשה צרכיו בחוץ, יש לעודדו להמשיך מעט את הטיול ולחזור הביתה.

ניתן לשחררו למשך זמן קצר יחסית לאחר שעשה צרכיו בטיול. במידה ולא עשה צרכיו בטיול יש להחזירו לאזור התחום ולהוציאו שוב לאחר זמן קצר, וכך להמשיך עד שיעשה בחוץ. רצוי לעשות זאת בזמן חופשה, כשאתם פנויים לשבור את מעגל עשיית הצרכים בחצר. כשהכלב מתחיל לעשות צרכיו בחוץ, בכל פעם שחוזרים הביתה, האריכו את זמן השחרור שלאחר הטיול עד שהכלב נגמל לגמרי.

אימצתי כלב רחוב. אחרי הזרקת הצ'יפ הכלב הפך אלים והחל לתקוף זרים. מכלב חמוד וחברותי הפך למפלצת. הכלב קשור כי אני מפחדת שיזיק ויתקוף, אבל אני לא אוהבת כלבים קשורים וזה לא בריא עבורו. מה לעשות?

אילוסטרציה. ShutterStock
יש קשר בין הצ'יפ לכלבים ובין העובדה שהכלב הפך למפלצת?/ShutterStock

תשובה: אין כל קשר בין הזרקת הצ'יפ לבין היותו תוקפן. עלייך לפנות למאלף מקצועי שיאבחן את הכלב וכך יוכל לסייע לך בטיפול בתוקפנות. חשוב לדעת כי תוקפנות נובעת בדרך כלל מפחד. זאת הדרך של הכלב להרחיק מעליו גורמים מאיימים. בכדי לטפל בתוקפנות, חשוב לאבחן את אופיו ואת סיבת הפחד והגורמים לו.

אני מעוניין לקנות דוג דה בורדו. שאלתי היא מאיזה גיל מומלץ לקנות ומאיזה גיל ניתן לאלף.

אילוסטרציה. ShutterStock
מאיזה גיל לאמץ דוג דה בורדו?/ShutterStock

תשובה: רצוי לקנות כלב ולקחת אותו מאמו לא לפני גיל שמונה שבועות, זאת על מנת שכל צרכיו כגור צעיר יסופקו לו על ידי אמו ומהגורים שאיתם חי עד אותו יום. זהו שלב התפתחותי קריטי, בו הכלב עובר את תהליך החיברות הכלבית. הגור לומד מאמו גבולות כמו רגישות בנשיכותיו ועוד.

לחנך כלב ניתן מגיל שמונה שבועות, אך לחינוך זה קוראים "חינוך גורים". בשלב זה מלמדים את הכלב גבולות בבית ועם המשפחה החדשה, וגומלים אותו מעשיית צרכיו בבית.

יש לי דוברמנית גזעית שלקחתי מ-אס או אס חיותs. היא מפחדת ממים. מה אני יכולה לעשות בנוגע לזה?

כלב דוברמן. ShutterStock
למה מפחדת? כולה מים/ShutterStock

תשובה: הפחד ממים בדרך כלל נובע מחשיפה לא נכונה של הכלב למים מגיל צעיר, עם רחיצתו או כשלוקחים אותו בפעם ראשונה לים וזורקים אותו למים. חשוב לחשוף את הכלב למים בצורה חיובית ונעימה על מנת להחזיר את הביטחון שלו במים.

חשיפה חיובית למים הינה תהליך של יצירת קשר בין מים לתחושה נעימה. ניתן לעשות זאת כשרוחצים כלב, תחילה עם מים פושרים וזרם איטי או אפילו עם מגבת רטובה כשהמים זורמים ליד. ניתן להסיח את דעתו באמצעות חטיף טעים. כשלוקחים את הכלב לים, יש להביאו קשור לרצועה לקו המים ולתת לו לחוש את מגע המים והגלים תחילה ברגליים ולאחר מכן, במידה והוא לא נבהל, אפשר להכניסו באיטיות יותר עמוק.

יש כל הזמן להיות עירניים לגבי תגובותיו של הכלב. אם הוא מפחד, אין להמשיך אלא לסגת. יש כלבים שמאוד מפחדים, ואיתם התהליך יכול להיות איטי מאוד, ואולי בסופו של דבר יתברר כי כלבכם פשוט לא אוהב את הים, וכי תנועות המים ורעש הגלים מפחידים אותו.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully