וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש מפרט: הרגלי עישון הסמים של ברק אובמה

חודש לאחר פרסום עדותה של חברתו לשעבר של הנשיא בצעירותו על יחסיהם האינטימיים, פרטים נוספים מתוך הביוגרפיה השערורייתית נחשפים. "אם לא היית שואף לריאות - היית נענש"

נשיא ארצות הברית נהג לצרוך סמים קלים על בסיס יומיומי – כך נטען בחלקים נוספים מתוך הביוגרפיה "ברק אובמה: הסיפור", מאת העיתונאי דיוויד מרניס מעיתון ה"וושינגטון פוסט", העמוסה עדויות ופרטים שנויים במחלוקת מתוך חייו של אובמה הצעיר. מספר פסקאות העוסקות בהרגלי צריכת הסמים של הנשיא שוחררו אתמול (שישי) לאתר "גוגל ספרים" אולם נגנזו לאחר זמן קצר בלבד. עם זאת, הפרטים הונצחו במספר כלי תקשורת, ועשויים לשמש כנשק בידי יריביו של אובמה – העומד כעת לפני מערכת בחירות נוספת.

אובמה הודה בעבר באוטוביוגרפיה שכתב, "חלומות מאבי", כי נהג לשתות משקאות אלכוהוליים ולעשן מריחואנה בצעירותו, אולם לא בפירוט כה רב. באחד הפרקים בביוגרפיה החדשה מתוארים ימי עישון המריחואנה של אובמה כתלמיד תיכון בהוואי, אז השתייך לחבורה שקראה לעצמה חבורת ה"צ'ום", פועל שמשמעותו עישון מריחואנה.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בניו יורק, 1983. AP
השעין את הראש לאחור - ושאף. אובמה הסטודנט, ניו יורק 1983/AP

עוד נכתב כי אובמה נודע בשנים הללו כממציא שיטה בשם "שאיפה מוחלטת" לעישון הסם. "כשישבת עם ברי (ברק) והחבורה, אם היית שואף רק חלק מהסם היקר במקום לספוג את כולו פנימה, היית נענש והיו מדלגים על התור שלך לשאיפה מהג'וינט", פירט מרניס. כמו כן הסביר העיתונאי זוכה פרס הפוליצר כיצד כאשר נגמר הסם, השעינו החברים את ראשיהם לאחור "ושאפו את העשן שנותר בתקרת החדר".

על אף שכיום סופג אובמה איומים מצד משפטנים הטוענים כי המידע אמור היה לסכל את ניסיונותיו לקריירה פוליטית, התייחס אובמה בשנותיו כאיש ציבור בפתיחות רבה לעברו. בשנת 2006 אף התייחס אובמה להודאתו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון, שטען כי התנסה בעישון סמים אך "לא לקח לריאות", אמירה עליה הגיב אובמה בשעשוע - "זה כל הקטע, לא?".

זוהי אינה הפעם הראשונה שפרטים עסיסיים מתוך הביוגרפיה החדשה מוצאים את דרכם לתקשורת – בתחילת החודש פורסמו עדויותיה של בת לדיפלומט אוסטרלי שלטענתה הייתה במערכת יחסים אינטימית עם הנשיא לעתיד, לפיהן אף התגוררו יחד בעת שהותו בניו יורק. "הוא דיבר מלים יפות, ויכול היה להיות פתוח ובוטח...אבל הייתה גם את הקרירות" (coolness במקור), סיפרה. ב-1984, נכתב ביומנה: "ברק עדיין מרתק אותי, אבל יש כל כך הרבה דברים מתחת לפני השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully