וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפצה בכרבע מיליון שקל מתנחל שהוכה בעמונה

יהושע בריינר

23.5.2012 / 20:31

הפיצוי ניתן בשל הנזק רב שנגרם לצעיר שהוכה על ידי שוטר יס"מ שפינה את אחד הבתים ב-2006. מדובר באחד מהפיצויים הגבוהים ביותר לו זכו מתנחלים בעקבות פינויים

המשטרה תפצה פעיל ימין שהוכה בפינוי עמונה ב-2006 בסכום של כ-230 אלף שקלים - כך קבע היום (רביעי) בית משפט השלום בירושלים. סכום הפיצויים הגבוה ניתן בעקבות נזק רב שנגרם לפעיל, שהוכה על ידי שוטר יס"מ שפינה את אחד הבתים, זאת במקביל להליך פלילי המתנהל נגדו. מדובר באחד מהפיצויים הגבוהים ביותר לו זכו המתנחלים עד היום בעקבות פינויים.

במהלך האירוע נפגע התובע, ישי גרינבאום, צעיר בן 26 ששהה באחד המבנים במאחז, ועד היום הוא סובל מנכות בידו השמאלית ומשברים נוספים בגופו לאחר שהוכה בעזרת אלה.

צפו בפעיל הימין מוכה בידי כוח יס"מ

כאמור, מדובר בפסיקה בתביעה אזרחית שהגיש גרינבאום, ששהה ביחד עם חבריו באחד הבתים. לפני ארבע שנים הגישה המחלקה לחקירות שוטרים כתב אישום נגד השוטר, מוטי מהגר, ובו סדרה של עבירות חמורות. "בשלב מסויים, ללא התראה מוקדמת וללא כל התגרות מצידם של המתלוננים, ניגש אליהם מהגר והיכה אותם באמצעות אלה שכוונה לראשם ללא הצדקה ומבלי שהתעורר צורך לנקוט בדרך בה נקט", נכתב בכתב האישום. בשלושה מקרים שונים הואשם בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממשית ועבירה של חבלה חמורה.

"משטרת ישראל ממשיכה לקדם ולגבות את השוטר הפוגע"

במחלקה לחקירות שוטרים הסתמכו על סרטים שתיעדו את פעולתו של מהגר שתקף את הצעירים. המשפט הפלילי עדיין מתנהל, אולם כאמור, במקביל הוגשה תביעה אזרחית על ידי עו"ד וירשיני אדד נגד המשטרה בדרישה לפיצויים בגובה של 350 אלף שקלים.

בארגון זכויות האדם ביש"ע, המלווה את התיק, הביעו סיפוק מפסק הדין. "קיים פער בלתי נסבל בין פסק הדין של בית המשפט, שהכיר בחומרת האירוע ובנזק העצום שנגרם לתובע ובין ההתנהלות של המשטרה", אמרה אורית סטרוק, יו"ר הארגון, "חשוב לציין שמשטרת ישראל ממשיכה לקדם ולגבות את השוטר הפוגע ולשלוח אותו שוב ושוב לעימותים עם מפגינים. ראויה לתשומת לב עובדת ההתנהלות של מח"ש שמאפשרת את התמשכות ההליכים הפעילים של השוטר כבר למעלה מ-4 שנים".

לקריאה נוספת
עבודות שירות לפרש שדרס מפגין בעמונה
שוטר שנגח במתנחל ישלם 50 אלף שקלים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully