וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר בחיוך: צעירה מחיפה בלעה מברשת שיניים

קובי מנדל

16.5.2012 / 3:06

לאחר שבלעה מברשת שיניים בשוגג פנתה בת-אל לבית חולים באזור הצפון אך הרופאים לא מצאו דבר. למחרת, כשהתגברו הכאבים, פנתה לבית חולים כרמל, שם הוצאה המברשת בטיפול מיוחד

הסיפור הזה יכול היה להיגמר אחרת: בת-אל פנקר, בת 24 מקרית ים, שבה לביתה לאחר יום עבודתה כמטפלת במעון לקשישים, נכנסה לחדר האמבטיה וצחצחה את שיניה. כשהתכופפה לכיוון הברז, החליקה מברשת השיניים מידה ונבלעה במהירות בגרון, ומשם החליקה אל תוך הבטן.

"בהתחלה נורא נבהלתי וניסיתי להקיא ולהוציא את המברשת בכוח", סיפרה בת-אל לוואלה! חדשות. כשהבינה שלא תצליח להקיא את המברשת מגופה מיהרה בת אל יחד עם אחיה וחברה לאחד מבתי החולים באזור, שם בדק אותה רופא המיון ושלח אותה לצילום רנטגן. בצילום לא ראו הרופאים שום דבר חריג וגם בדיקה של רופא כירורג לא העלתה כל ממצא, לכן החליטו הרופאים לשחררה לביתה. "התחננתי וביקשתי שיבדקו ויעשו לי עוד בדיקות, הרי אני יודעת שבלעתי מברשת שיניים גדולה אבל אף אחד לא האמין לי. הם חשבו שאני כנראה חולמת ולא נורמלית ושלחו אותי הביתה", סיפרה בת-אל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרי אני יודעת שבלעתי מברשת שיניים גדולה אבל אף אחד לא האמין לי". בת-אל פנקר, לאחר שהמברשת הוצאה מבטנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למחרת בבוקר, חשה בת-אל כאבים עזים בבטנה וחשה לחדר המיון של בית החולים כרמל בחיפה. "חשבתי שאולי בכרמל הרופאים יאמינו לי ואולי גם יצליחו לעזור" אמרה. צוות חדר המיון החל מיד בסדרת בדיקות שכללה צילום רנטגן ובדיקת אולטרסאונד, אך גם אז לא נראתה מברשת השיניים. רק לאחר שנשלחה בת-אל לבדיקה במכשיר ה-CT המשוכלל התגלתה המברשת. "כשראינו את גודל המברשת באורך של כ-20 ס"מ ואת הזווית בה היא שכבה בתוך הבטן זה נראה כמו מקרה ודאי לחדר ניתוח", ציין ד"ר אורי סגול, מנהל מכון הגסטרו בבית חולים כרמל.

"עשינו שימוש לא סטנדרטי בציוד סטנדרטי"

ד"ר סגול סיפר כי עד כה הוציא מבטנם של החולים שהגיעו אליו סוללות, סכיני גילוח, גשרים ואפילו שיניים תותבות, אך במברשת שיניים בגודל ענקי כמו זו הוא טרם נתקל. ואמנם, הצוות הרפואי כבר החל בהכנות לחדר הניתוח, אך החליט ד"ר סגול לנסות כנגד כל הסיכויים להוציא את המברשת בלי ניתוח.

בעזרת ציוד אנדוסקופי, שמשמש בדרך כלל לבדיקות גסטרו, נכנס ד"ר סגול דרך הפה של בת-אל והצליח להגיע עד לקיבה. הוא החל לסובב באיטיות את מברשת השיניים, ולאחר דקות ארוכות מורטות עצבים של תמרונים והחלקות, הצליח ד"ר סגול לתפוס את המברשת ולשלוף אותה בשלמותה כשכל צוות המחלקה מסביב עמד והריע לו על הביצוע המושלם.

"עשינו שימוש לא סטנדרטי בציוד סטנדרטי ואני שמח שהצלחנו לסייע ולעזור לבת-אל", סיכם ד"ר סגול. "המסר שלי, ובמיוחד מהמקרה הזה, שרופאים חייבים להקשיב ולשמוע את החולה. עם כל הטכנולוגיה וכל הניסיון שלנו, הכי חשוב להקשיב לחולה ולהאמין לו". בת-אל הודתה לד"ר סגול ולצוות בית החולים. "אנחנו בס הכל בני אדם שמבקשים קצת התייחסות כשכואב לנו, וחשוב לנו שהרופאים יקשיבו לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully