וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בהתבטאות מרעישה: לאפשר נישואים חד מיניים

נשיא ארה"ב עושה היסטוריה? בראיון לרשת ABC ביקש להבהיר כי הוא "חושב שיש לאפשר לזוגות חד-מיניים להתחתן". מנגד, מיט רומני אמר: "נישואים - רק בין גבר לאישה"

יכול להיות שאלו הבחירות הקרבות ושזוהי הזדמנות לגרוף קולות בוחרים, אך התבטאותו של ברק אובמה עשויה להיות היסטורית: בראיון לרשת ABC אמר נשיא ארצות הברית כי הוא תומך בנישואים הומוסקסואליים. "חשוב לי להבהיר כי אני חושב שיש לאפשר לזוגות חד-מיניים להתחתן", אמר אובמה, שרגיל לשמור על עמימות בנושא, בידיעה שהדברים עשויים להרחיק מצביעים שמרנים מהבחירות שייערכו בנובמבר הקרוב. בכך ממשיך הנשיא את הקו של סגנו, ג'ו ביידן, שאמר לפני מספר ימים כי הוא "מרגיש נוח לחלוטין" עם נישואים חד-מיניים.

הנשיא אובמה בראיון הטלוויזיוני

העיתוי בו נאמרו הדברים אינו בהכרח מפתיע. הלילה עבר תיקון חדש לחוקת מדינת צפון קרוליינה, ברוב גדול של61% מתושבי המדינה, האוסר על נישואים בין בני אותו המין. יצוין כי נישואים חד-מיניים כבר אסורים בחוק בצפון קרוליינה, אולם כעת הדבר מעוגן גם בחוקת המדינה. בצעד זה הצטרפה צפון קרוליינה ל-28 מדינות אחרות בארצות הברית בהן קיים כבר איסור חוקתי על נישואים חד-מיניים. כתגובה לדברים אמר המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, כי נישואים צריכים להיערך "בין גבר ואישה".

נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא דברים בנוגע להורדת דירוג האשראי של ארה"ב ומשבר החוב. רויטרס
לא רק ביידן. אובמה מעוניין לאפשר נישואים חד-מיניים/רויטרס

ברק אובמה היה הנשיא הראשון שלאחר 17 שנים ודחיות רבות ביטל את מדיניות "אל תשאל, אל תספר", שאסרה על גיוס הומואים מוצהרים לצבא ארצות הברית, במטרה לאפשר לחברי הקהילה לשרת בכל זרועות הצבא מבלי שיצטרכו להסתיר את נטייתם המינית. "עשינו היום צעד סופי לביטולו של חוק מפלה, שערער את ערכי הצבא והאומה שלנו – ערכים של שוויון והוגנות", כתב הנשיא בהצרה שפרסם אז.

לקריאה נוספת:
ברוב גדול: נישואי הומואים נאסרו בצפון קרוליינה
אובמה ביטל סופית את אפליית ההומואים בצבא ארה"ב

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully