וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: סרקוזי והולנד הצביעו, שיעור הצבעה גבוה

הנשיא המכהן הסתפק בחיוך ושתיקה בקלפי, המועמד הסוציאליסט המוביל הבטיח ש"זה אולי יהיה יום יפה". מארין לה פן הצביעה בפתק לבן: "סרקוזי והולנד - כמו תאומים סיאמיים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

שיעור הצבעה גבוה נרשם היום (ראשון) בסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת, בדומה לסיבוב ההצבעה הראשון לפני שבועיים. לפי הנתונים שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית, נכון לשעה 12:00 בצהריים, הצביעו כבר למעלה מ-30% מבעלי זכות ההצבעה.

שני המועמדים, הנשיא המכהן ניקולא סרקוזי וראש המפלגה הסוציאליסטית פרנסואה הולנד, הצביעו כבר. סרקוזי הצביע בחטיבת ביניים ברובע ה-16 בפריז, יחד עם רעייתו, הזמרת והדוגמנית קרלה ברוני, ולקול קריאות עידוד של תומכיו מחוץ לקלפי. הוא חייך למצלמות, אך לא אמר דבר לעיתונאים שהקיפו אותו.

בחירות בצרפת - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

המועמד הסוציאליסט פרנסואה הולנד מגיע לקלפי בכפר טול כדי להצביע בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות צרפת, 6 במאי 2012. רויטרס
"קורא לכל הצרפתים להצביע כמוני". הולנד בקלפי, היום/רויטרס

עוד לפניו הצביע הולנד, בקלפי באולם האירועים "מארי לורן" בכפר טול. כשנשאל לשלומו, השיב כי ישן היטב בלילה, אך לא לזמן רב. "זה יהיה יום ארוך", אמר. "אני עדיין לא יודע אם זה יהיה יום יפה. לחלק מהצרפתים זה יהיה יום יפה, אך לאחרים לא". הוא הוסיף ואמר כי הוא מקווה ש"עוד צרפתים רבים יצביעו כמוני".

גם יו"ר מפלגת "החזית הלאומית" מהימין הקיצוני, מארין לה פן, שכבר הצהירה כי אינה תומכת באיש מהמועמדים, הצביעה בצהריים בקלפי בהנין בומונט בצפון המדינה. לה פן, שזכתה בעמעט 18% מהקולות בסיבוב הראשון, אמרה כי הטילה פתק לבן משום שאיש מהמועמדים אינו מציג מצע ראוי. "הולנד וסרקוזי הם תאומים סיאמיים", אמרה לעיתונאים בקלפי. סקר של מכון איפסוס מראה כי כמחצית מתומכיה של לה פן צפוים לבחור בסרקוזי, וכחמישית מהם יבחרו בהולנד. היתר צפויים להיעדר מהקלפיות.

ניקולא סרקוזי ואשתו קרלה ברוני מצביעים בקלפי בפריז בסיבוב השני בבחירות לנשיאת צרפת, 6 במאי 2012. רויטרס
לקול תשואות ההתומכים. סרקוזי וברוני, היום בקלפי/רויטרס

מנהיג השמאל הקיצוני, ז'אן לוק מלנשון, הצביע גם הוא הבוקר בקלפי בפריז, ומוקדם יותר קרא לתומכיו לבחור בהולנד. בסיבוב הראשון קיבל מלנשון כ-11% מקולות המצביעים. איש הימין-מרכז, פרנסואה ביירו, הצביע בצהריים בקלפי בעיר פו שבדרום צרפת, וקרא גם הוא לתומכיו להצביע להולנד, משום שהנשיא המכהן, ניקולא סרקוזי, הוביל "קמפיין אגרסיבי", כלשונו. הסוקרים העריכו כי ביירו יכול להביא להולנד עד כ-10% מהקולות, אך מאז הודיע על תמיכה בו לפני כמה ימים, התמיכה בהולנד דווקא ירדה, והפער בינו לסרקוזי הצטמצם ל-4% בלבד.

הצרפתים בישראל בחרו סרקוזי

גם באזורים מסוימים בישראל ניתן היה לחוש היום באווירת הבחירות, כשאלפי אזרחים צרפתים החיים בישראל התייצבו לממש את זכותם הדמוקרטית ב-17 קלפיות ברחבי המדינה. ביניהם היה גם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, שהסביר כי "זהו רגע מפתח במערכת הדמוקרטית שלנו", והודה כי שיכור ההצבעה בקרב הצרפתים הישרלאים הוא נמוך יחסית. לגבי ההשפעה של הבחירות על יחסי צרפת-ישראל, אמר כי "עם החברים שלנו בישראל יש היסטוריה ארוכה מאוד, היסטוריה שמבוססת על אנשים, על היסטוריה, על גיאוגרפיה, על אמצעים חזקים מאוד, ואני משוכנע שמי שייבחר ימשיך לשמור על היחסים האלה".

המועמד הסוציאליסט פרנסואה הולנד מגיע לקלפי בכפר טול כדי להצביע בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות צרפת, 6 במאי 2012. רויטרס
"מסביבו יש הרבה אנשים שלא אוהבים את ישראל". הולנד עוזב הבוקר את הקלפי בטול/רויטרס

אשר לבוחרים מן השורה, בקרב הצרפתים הישראלים ההעדפה היא ברורה לנשיא המכהן סרקוזי. "אני הצבעתי סרקוזי", אמרה לוואלה! חדשות אסתר, שהגיעה לקלפי בתל אביב. "קודם כל, כי הולנד אף פעם לא היה בממשלה או הראה שהוא יכול לנהל מדינה כמו צרפת; שנית, מבחינת פוליטיקה, מסביבו יש הרבה אנשים שלא אוהבים את ישראל. אני גרה פה והעתיד של היהודים בצרפת מאוד חשוב לי, ואחרי כל מה שקרה בזמן האחרון, לדעתי זה מאוד חשוב שנשמור על הביטחון שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully