וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים באירן: האקרים תקפו גם את משרד המדע

משה-חי הגיגת

29.4.2012 / 14:42

שבוע אחרי תקיפת משרד הנפט, מדווחים כמה כלי תקשורת כי ההתקפה על אתר משרד המדע "קשורה לפרויקטים בשיתוף משרד ההגנה". דיון בקונגרס: "אירן מתכננת סייבר-מתקפה בארה"ב"

מתקפת-הסייבר על אתרי משרדי הממשלה באירן נמשכת - כך מדווחים היום (ראשון) כלי תקשורת במדינה, בהם העיתון "חאבר" המזוהה עם חוגים שמרניים, והעיתון "שרק" המזוהה עם האופוזיציה הרפורמיסטית. לפי הדיווחים, המבוססים על "מקורות לא רשמיים", אתמול הותקפו על ידי האקרים מחשבי משרד המדע, שבוע לאחר שמתקפה דומה הופנתה כלפי מחשבי משרד הנפט.

גורם במשרד המדע מסר ל"חאבר" כי לפי ההערכות, הסיבה למתקפה הממוחשבת "קשורה כנראה לפרויקטים משותפים למשרד המדע ולמשרד ההגנה. כוונת הפורצים הייתה להשיג נגישות לשרתים הראשיים, כדי להשיג מידע ולפגוע בהם".

בחודש שעבר הודיעו פקידים בטהרן כי אירן חיזקה את חומות ההגנה של רשתות המחשוב שלה, בעקבות מתקפות קיברנטיות רבות להן היו נתונים מוסדות המדינה בשנים האחרונות - שהבולט שבהם הוא וירוס התולעת "סטוקסנט", שחיבל במחשבי תוכנית הגרעין. באירן טענו כי גורמים מישראל ובארה"ב עמדו מאחורי כל ההתקפות הללו.

"האירנים השקיעו מיליארד דולר במלחמה מקוונת"

על רקע הדיווחים, התקיים ביום חמישי האחרון דיון בוועדת בטחון-הפנים של בית הנבחרים האמריקאי בנושא מלחמת-הסייבר עם אירן, בו הוצגו עמדות מומחים הטוענים כי האירנים עוסקים כעת ברכישת המיומנות הטכנית הדרושה כדי לפתוח במתקפה מקוונת משלהם נגד ארה"ב ובעלות בריתה.

פטריק מיהאן, חבר בית הנבחרים (רפובליקני מפנסילבניה) וראש ועדת בטחון-הפנים של הבית. Matt Rourke, AP
"אני מאוד מודאג". חבר הקונגרס פטריק מיהאן/AP, Matt Rourke

"במהלך שלוש השנים האחרונות, השלטון האירני השקיע בכבדות בפיתוח יכולות הגנתיות והתקפויות כאחד, בשדה המלחמה הקיברנטית", העיד בוועדה אילן ברמן, סגן נשיא "המועצה האמריקאית ליחסי חוץ" (עמותה המזוהה עם הצד השמרני במפה הפוליטית). "זאת ועוד - מנהיגיה רואים יותר ויותר בלוחמה המקוונת כאפיק פעולה פוטנציאלי נגד ארה"ב". לפי הנתונים שהוצגו בדיון, אירן השקיעה באפיק זה למעלה ממיליארד דולרים.

יו"ר הוועדה, פטריק מיהאן הרפובליקני, הביע גם הוא דאגה מהאיום האירני הממוחשב: "בעוד תוכנית הגרעין הבלתי חוקית של אירן ממשיכה להגביר את המתיחות בין טהרן למערב, אני מודאג ביותר מהתהוותו של נתיב נוסף להתקפה אירנית - האפשרות שאירן תוביל התקפה מקוונת על אדמת ארה"ב".

לקריאה נוספת:
האם ישראל עומדת מאחורי המתקפות הקיברנטיות באירן?
גם הווירוס "דוקו" עושה צרות לאירנים, ולא ברור מאיזה סוג
ומי זוכר את הווירוס המסתורי "סטארס", שהיה או לא היה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully