וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "סרקוזי קיבל 50 מיליון אירו מקדאפי"

נשיא צרפת מיהר להכחיש מכל וכל את הפרסום המביך באתר תחקירים שמאלני, שבוע לפני הסיבוב השני בבחירות, בנושא התרומות לקמפיין שלו ב-2007. אנשי הולנד: "שיסביר את עצמו"

שבוע בדיוק לפני הסיבוב השני של הבחירות לנשיאות צרפת, הקרב בין ניקולא סרקוזי לפרנסואה הולנד הולך ועובר לפסים אישיים, ואתמול (שבת) חטף הנשיא המכהן מהלומה לא פשוטה, עם פרסום מביך ביותר: אתר אינטרנט צרפתי המתמחה בתחקירים חשף כי שליט לוב המנוח, מועמר קדאפי, הסכים "בעיקרון" בשנת 2007 לתרום 50 מיליון אירו לקמפיין הבחירות של סרקוזי, שנאבק אז להיבחר לכהונתו הראשונה. סרקוזי - שמאז הספיק להתייצב בחזית המבצע העולמי להדחתו של קדאפי, שהסתיים בהצלחה בשנה שעברה - מיהר להכחיש בתוקף את הדיווח.

בחירות בצרפת - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

שליט לוב מועמר קדאפי מארח את נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, טריפולי, יוטלי 2007. AP
פעם הם היו חברים טובים. סרקוזי מתארח אצל קדאפי, יולי 2007/AP

האתר החוקר "Mediapart", המזוהה עם השמאל הצרפתי, פרסם אתמול מסמך, לכאורה אותנטי, שנכתב ב-2006 בערבית, בחתימתו של שר החוץ הלובי דאז, מוסא קוסא, שבו מוזכר "הסכם עקרוני לתמיכה במועמדותו של ניקולא סרקוזי בבחירות לנשיאות, בסכום שווה ערך ל-50 מיליון אירו". מהדיווח, המיוחס למקורות "בכירים לשעבר בלוב שכיום נמצאים במסתור", לא ניתן להבין אם הכסף אכן נתרם בסופו של דבר. זו כבר הפעם השנייה שהאתר עוסק בנושא, לאחר שלפני כחודש וחצי פירסם לראשונה דיווח על התרומה לכאורה, המבוסס על עדות של סוחר נשק צרפתי שתיווך בעניינה - עדות שסרקוזי עצמו הגדיר "גרוטסקית".

גם הדיווח הנוכחי, על אף המסמך הכתוב, זכה לתגובה מזלזלת ממטה הבחירות של סרקוזי, שם הגדירה אותו הדוברת, נטלי קושיסקו-מוריזה, "ניסיון מגוחך" של מחנה הולנד להסיט את תשומת הלב. עוד הבהירה כי כל התרומות שקיבל סרקוזי ב-2007 זכו לאישור המועצה החוקתית בצרפת. ובכל זאת, במטה הקמפיין של הולנד ביקשו לנצל את המומנטום, ודוברו, ברנאר קזנב, קרא לנשיא "להסביר את עצמו בפני העם הצרפתי לנוכח האשמות כה חמורות, המגובות במסמכים המגיעים מפמלייתו של הרודן הלובי עצמו".

סרקוזי לשטראוס-קאהן: אני אחראי למצבך? פנה לרשויות

סרקוזי עצמו מצא אתמול זמן להתייחס לפרשה נוספת שחזרה בסוף השבוע לכותרות בצרפת: אישומי האונס (שבוטלו בינתיים) נגד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר ומי שהיה המועמד המוביל לנשיאות צרפת, דומיניק שטראוס-קאהן. לאחר שביום שישי העניק שטראוס-קאהן ראיון נרחב ל"גרדיאן" הבריטי, בו האשים באופן ישיר את מפלגתו של סרקוזי בהמצאת התלונות נגדו במסגרת "חיסול פוליטי", השיב אתמול סרקוזי לטענות בשיחה עם עיתונאים בפריז. "מספיק זה מספיק!", הוא קבע. "אני מציע שמר שטראוס-קאהן יסביר את עצמו בפני החוק". לדבריו, עדיף יהיה אם שטראוס-קאהן יבלום את פיו, "ויחסוך מהצרפתים את הערותיו".

בעצרת בחירות אמש הוסיף סרקוזי כי "אם לשטראוס-קאהן יש טענות, הרי שעליו להסביר את עצמו לרשויות, ולא לבוא בהאשמות מוסריות כלפי העם בצרפת". לדברי סרקוזי, "דווקא כעת, באמצע מערכת הבחירות, שטראוס-קאהן נזכר לתת שיעורים במוסר, ולהגיד שאני אחראי למצבו? זה כבר יותר מדי".

הבחירות בצרפת - עוד כותרות:
עסקת השטן עם הימין הקיצוני? קחו עכשיו, שלמו אח"כ
סרקוזי מתעקש: "לא אעשה עסקה עם מארין לה פן"
הולנד קרא לתומכי לה פן להצביע לו: "זעם חברתי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully