וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 שנות מאסר למטפל אלטרנטיבי שאנס מטופלות

גלעד גרוסמן

29.4.2012 / 12:34

רוני אליהו, שהעיד על עצמו כי ביכולתו לרפא כל מחלה, הורשע בעברות אונס ומעשי סדום, וכן בגביית כסף במרמה תמורת לימוד שיטת הריפוי שפיתח. "ניצל מטופלות לצרכיו האפלים"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) 16 שנות מאסר על המטפל האלטרנטיבי רוני אליהו בגין 22 אישומים שונים בעברות אונס, מעשה סדום, מעשים מגונים ומרמה. אליהו הורשע בכך שטען שהצליח לפתח שיטה ייחודית לריפוי מלא של כל מחלה, כולל מחלות קשות כמו שיתוק מוחין, אפילפסיה ומחלות כרוניות שונות - ובטיפולים שהעניק ניצל מינית מספר נשים שהגיעו אליו בתקווה להירפא. בנוסף, פתח אליהו מכללה שבה אמור היה ללמד לכאורה את שיטתו, וכך גבה כספים במרמה מתלמידיו.

לצד תקופת המאסר, חוייב אליהו, בן 51, לשלם פיצויים בסך 800 אלף שקלים בסך הכל לעשרות המתלוננים נגדו, ו-100 אלף שקלים לכל אחת משלוש הנשים אותן תקף מינית בעת הטיפול - כאשר שתיים מהן אנס ובאחת ביצע מעשה סדום. כמו כן, הורשע אליהו בביצוע מעשים מגונים במספר מטופלות נוספות.

אליהו פרסם מודעות בהן טען כי פיתח שיטה לריפוי כל מחלה – ועל פי אחד האישומים אף סיכן את מטופליו בכך שהפציר בהם להפסיק לנטול תרופות ולהחליפן בטיפול. בפועל, השירות אותו סיפק אליהו היה למעשה עיסוי גוף בעירום, תמורתו גבה סכומים גבוהים מלקוחותיו. בנוסף, פתח אליהו מכללה שבה התיימר ללמד את שיטתו, וגבה שכר לימוד גבוה מהתלמידים שנרשמו.

לאורך המשפט הכחיש אליהו את הטענות נגדו, וטען כי בית המשפט התעלם מהוכחות ברורות לכך ששיטתו פועלת. במהלך אחד הדיונים אף טען שהחל בטיפול האלטרנטיבי לאחר שאמו גילתה לו "סוד" שבאמצעותו טיפל בלקוחותיו.

"שאלנו את עצמנו - האם עומד לפנינו שרלטן ונוכל אשר טיפח תקוות שווא בקרב ציבור חולים, חלקם במחלות חשוכות מרפא, או שמא מדובר באדם בעל חזון אשר אכן פיתח שיטה ייחודית לריפוי מלא של חולים הלוקים במחלות קשות?", ציינו בגזר הדין השופטים אורי שהם, יהודית שבח וגלעד נויטל, ועל כך השיבו – "אין ולא הייתה בידי הנאשם כל שיטת ריפוי, והוא ידע בעצמו שאין ביכולתו לרפא מחלות".

תקדים: כתב אישום המשלב עברות אונס ומרמה

משפטו של אליהו התארך באופן יוצא דופן. הוא נעצר עוד בשנת 2004, ולאחר מכן אושפז מספר פעמים בשל מצבו הנפשי. לבסוף בשנת 2007 נמצא כי אליהו אינו חולה נפש וכי הוא כשיר לעמוד לדין. לדברי קצינת המבחן שליוותה אותו, אליהו חסר כל מודעות לבעייתיות שבהתנהלותו.

במהלך הדיון בתיק אושפז אליהו מספר פעמים, כך ששמיעת העדויות הסתיימה רק בשנת 2009, אולם זמן קצר לאחר מכן נפטר אחד משופטי ההרכב, שמואל ברוך - לפני שנכתבה הכרעת הדין. לבסוף הוחלט כי השופט גלעד נויטל יחליף את ברוך בהרכב, אולם בעקבות השינוי ביקש פרקליטו של אליהו, עורך הדין משה בן דורי, לזמן את המתלוננות באישומי האונס לעדות נוספת. השופטים קיבלו את הבקשה, והדיון בתיק נמשך.

בתוך כך, במהלך המשפט התחזה אליהו לשוטר, פנה לאחת המתלוננות, והודיע לה כי תלונתה נמצאה כוזבת - ולכן עליה לבטלה אם אינה רוצה להסתבך. בעקבות זאת המתלוננת, חולת סרטן, אכן ביטלה את תלונתה. בשל ההונאה נידון אליהו ל-14 חודשי מאסר.

היום בבית המשפט יצא בן דורי נגד גזר הדין, וטען כי היה על השופטים להתייחס לזמן שעבר מאז ביצוען לכאורה של העברות. כמו כן, טען בן דורי כי מרשו החזיר זה מכבר ללקוחותיו את מרבית הכספים, וכן כי ראוי היה להתחשב במצבו הנפשי והכלכלי.

מנגד, טענו השופטים כי "עבירות המין שבוצעו על ידי הנאשם הינן חמורות על פי כל קנה מידה", וכי "הנאשם הפר את האמון שנתנו בו המטופלות, ותוך כדי עיסוי ביצע בהן את זממו לצורך סיפוק צרכיו המיניים האפלים". התובעת במשפט, עורכת הדין סנאית פישר-אהרוני מפרקליטות מחוז תל אביב, אמרה לאחר גזר הדין כי "מדובר בעונש הראוי לסדרה של עבירות חמורות", והוסיפה כי מדובר בכתב אישום תקדימי מאחר שהוא משלב עבירות מין לצד עבירות מרמה.

לקריאה נוספת
שמונה שנים אחרי האישום: הורשע "המטפל" באונס
אישום: "מטפל" אנס אישה שביקשה עזרה בנישואיה
לפני שנה: מטפל בהוסטל אנס מטופלת בת 18, שנדבקה באיידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully