וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית הודיעה על סגירת שגרירותה במצרים

28.4.2012 / 17:28

עורך דין מצרי שנעצר בממלכה הסעודית עורר משבר דיפלומטי: מצרים רבים הפגינו מול השגרירות בקהיר ו"העמידו בסכנה את ביטחון העובדים". ריאד, בתגובה, החזירה את השגריר לשטחה

ערב הסעודית הודיעה היום (שבת) כי היא משיבה את שגרירה במצרים לריאד לצורך "התייעצות", וכי בכוונתה לסגור את השגרירות והקונסוליות במדינה – כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. הסיבה לצעד הדיפלומטי החריף היא קיומן של "הפגנות בלתי מוצדקות" מול השגרירות בקהיר, וכן ניסיונות להסתער על הנציגויות במצרים, שלדברי הסעודים, "העמידו בסכנה את ביטחונם של העובדים".

מצרים רבים הפגינו מחוץ למוסדות הדיפלומטיים הסעודיים במחאה על מעצרו של עורך דין מצרי ופעיל זכויות אדם שפעל במדינה. הסיבה הרשמית למעצרו של עורך הדין הינה אחזקת סמים, אולם במצרים טוענים כי למעשה נעצר בגין פגיעה בכבודו של המלך עבדאללה לאחר שהגיש תלונה נגד הממלכה הסעודית, בשל יחסה לאזרחים המצרים בשטחה.

בתוך כך, דווח כי הגנרל טנטאווי פועל "לאחות את הקרע" עם ערב הסעודית בעקבות ההחלטה לסגור השגרירות בקהיר.

בחודש ספטמבר האחרון פרצו עשרות אזרחים מצריים לבניין שגרירות ישראל בקהיר, לאחר שעות שבהן התקהלו מסביב לשגרירות ברובע גיזה שבבירה. אלפים צבאו על הבניין, נכנסו אליו והורידו את דגל ישראל מהתורן. עשרות עובדי השגרירות פונו והוטסו במהירות ארצה, והמאבטחים שנותרו במקום חולצו על ידי כוח קומנדו מצרי.

עד כה לא נמצא מבנה עבור השגרירות הישראלית, שיוכל להחליף את הבניין הישן, שהוגדר כלא בטיחותי, ואנשי הנציגות פועלים ללא משרדים מסודרים. השגריר הישראלי במצרים, יעקב אמיתי, עובד ממלון בקהיר, שבו הוא מבקר מעת לעת.

עוד בנושא:
חודשים אחרי הפריצה, השגריר בקהיר עדיין עובד ממלון
מצרים: רה"מ לשעבר יורשה להתמודד בבחירות לנשיאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully