וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב הציב מטוסי קרב במרחק של 320 ק"מ מאירן

ה-F-22, מטוס הקרב המתקדם ביותר של חיל האוויר האמריקאי, הוצב על פי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאית בבסיס באיחוד האמירויות. קצין אמריקאי בכיר: "זהו תרגיל שגרתי"

צבא ארצות הברית הציב את מטוסי הקרב המתקדמים ביותר של חיל האוויר האמריקאי - מטוסי F-22 - בבסיס צבאי המרוחק כ-320 קילומטרים מאירן, כך מדווחים הבוקר (שבת) כלי התקשורת האמריקאים. למרות הצעד המאיים, חיל האוויר האמריקאי מכחיש כי הצבת המטוסים קשורה לתקיפה אפשרית באירן בתקופה הקרובה, אלא חלק מתרגיל שגרתי של שיתוף פעולה ביטחוני באזור.

מטוסי ה-F-22 שעדיין לא נוסו בקרב, הוצבו בבסיס אל דרפא שבאיחוד האמירויות הסמוך למפרץ הפרסי. דובר חיל האוויר האמריקאי, סגן אלוף ג'ון דוריאן, לא אישר את מיקומם המדוייק של מטוסי הקרב, אך אמר לרשת ABC כי הוצבו בבסיס בדרום מזרח אסיה – האזור בו נמצאת איחוד האמירויות. הצבתם של המטוסים "אינה מהווה איום על אירן", אמר דוריאן. "זו הצבה שגרתית לצורך חיזוק הקשרים הצבאיים, לקידום ביטחון אזורי, לשיפור מבצעים אוויריים משותפים ולשיפור יכולת הפעולה ההדדית של הכוחות".

מטוסי ה-F-22 מתמחים בלחימה נגד מטוסי קרב באוויר ומסוגלים לבצע תקיפה מן האוויר אל הקרקע. גורם בכיר בחיל האוויר האמריקאי קבע נחרצות כי "זהו מטוס הקרב המוביל בארה"ב. אין לו מתחרים". המטוס, שעלות הפקתו 79 מיליארד דולרים, הוכנס לפעילות כבר בשנת 2005. על פי דיווח חיל האוויר, לא היה צורך עד כה בהכנסת המטוס המתקדם לפעילות מבצעית.

הממשל יסכים להעשרת אורניום ברמה של 5%

בכירים בממשל האמריקאי אמרו כי יתמכו באפשרות שאירן תפחית את ייצור האורניום עד לרמה של חמישה אחוזים, במידה ובטהרן ינקטו בצעדים משמעותיים לבלימת היכולת לפיתוח נשק גרעיני, כך דווח בלוס אנג'לס טיימס. הגורמים הבכירים טענו כי יסכימו להמשך העשרת אורניום אם ממשלת אירן ביקורות שאינן מוגבלות, פיקוח הדוק והצבת אמצעי אבטחה לפי דרישת האו"ם. עסקה כזו עלולה לעמוד בפני מכשולים רבים מצד גורמים בישראל ובקונגרס האמריקני.

לפני כשלושה שבועות, עם תחילת שיחות הגרעין עם אירן באיסטנבול, הבית הלבן הציג את עמדות הפתיחה של וושינגטון לקראת המשא ומתן, לפיהן הוא רואה חשיבות עליונה בהפסקה מוחלטת של העשרת האורניום באירן ועצירה של תכנית הגרעין שלה. זאת לאחר שאירן הבהירה כי היא לא מוכנה לגשת למשא ומתן תחת תנאים מוקדמים. אירן דחתה גם את יוזמתו של הנשיא ברק אובמה במסגרתה הייתה אמורה טהרן להפחית את העשרת האורניום רק עד לרמה של 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully