וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהר הרצל: "חרותנו הושגה במחיר גבורת בנינו"

טל שלו

25.4.2012 / 10:50

ברחבי הארץ התקיימו טקסי הזיכרון לחללי מערכות ישראל. ראש הממשלה והנשיא הניחו זרים בטקס בבירה, ברק השתתף בטקס בקריית שאול: "מייחלים ליום שלא יישלחו חיילים לשדה הקרב"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, שלומי גבאי, ערוץ 1, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

בחלקה הצבאית בהר הרצל התקיים הבוקר (רביעי) טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים בטקס, ודיבר מתוך כאבו האישי כאח שכול. "אחיי ואחיותיי למשפחת השכול, אני יודע מה עובר עליכם ביום הזה ובכל יום. אני אחד מכם", אמר נתניהו. "היום כולנו משפחה אחת גדולה. כי עמנו למוד הסבל יודע שחרותו הושגה במחיר גבורתם של טובי בנינו ויודע שבזכות הנופלים אנו חיים". מלבדו, נכחו בטקס גם נשיא המדינה, שמעון פרס, הרמטכ"ל בני גנץ, ומשתתפים נוספים.

"איך ניתן להכיל את ייסוריהם של הורים שאיבדו את בנם או בתם, את הטרגדיה של ילדים קטנים שלא יכירו לעולם את אביהם, את גדיעת האיברים שחשים אחים ואחיות שכולים, את הגעגוע האינסופי של אלמנה צעירה לאהבת נעורים שלא תשוב לעולם?", שאל נתניהו. "יום זיכרון רודף יום זיכרון ופתאום אנו מגלים שמניין השנים שיקירינו כבר אינם אתנו גדול ממניין השנים שהיו לצדנו, ועם חלוף הזמן, אנחנו מחפשים כל בדל של זיכרון חדש, כל סימן ליקירינו שנפלו. אנחנו מחפשים את הסיפור הקטן ביותר שיפיח חיים במתים שחיים בתוכנו".

נתניהו התייחס לאבל האישי שלו על מות אחיו יוני נתניהו במבצע אנטבה. "שלשום עליתי להר הזה עם משפחתי ועמדתי ליד קברו של אחי הבכור יוני", סיפר ראש הממשלה, ופנה לאחיו המנוח: "יוני אני מתגעגע אליך היום, אני מתגעגע אליך בכל יום, אתה חסר לי ברגעים הגדולים וברגעים הקטנים, ברגעים השמחים וברגעים העצובים. אחיי ואחיותיי למשפחת השכול, כך כולנו מרגישים". נתניהו הוסיף כי אומרים שהזמן מרפה הכל, אך לדבריו זה איננו נכון. "השנים חולפות והכאב נשאר, אבל עם השנים נמהל אותו רגע של כאב חד ברגעים אחרים של זיכרון הימים הטובים שידענו במחיצת היקרים לנו מכל".

טקס ממלכתי בהר הרצל לכבוד יום הזיכרון, אפריל 2012. עומר מירון
הר הרצל, הבוקר/עומר מירון

בטקס שהתקיים במקביל בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, נשא דברים שר הביטחון, אהוד ברק. "בהתקדש יום זיכרון, עצרה מלכת אומה שלמה והפכה באחת לישות כואבת ומאוחדת. צליל הצפירה המהדהד עדיין באוזנינו, הדמעה בזווית העין", אמר ברק בפתח דבריו, ופנה למשפחות השכול. "יודעים אנו כי לעולם לא נוכל להבין את עוצמת הכאב ואת עומק התהום שנפערה בנפשותיכם עם לכתו של האהוב".

"הדלת שנפתחה פתחה עולם שלם של יגון שהוא מנת חלקכם לכל חייכם", המשיך שר הביטחון. "אובדנכם, קורבנכם לא היה לשווא. ישראל חזקה ופורחת". ברק ציין כי "מקרוב ומרחוק, אויבינו לא השלימו עם קיומנו באזור, ומולם ניצבת מדינת ישראל חזקה מאי פעם מוכנה לכל אתגר, ותגן בכל מצב על ריבונותה, עצמאותה וחירותה. בשעה זו נתייחד עם זכרם של הנופלים, נייחל ליום שבו לא יישלחו יותר חיילים לשדות הקרב ונחבק אתכם משפחות שכולות".

שר הביטחון אהוד ברק בבית העלמין ביום הזיכרון, אפריל 2012. דרור עינב
"אובדנכם, קורבנכם לא היה לשווא". אהוד ברק בטקס בקריית שאול./דרור עינב

מניין חללי מערכות ישראל עומד השנה על 22,993 חללים. 126 מהם נפלו מאז יום הזיכרון של השנה שעברה. מספר המשפחות השכולות המתגוררות בישראל כיום עומד על 10,524, והן כוללות 2,396 יתומים ו-4,992 אלמנות צה"ל ומערכת הביטחון. חללי צה"ל האחרונים הם טוראי יהושע חפץ, שהתמוטט ומת בגיבוש ליחידת יהל"ם של חיל ההנדסה, וסגן הילה בצלאלי, שמתה בקריסת גשר התאורה במהלך החזרות לקראת טקס הדלקת המשואות של יום העצמאות בהר הרצל. נציגי ההנצחה במשרד הביטחון נערכים השנה להגעתם של מעל מיליון בני אדם לבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully