וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביד לבנים: "בזכות הנופלים ניתנה זכותנו לחיות בארצנו"

נתניהו אמר את הדברים בטקס ברחבת יד לבנים בירושלים, אשר פותח את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשע"ב. יו"ר הכנסת: "גם היום קמים עלינו אויבינו לכלותנו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

ברחבת "יד לבנים" בירושלים התקיים אחר הצהריים (שלישי) הטקס הרשמי הפותח את אירועי יום הזיכרון לזכר 22,993 חללי מערכות ישראל. 126 מהם נפלו מאז יום הזיכרון של השנה שעברה. לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטקס השתתפו יו"ר הכנסת והרבנים הראשיים. הערב יתקיימו טקסי זיכרון רבים ברחבי הארץ ובשעה 20:00 תישמע צפירה בת דקה.

"מדינת ישראל מורידה היום את הדגל לחצי התורן לאות הזדהות עם הנופלים ועמכם בני המשפחות השכולות", אמר בנאומו בטקס ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "כמוכם, אחיי ואחיותיי, בכל יום זיכרון אני חושב על יקירי שנפלו. אני חושב על הוריי שאיבדו בן אהוב, ועל אחי עידו שאיבד את אחיו הבכור, וכמו אזרחים רבים אני נזכר בחבריי לנשק שנפלו לצדי שאינם עוד".

נתניהו המשיך ותיאר את זכרונותיו מחבריו שנספו. "אני נזכר בחיים בן יונה, בן קיבוץ יחיעם. חיים שהיה משכמו ומעלה, שנפל לידי בקרב אש כשחצינו באישון ליל את תעלת סואץ. אני נזכר גם בחבריי לנשק, זהר ליניק ודוד בן חמו המופלאים, שנפלו בזמן הכנות למבצע צבאי. זמן קצר לאחר גיוסנו לסיירת מטכ"ל ליוויתי את זהר ודוד הפצועים אנושות לבית החולים שם נקבע מותם".

"זהר היה יפה תואר, רב כשרונות, אדם למופת", המשיך נתניהו. "דוד בן חמו נפטר בזרועותיי במהלך הנסיעה משטח האימונים לבית החולים. הוא בא מבאר שבע, היה נער מחונן, אתלט מוכשר, תלמיד מצטיין בתיכון בויאר בירושלים. הייתה לו אצילות ועדינות ששבו את לבו של כל מי שהכיר אותו. כשאומרים שהטובים ביותר הם אלה שנופלים מתכוונים לאנשים כמו חיים, זהר ודוד", אמר.

"כשביקרתי עשרות שנים לאחר מכן בביתו של דוד בבאר שבע נכנסתי לחדרו", שחזר נתניהו. "החדר נשאר בדיוק כפי שהיה כשדוד עזב אותו בפעם האחרונה. עבורנו המשפחות השכולות, הזמן נעצר ברגע שנתקבלה הבשורה המרה. חרב אכזרית ביתרה את חיינו לשניים ומה שהיה לפני לא ישוב עוד - אבל האומה כולה עוצרת מלכת", הוסיף. "כשתישמע הצפירה הערב, נהפוך כולנו למשפחה אחת. אזרחי ישראל יתאחדו ביגון ובזיכרון. הם ירכינו ראשם בהוקרה לאלה שנפלו ושהקריבו את חייהם, ושבזכותם ניתנה לנו עצמאותנו והזכות לחיות בארצנו", סיכם נתניהו את נאומו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"לא יקחו מאיתנו את ירושלים"

גם יושב ראש הכנסת, חבר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, נאם בטקס. "לא אנשי מלחמה ומדון אנחנו, חפצי חיים אנחנו וידנו מושטת לשלום גם היום - כי למרות שרצינו, ולמרות שוויתרנו, ולמרות שקרענו בבשר החי - גם היום קמים עלינו אויבינו לכלותנו". אמר. לדבריו, "גם היום ישנם חקלאים המאבדים את אדמתם לסכנת מוות של צלפים וילדים שנמלטים למקלטים מאיום רקטות וטילים. אל מול האיומים האלה ומול הכאב הצורב מוטל עלינו ללמד את ילדינו קשת מלחמה".

ריבלין דיבר בנאומו גם על ירושלים הבירה, ואמר כי "מכוניות ורכבות, כבישים וגשרים מאחדים את העיר הזו חיבור בל יינתק. אוהבי ירושלים וציון יעמדו איתן כנגד הקמים עליה. דבר לא יכניע את הבנים, לא צעדות פרובוקטיביות לגבולנו, או ועדות בינלאומיות. שום חולשה פנימית או פרובוקציה חיצונית לא יקחו מאיתנו את ירושלים".

מספר המשפחות השכולות המתגוררות בישראל כיום עומד על 10,524, והן כוללות 2,396 יתומים ו-4,992 אלמנות צה"ל ומערכת הביטחון. חללי צה"ל האחרונים הם טוראי יהושע חפץ, שהתמוטט ומת בגיבוש ליחידת יהל"ם של חיל ההנדסה, וסגן הילה בצלאלי, שמתה בקריסה של גשר, בחזרות לקראת טקס הדלקת המשואות של יום העצמאות בהר הרצל.

נציגי ההנצחה במשרד הביטחון נערכים השנה להגעתם של מעל מיליון בני אדם לבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. פעילותו של האגף מתפרשת על פני 44 בתי עלמין צבאיים וחלקות קבורה צבאיות מקריית שמונה ועד אילת, והיא כוללת שיפוץ, אחזקה, ניקיון וגינון בתי העלמין, החלפת מצבות פגומות או ישנות, וכן הרחבת הנגישות לבתי העלמין ולמצבות עבור נכים ועבור אוכלוסייה מבוגרת.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשע"ב
ייסוריי לוחם 669: "ריח השריפה בסלוקי באפי"
יום הזיכרון: האחים שבחייהם ובמותם לא נפרדו
הערב: ”שירים בכיכר” בשידור ישיר בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully