וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב שני בין הולנד לסרקוזי, הישג ניכר ללה פן

לפי מדגם בערוץ פראנס24, הולנד הסוציאליסט קיבל 28.4% לעומת 25.5% בלבד לסרקוזי. לה פן, מהימין הקיצוני, עם הישג משמעותי - 20% - במקום השלישי לפני מלנשון, שקיבל 11.5%

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

ממדגמים שפורסמו הערב (ראשון) ברשתות התקשורת בצרפת, עולה כי מועמד הסוציאליסטים, פרנסואה הולנד, מוביל בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת. הוא יתמודד ב-6 במאי מול הנשיא המכהן, ניקולא סרקוזי. לפי מדגמים של מכון איפסוס עבור ערוץ פראנס24, בהולנד תמכו 28.4% מהמצביעים, לעומת 25.5 בלבד לסרקוזי. לראשונה בצרפת, נשיא מכהן לא השיג את מירב הקולות בסיבוב הראשון של הבחירות.

מועמדת הימין הקיצוני, מארין לה פן, קיבלה 20 אחוזים וניצבת במקום הרביעי. מועמד השמאל הקיצוני, ז'אן-לוק מלנשון, זכה ל-11.7 אחוזים בלבד מהקולות. מועמד המרכז, פרנסואה ביירו, קיבל 8.5% מהקולות. מועמדת הירוקים, אווה ז'ולי, קיבלה שני אחוזים.

עד השעה 17:00 (שעון מקומי) הצביעו כמעט שלושה רבעים מבעלי זכות הבחירה, ומכוני הסקרים IFOP ואיפסוס מעריכים כי רק 19 אחוזים מהצרפתים החליטו להיעדר מההצבעה.

הבחירות בצרפת - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הנקמה בסרקוזי מחברת בין המוסלמים לשמאל הקיצוני
משלהב המונים, יורשת וממליך מלכים: כל המועמדים
גם בתל אביב בחרו נשיא - אך לא בחשק רב במיוחד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הישג גדול לימין הקיצוני, מכה ל"קומוניסט"

עוד לפי המדגם הרשמי, דלפו סקרים-לא רשמיים לפיהם לה פן, זכתה לכ-17 אחוזים מהקולות בממוצע. החוק אוסר על התקשורת בצרפת לפרסם מדגמים לפני סגירת כל הקלפיות, והשנה, הוטל החוק גם על משתמשי הרשתות החברתיות.

נדמה כי התוצאות שאליהן טוען המדגם האמיתי, משקפות הפתעה יחסית, לכל הפחות עבור מי שנחשבו מועמדי שוליים: הסקרים המוקדמים העניקו לאשת הימין לה פן כשלושה-חמישה אחוזים פחות ממה שהעניקו לה הבוחרים, וגם ההערכה לפיה אחוז ההצבעה הגבוה יעניק תמיכה רבה יותר למועמדי המרכז, התבררה כפחות איתנה. במלחמה הסמלית על המקום השלישי, אפוא, היא זכתה ביתרון עצום על מול מלנשון, המתויג כ"קומוניסט". כעת, יתכן שחלק ממצביעיו יבחרו לתמוך בהולנד בסיבוב השני, כדי להחליש את כוחו של סרקוזי. אביה, שזכה להישג גדול בבחירות ב-2002, בירך על ההישג שלה, ואמר: "אני גאה בבתי, הרי טיפחתי אותה ובניתי אותה".

סרקוזי: התחזיות הוכחו כשקריות

בנאום הבחירות שלו, הודה סרקוזי לתומכיו, ואמר כי "כל התחזיות הוכחו כשקריות". לדבריו, "הצרפתים הביעו את תחושת המשבר שהם מרגישים ואת החשש שלהם מהעולם המתפתח. הם חוששים לגבולות שלנו, לקרב המתמשך נגד מיקור החוץ וההגירה והביטחון למשפחות". הנשיא אמר: "אני יודע שבעולם הזה, שמתקדם כל כך מהר, רצון האזרחים לשמר את אורח החיים שלהם, הוא הנושא המרכזי בבחירות האלה".

בהתייחסו לפרנסואה הולנד, אמר סרקוזי: "לשני המועמדים שעלו לסיבו השני יש כעת חובה ואחריות. הגיע רגע האמת. במשך חמש שנים מילאתי את המשרה הזו ואני יודע מה עומד בפניי. בשבועיים הקרובים, על כל אחד מכם לבחור בחירה ברורה – יש לדון בכל, בלי צביעות, בלי התחמקות, ולכן הצעתי שיתקיימו שלושה עימותים". את דבריו סיים במלים "ויוה לה פראנס" לתשואות הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully