וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השם ישמור: העיירה פאקינג מתקשה להחליף את שמה

הכל היה בסדר בעיירה האוסטרית עד שהגיעו החיילים האמריקאים במלחמת העולם, והסבירו לתושבים מה משמעות השם באנגלית. כיום נמאס להם מהחשיפה השלילית, אבל פתרון טרם נמצא

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

זו כנראה העיירה הכי מפורסמת בעולם ביחס למספר תושביה: 104 תושבי פאקינג שבצפון אוסטריה (בגרמנית יש לבטא את השם פו?קינג) זוכים בימים אלו לתשומת לב מיוחדת - מכל הסיבות הלא נכונות. שם העיירה, שנכתב בדיוק כמו המילה הגסה באנגלית Fucking, גם אם נהגה אחרת, זיכה אותה אמנם בתהילת עולם - אך גם הפך אותה מושא ללעג מסביב לגלובוס, כשהתמונות של שלט הכניסה ליישוב הפכו להיט ברשת.

לרבים מהתושבים נמאס מהמבקרים שמגיעים לעיירה רק כדי להצטלם עם השלט (ולעתים אף לנסות לגנוב אותו), וכעת הם מבקשים לשנות שם. ראש העירייה, פרנץ מינדל, מספר שהרעיון אינו חדש: "קיימנו דיון כבר לפני שנים בשאלה האם לאיית את השם עם שתי ג'י (Fugging), או לשנות את השם לחלוטין. אז שאלתי את התושבים אם לדעתם צריך לשנות את השם או לא, והתוצאות לא היו חד משמעיות. לכן החלטתי שלא לפלג את העיירה".

"רק רוצים שקט ושלווה"

למרות שאחד התושבים בחר לשנות בכוחות עצמו את השם על שלט הכניסה לביתו, הרשויות בגרמניה מנעו עד כה מהעיירה לעשות זאת באופן רשמי - פשוט משום שעיירה אחרת כבר "תפסה" את השם פוגינג.

העיירה הציורית נוסדה לפני למעלה מ-1,000 שנים, אך הבעיות סביב שמה החלו רק עם תום מלחמת העולם השניה, כשהחיילים האמריקנים שחלפו בה נתקלו בעיירה הראשונה באזור שגרמה להם לצחוק בקול רם.

יש כמובן גם יתרונות בשם המיוחד - אחרי הכל, גלויות ומזכרות מהעיירה נחטפות כמו לחמניות חמות - אך אם שואלים את ראש העיר, הוא היה מסתדר היטב גם בלי התהילה: "90% מהתיירים מצטלמים ליד השלט, בכל פוזה ובכל צורה שניתן לחשוב עליה... אבל איש לא נשאר לישון כאן, הם כולם מבקרים זמניים. אין שום יתרון לקהילה שלנו".

למרות הקשיים, מינדל מקווה שבסופו של דבר יימצא הפתרון שיצליח להשיב את הסדר ליישוב עם השם הדפוק: "לנו אין בעיות, רק לדוברי אנגלית, ולכן יש לנו תיירים שאלוהים יודע איפה הם שוהים, אבל לא כאן בפאקינג, מכיוון שאנחנו רק עיירה קטנה של חקלאים. אנחנו רק רוצים שקט ושלווה".

עוד שמות בעייתיים:
השם ישמור: סיפוריהם של ילדים עם שמות מוזרים
ההורים התווכחו איך לקרוא לבתם - ביהמ"ש הכריע
הוריו של אדולף היטלר הקטן: "בקרוב נקבל אותו בחזרה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully