וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק בעל 6 הרגליים נותח בהצלחה: 4 מהן הוסרו

אחרי שבוע של מתח, יכולה משפחת פארוק הפקיסטנית לנשום לרווחה: בנם עומאר, שנולד כשבגופו ספוג עובר אחיו התאום, הופרד ממנו בניתוח מסובך - ויוכל לגדול "כמו ילד נורמלי"

סיפור של תקווה: לאחר דאגה רבה וחשש לחייו של עומאר פארוק, תינוק שנולד עם שש רגליים, הוא זכה בימים האחרונים לעבור בהצלחה ניתוח להסרת גפיו העודפות. מצבו של פארוק נובע מהפרעה גנטית נדירה שבגינה הוא, עוד ברחם אימו, ספג לתוכו את אחיו התאום. "זו הפרעה שפוגעת בתינוק אחד מתוך מיליון", סיפר לעיתונות המקומית ד"ר ג'מאל ראזה, מנהל המכון הלאומי לבריאות הילד בעיר קאראצ'י.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגפיים העודפות שייכות לאחיו התאום. עומאר פארוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוות של חמישה רופאים עבד ללא לאות כדי להפריד את הרגליים מגופו של פארוק. הפרוצדורה המורכבת חייבה את הרופאים לפענח, עוד לפני הניתוח, אילו מהגפיים שייכים לפארוק, ואילו לאחיו. לא רק האנטומיה והפיזיולוגיה של פארוק הקשו על ביצוע הניתוח, גם האילוצים הכלכליים היוו מכשול. אולם לבסוף קיבל אביו של פארוק, אימראן שייח, סיוע ממושל מחוז סינד שבפקיסטן - והצליח לממן את הניתוח ואת ההוצאות הרפואיות הנלוות. "אנחנו משפחה ענייה", אמר האב בבקשתו לסיוע.

כתבה על התינוק עם המום הנדיר לפני הניתוח

על אף הקושי, הניתוח הצליח, ופארוק זכה לעתיד כבן אדם, ככל בני האדם, עם שתי רגליים. "הוא בטוח עכשיו", סיפר בגאווה ד"ר ראזה לאחר הניתוח, והוסיף כי כעת "עומאר נורמלי כמו כל ילד אחר". בתגובה, אמר האב המאושר כי הוא "מודה לממשלה ולרופאים על שעזרו לנו בניתוח המוצלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully