וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טורקמניסטן פיטר שר כי "אינו אבא טוב"

חודשיים אחרי שנבחר ברוב של 97%, מצדיק הנשיא ברדימוחמדוב את מוניטין שגעון גדלות שלו, עם פיטורי שר האנרגיה - שהגיע שני אחריו בבחירות - בשל תאונה בה היה מעורב בנו

גם זו סיבה: נשיא טורקמניסטן, גורבנגולי ברדימוחמדוב, הודיע אתמול (שבת) על פיטוריו של שר בכיר בממשלתו, בשל היותו "אבא רע", לאחר שבנו היה מעורב בתאונת דרכים. כך דיווחו כלי התקשורת הממלכתיים במדינה המרכז-אסייתית.

לפי הדיווחים, בנו של שר האנרגיה והתעשייה, ירמוחאמט אורזגולייב, היה מעורב בתאונת דרכים בה היו מעורבים ילדים נוספים של פקידי ממשל בכירים במדינה, הלומדים כולם באותה פנימייה יוקרתית. "כמה פקידים בכירים אינם מקדישים די תשומת לב לגידול ילדיהם, בתקופה בה סמכונות של גורם ממשל תלויה במידה רבה בצורה בה הוא מחנך את ילדיו, ובצורה שהם מתנהגים בחברה", הסביר הנשיא את המניע לפיטורים, בישיבת הממשלה אתמול. "ילדים שלא גידלו אותם כיאות נקלעים למצבים לא רצויים וטרגיים, שיש להם השלכות רציניות".

בישיבה, שהועברה בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית, ניסה אורזגולייב לבקש מחילה מהנשיא, על כך ש"כשל בהענקת השראה לבני משפחתו לפעול על פי תורתו והנחיותיו של 'המגן'", והתחייב לעבוד בכל עבודה שהנשיא יציע לו. ברדימוחמדוב, שנבחר לפני חודשיים לכהונה שנייה ברוב של 97 מהמצביעים, מכונה במדינתו "ארקדאג" - ביטוי שמשמעותו "המגן" או "השומר". תחנוני השר לא הרשימו אותו, והפיטורים נותרו על כנם.

נשיא טורקמניסטן, גורבנגולי ברדימוחמדוב, מרץ 2012. AP
מכונה במדינתו "ארקדאג" - ביטוי שמשמעותו "המגן" או "השומר". הנשיא ברדימוחמדוב/AP

השר המפוטר היה אחד משבעה מועמדים שניסו לכאורה לקרוא תיגר על ברדימוחמדוב בבחירות האחרונות, אולם בפועל הקדישו את הקמפיין שלהם כדי להלל ולשבח את הנשיא המכהן, במדינה שהדמוקרטיה ממנה והלאה. בכל זאת, "זכה" אורזגלוייה במקום השני באותן בחירות - עם 1.2% מהקולות.

ברדימוחמדוב ירש את השלטון בטורקמניסטן ב-2006, עם מותו של השליט האקסצנטרי ספרמוראט ניאזוב, ששלט במדינה מיום הקמתה והנהיג בה פולחן אישיות יוצא דופן, במסגרתו אף נקראו חודשי השנה על שם בני משפחתו. מבקריו של ברדימוחמדוב מאשימים כי הוא כבר הספיק למסד במדינה פולחן אישיות לא פחות מטורף משל קודמו.

עוד מהנעשה בטורקמניסטן:
יולי האחרון: המשטר מסתיר מאות הרוגים בפיצוצים?
צרות של נשיאים: מי הסוסה היפה ביותר?
טורקמניסטן: תמריצים לנשים שירבו ללדת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully