וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד על תכנית הגרעין: "לא ניסוג במילימטר"

משה-חי הגיגת

13.4.2012 / 0:01

בנאום ערב שיחות הגרעין באיסטנבול אמר נשיא אירן כי "העם האירני לא יוותר על הגנה זכויותיו הלגיטימיות". בהתייחס למעצמות המערב אמר: "אחשוף את מעלליהן בפני דעת הקהל"

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, התבטא אתמול (חמישי) בנוגע לאפשרות של נסיגה אירנית מתכניותיה הגרעיניות. בנאום לקהל של אלפים בעיר מינאב שבמחוז הורמוזגן אמר אחמדינג'אד: "אני מייעץ לכוחות הבריונים, בשם האומה האירנית לתקן את דרכם, שייקחו בחשבון כי העם האירני לא יוותר על הגנה זכויותיו הלגיטימיות. לא ניסוג מהזכויות האלו כחודו של מחט".

"כמה אופורטוניסטים שחצנים השתלטו על מרכזי השליטה העולמיים ואכפת להם רק מהאינטרסים שלהם והם בוזזים את עושרן של אומות אחרות", אמר הנשיא האירני בהתייחסו למעצמות המערב, לפי דיווח באתר IRNA. "אני הולך לערוך רשימה של העוולות שלהן ובזמן הנכון אחשוף את מעלליהן בפני דעת הקהל העולמית".

הנשיא האירני, השוהה בהורמוזגן מיום שלישי, התייחס השבוע לחרם האירופי על נפט המיוצא מאירן, שצפוי להיכנס במלואו לתוקף בעוד כחודשיים וחצי. "הם (מעצמות המערב) רוצים להטיל סנקציות על הנפט שלנו", אמר אחמדינג'ד, "אנחנו משיבים להם שיש לנו משאבים כה גדולים, כך שאפילו אם לא נמכור נפט במשך שנתיים או שלוש, המדינה תסתדר בקלות". אמברגו הנפט שהטיל האיחוד האירופי על אירן בינואר האחרון, ואמור להיכנס באופן מלא לתוקפו ב-1 ביולי, הוא אחד הצעדים מרחיקי הלכת ביותר בהם נקטה הקהילה הבינלאומית נגד אירן, בניסיון להפעיל עליה לחץ שיגרום לה לחדול מייצור נשק גרעיני.

"אירן תגיע למו"מ בגישה חיובית"

שר ההגנה האירני, אחמד והידי, אמר השבוע כי התכנית להצבת מערכת הגנה מטילים במפרץ הפרסי פוגעת בביטחון האזור: "התכניות האמריקאיות-ישראליות כמו מערכת ההגנה מפני טילים במפרץ הפרסי פוגעת בביטחון האזור והיא עולה בקנה אחד עם תביעות המשטר הציוני".

שלשום הודיע ראש צוות המשא ומתן מטעם הרפובליקה האיסלמית, סעיד ג'לילי, כי אירן תציג "הצעות חדשות" במהלך שיחות הגרעין עם שש המעצמות באיסטנבול בסוף השבוע הקרוב. לא נמסרו פרטים נוספים באשר להצעה האירנית. מדובר בניסיון נוסף לחזק את ה"קייס" האירני לקראת השיחות, במסגרתן ינסו שש המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה - להצר את צעדיה של אירן בדרך לפיתוח נשק גרעיני.

ג'לילי, המכהן גם כראש מועצת הביטחון העליונה של אירן, אמר כי נציגיה של אירן יציגו בשיחות את ההצעות החדשות, "ויגיעו למשא ומתן בגישה חיובית ובונה". הוא הדגיש כי ארצו מוכנה לשיחות משמעותיות ומוצלחות, וציין כי "לשון האיומים והלחצים נגד טהרן מעולם לא הניבה תוצאות חיוביות". דבריו של ג'לילי באשר לרעיונות חדשים, מתקבלים בהמשך למכתב ששלח לשרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון בפברואר האחרון, בו ציין כי אירן תראה יוזמות חדשות בשיחות עם המערב, אם אלו יתקיימו. גם במקרה זה לא פירט ג'לילי את מהות ההצעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully