וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בגדה: חטיבת כפיר יוצאת לפעילות בעזה

12.4.2012 / 13:53

במשך השנים, טענו קצינים בכירים כי הלוחמים שמוצבים לאורך כל השירות באותה גזרה בגדה נשחקים, ולאחרונה הוחלט בזרוע היבשה כי גדוד חרוב יהיה הגדוד הראשון שיפעל ברצועה

חטיבת כפיר, שמזוהה יותר מכל חטיבה אחרת עם השטחים בגדה המערבית, תצא לראשונה לתעסוקה מבצעית ברצועת עזה. בזרוע היבשה הוחלט כי הגדוד החלוץ שיעשה זאת בתחילת שנת 2013 יהיה גדוד חרוב - כך אישר היום (חמישי) קצין בכיר בפיקוד הדרום.

חטיבת כפיר מורכבת מהגדודים חרוב, דוכיפת, לביא ושמשון, שהוקמו בתחילת שנות ה-90 כדי להתמודד עם הטרור ועם הפרות הסדר מצד הפלסטינים בשטחים וברצועת עזה. עם מימוש תכנית ההתנתקות, הוחלט שכלל הגדודים יפעלו בגדה המערבית בלבד. באמצע העשור הקודם, הוחלט בצה"ל להפוך את כפיר, יחד עם גדוד נצח יהודה, המכונה גם נח"ל חרדי, לחטיבת החי"ר הגדולה בצה"ל.

למפקד החטיבה הראשון מונה אלוף-משנה דוד מנחם, וסימני ההיכר שלהם בשטחים הם הכומתות המנומרות והנעליים האדומות. למרות הצלחות מבצעיות יוצאות דופן בלחימה בטרור ובלכידת מבוקשים, שמה של חטיבת כפיר עלה לכותרות בשל פרשיות של התעללויות בפלסטינים ואירועי מרד. קצינים בכירים בצה"ל טענו כי מדובר בתוצאה של שחיקת הלוחמים שהוצבו לאורך כל השירות באותה הגזרה בגדה המערבית. בתגובה לכך, הוחלט בפיקוד המרכז להעביר גדודים מגזרה לגזרה, אך עדיין להותיר אותם בתוך הפיקוד.

"בחירת גדוד חרוב - סגירת מעגל"

התפנית נרשמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". מפקד החטיבה השלישי, אלוף-משנה איתי וירוב, נאבק על מנת לשתף את החטיבה במבצע בעזה. הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, אישר זאת באופן חריג, על אף התנגדויות של קצינים בכירים, שטענו כי ייעודה של חטיבת כפיר היא רק לשטחי יהודה ושומרון וכי לוחמיו אינם מוכשרים למלחמה בעצימות גבוהה.

במהלך מבצע "עופרת יצוקה", בתחילת חודש ינואר 2009, נהרג מפגיעה של טיל נ"ט באזור כיסופים מפקד פלוגה מגדוד חרוב, רס"ן רועי רוזנר (27), אך מאז לא ביצעה חטיבת כפיר משימות מבצעיות באוגדת עזה. מפקדי החטיבה לחצו לצאת מיהודה ושומרון, אך לא נענו בחיוב, למרות ביצוע אימונים מורכבים ורמה מקצועית גבוהה.

לאחרונה, קידמו את הרעיון שוב ראש חטיבת היבשה בצה"ל, תת-אלוף אורן אבמן, שהיה בעבר מח"ט כפיר השלישי, בסיוע מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יוסי בכר. האישור התקבל, וחטיבת כפיר נכנסה כעת לגרף הפעילות המבצעית בעזה שהפכה בשנים האחרונות לגזרה המתוחה ביותר. קצינים בחטיבת כפיר טוענים כי בחירת גדוד חרוב להיות הגדוד הראשון שיבצע פעילות ביטחון שוטף באוגדת עזה היא סגירת מעגל אחרי מותו של רס"ן רוזנר, שבחודש ינואר 2013 יציינו ארבע שנים למותו.

עוד בנושא
צה"ל מתגבר כוחות: חטיבת כפיר ירדה לדרום
חיילים מכפיר נפקדו בפעילות מבצעית, הרס"פ הודח

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully