וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אישר שינוי תפילת ה"יזכור": תכלול חללי שב"ס

1.4.2012 / 17:01

משפחות צוערי שירות בתי הסוהר שנספו בשריפה בכרמל פנו לוועדה הציבורית להנצחת החייל כדי שישנו את נוסח תפילת ה"יזכור". הוועדה המליצה על שינוי הנוסח, שר הביטחון אישר

תפילת היזכור שוב מעוררת מחלוקת? שר הביטחון, אהוד ברק, החליט היום (ראשון) לאמץ את המלצת הוועדה הציבורית להנצחת החייל ולצרף את שירות בתי הסוהר לתפילת ה"יזכור" ביום הזיכרון. הוועדה הוקמה לאחר שבני משפחות צוערי שירות בתי הסוהר, שנספו בשריפת הענק באסון הכרמל, פנו למועצה הציבורית להנצחת החייל המורכבת מ-29 נציגי ציבור ובהם הורים שכולים, אלמנות, אחים שכולים ויתומים, וביקשו לצרף את שירות בתי הסוהר לתפילת ה'יזכור'. הוועדה דנה בבקשה ולבסוף החליטה להמליץ לשר הביטחון לכבד את בקשת המשפחות השכולות משירות בתי הסוהר.

ברק בחן את הנושא ולבסוף החליט לאמץ את המלצת הוועדה הציבורית והנחה כי מיום הזיכרון הקרוב יצורפו חללי שירות בתי הסוהר לתפילת ה'יזכור'. זאת על אף ההתנגדות של משפחות ששכלו את בניהם ובנותיהם במהלך שירותם בצה"ל.

שר הביטחון על שינוי הנוסח: "אמירה ערכית"

שר הביטחון התבטא בנושא ואמר כי "צירוף חללי שירות בתי הסוהר לאמירת יזכור הינה אמירה ערכית המצטרפת לחקיקה שאנו מובילים בנושא בתי קברות צבאיים שנועדה לאפשר קבורת חללי כוחות הביטחון, המשטרה, המוסד ואת חללי שירות בתי הסוהר בבתי עלמין צבאיים". עוד נמסר ממשרד הביטחון כי הם, באמצעות אגף משפחות והנצחה, נערכים בימים אלו לטקסי יום הזיכרון וימשיכו "לתמוך ולחבק את המשפחות השכולות". על פי נוסח התפילה המתוקן, נואמי הטקסים הרשמיים יאמרו "יזכור עם ישראל... ואנשי קהילת המודיעין, הביטחון, המשטרה והשב"ס".

גם בשנה שעברה, לקראת הטקס שנערך לזכר החללים של מלחמת לבנון השנייה במלאת חמש שנים למלחמה, עלה נוסח התפילה לשיח הציבורי. הדיון החל בעקבות תלונתם של מספר הורים שכולים על הנוסח החדש לתפילה, שנפתחה ב"יזכור אלוהים", ודרשו להשיב את הנוסח "יזכור עם ישראל".

עוד על אי הסכמות סביב נוסח ה"יזכור":
גנץ: "צר לי ששינוי ה'יזכור' תפח לממדים כאלה"
לקראת מהומה? "יזכור אלוהים" בטקס מלחמת לבנון
באופן חריג הכבאים שנספו באסון הכרמל יוזכרו בטקסי זיכרון

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully