וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע: צו זמני נגד משלוח הקופים מחוות מזור

גלעד גרוסמן

21.3.2012 / 15:15

לאחר שבית המשפט קבע כי על רשות הטבע והגנים לאפשר לחווה לייצא עשרות קופות למעבדת ניסויים בארה"ב, קיבל בג"ץ את עתירת "תנו לחיות לחיות" והוציא צו זמני נגד המהלך

בג"ץ הוציא היום (רביעי) צו זמני האוסר על חוות מזור לשלוח 90 קופות למעבדת ניסויים בארצות הברית, במסגרת עתירה שהגישה עמותת "תנו לחיות לחיות" נגד החווה ונגד רשות הטבע והגנים. על הצדדים להשיב לעתירה בתוך חמישה ימים. העתירה הוגשה בעקבות קביעת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה שלשום, כי אין מניעה לבצע את משלוח הקופות מחוות מזור, המגדלת מאות קופי "מקוק" למטרות ייצוא למעבדות ניסויים רפואיות.

הפסיקה, אשר עמדה בניגוד לעמדת רשות הטבע והגנים, קבעה כי החווה ממלאת את כל דרישות הרשות ולפיכך אין סיבה שתעכב את מתן ההיתרים למשלוח הקופות לארה"ב. ברשות הטבע והגנים ביקשו לעכב את המשלוח בשל רצונו של השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, לשנות את מדיניות הרשות ולאסור ייצוא קופים מחוות מסחריות בישראל.

מנגד, בחוות מזור טענו כי המדיניות החדשה של ארדן נועדה בעצם לסגור את החווה וכי הקפאת מתן ההיתרים גורמת נזקים בלתי הפיכים לה, למעבדה בארה"ב ולחברת התרופות הגדולה שמממנת את הניסוי. בית המשפט קבע כי סגירת החווה תוביל לכך ש-1,500 הקופים בחווה יוותרו ללא קורת גג, וכן כי האיסור על פעילותה של החווה פוגע בחופש העיסוק באופן שאינו חוקתי.

חוות מזור, הממוקמת ליד פתח תקווה, משמשת לגידול ולרביה של קופים מסוג "מקוק ארוך זנב" - אשר אסורים לסחר מאחר וניצודו בטבע. מאות הקופים המוחזקים בחווה מיובאים ארצה ומיועדים לייצוא לאירופה למטרות מחקר רפואי.

לקריאה נוספת:
לפני שנה: השר ארדן קבע כי חוות מזור תסחר בקופים למחקר רפואי בלבד
צפו: קופי מעבדה יוצאים לאור יום אחרי 30 שנה
יום זכויות בעלי החיים בכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully