וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סעודיה תחמש את המורדים בסוריה

ניר יהב

17.3.2012 / 17:06

במקביל, ארצות הברית הודיעה עירק לטהרן כי משלוחי התחמושת לצבא סוריה לא יעבור עוד בשטחה היבשתי או האווירי. ובינתיים, במהומות בסוריה היום נהרג קצין בדרגת תת אלוף

עירק הודיעה לאירן כי היא לא תרשה מעבר נשק לסוריה דרך שטחה - כך אמר היום (שבת) דובר המשטר העירקי, עלי אל-דאבח. בבגדד העבירו מסר ברור, דרך השגריר האירני, לפיו "עירק מתנגדת בתוקף לשימוש בשטחה האווירי והיבשתי לטובת משלוחי נשק לסוריה, ללא תלות בזהות המדינה השולחת וביעד המשלוח - כוחות השלטון או המורדים", אמר אל-דאבח.

בצל המהומות במדינה, רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה כי קצין סורי בדרגת "עמיד", הדרגה המקבילה לתת-אלוף, נהרג בפיצוץ מכוניתו במחנה הפליטים אל-ירמוכ שמדרום לדמשק. בנוסף נהרגו שלושה פלסטינים מתושבי מחנה הפליטים. במקביל דיווחה האופוזיציה בסוריה כי עד כה נהרגו במהלך היום מאש כוחות הביטחון הסורים 18 אזרחים סורים. בבוקר אירעו שני פיגועים בדמשק, במהלכם נהרגו 27 בני אדם, רובם אזרחים, ונפצעו 140.

אתמול הביעה ארצות הברית דאגה מטיסות המטען היוצאות מאירן לסוריה, והזהירה את עירק את הנשק ישמש את כוחות הצבא הנאמנים לנשיא אסד בהמשך הטבח בבני עמו. "שוחחנו עם עירק בעניין והבהרנו לגורמי הממשל במדינה כי כל מעבר נשק מאירן, לכל יעד שהוא, מהווה הפרה של החלטת מועצת האו"ם 1747", אמרה דוברת משרד החוץ האמריקאי, ויקטוריה נולנד.

"ציוד צבאי מסעודיה עושה דרכו לסוריה"

במקביל, דיווחה היום סוכנות הידיעות הצרפתית כי סעודיה מעבירה גם היא ציוד צבאי לסוריה - אך לכוחות המורדים במדינה, בטענה כי זו הדרך בה תבוא לסיומה שפיכות הדמים המתרחשת בה מזה שנה בדיוק.

"ציוד צבאי מסעודיה עושה דרכו ברגע זה לסוריה, דרך ירדן", אמר לסוכנות הצרפתית דיפלומט שנותר בעילום שם. לדבריו, כאמור, "זו היוזמה הסעודית להפסקת מעשי הטבח במדינה". מוקדם יותר החודש הודיע שר החוץ הסעודי, הנסיך סעוד אל פייסל, כי זוהי זכותה של האופוזיציה הסורית להתחמש ולהגן על עצמה.

עוד בנושא
טורקיה שוקלת הקמת "רצועת ביטחון" בשטחה של סוריה
רוסיה ניצבת לצד סוריה: "הצהרות המערב רק מזיקות"
יוזמה ישראלית: סיוע לפליטים מסוריה שנמלטו לירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully