וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בישראל: צרפת תמשוך 400 מחייליה בדרום לבנון

15.3.2012 / 5:17

לאור האירועים בסוריה, המתיחות עם אירן ושיפור אחיזתו של חיזבאללה באזור, גורמי ביטחון חוששים כי החזרתם של שליש מהלוחמים הצרפתים ביוניפי"ל תביא לנסיגת הכוחות המובחרים

במערכת הביטחון מודאגים מהחלטת משרד ההגנה הצרפתי להחזיר 400 לוחמים המשרתים בכוח יוניפי"ל בדרום לבנון. אתמול (רביעי) בצהריים העביר משרד החוץ הצרפתי הודעה לפיה, בהתאם להתייעצויות בין הממשל הצרפתי לאו"ם ובתיאום עם ממשלת לבנון, הוחלט להחזיר כשליש מהכוח הצרפתי כדי להביא לזירוז העברת האחריות על דרום לבנון - לצבא לבנון.

לאחר מלחמת לבנון השנייה, התגאו אלופים במטה הכללי בהסכם 1701 שנחתם בתיווך האו"ם ואשר במסגרתו ייפרשו בדרום לבנון למעלה מ-11,000 חיילים מ-35 מדינות, אשר ימנעו מעבר של חמושים ופעילות טרור מנהר הליטני ועד לקו הכחול בגבול ישראל. אל כוחות יוניפי"ל הצטרפו כוחות מובחרים מאיטליה, ספרד וצרפת שהקשו מאוד על פעילותו של ארגון חיזבאללה.

חיזבאללה, ששיפר את אחיזתו בדרום לבנון, בנה מוצבים והפך את הכפרים השיעים למרחבי לחימה תת קרקעיים, הרגיש שהכוחות האירופאים מקשים על פעילותו הסמויה. בשל כך, בחודש יולי 2011, פוצצו פעילי הארגון מטען חבלה בסמוך לכוח של הגדוד הצרפתי שפעל באזור צידון. כתוצאה מהפיצוץ נפגעו ארבעה לוחמים, ביניהם אחד באורח קשה.

בחודש מאי 2011 ארע מקרה דומה, לאחר שמטען נוסף התפוצץ ליד הגדוד האיטלקי שפעל גם הוא באזור צידון, וגרם לפציעתם של שישה לוחמים איטלקיים באורח קל עד בינוני. גורמי ביטחון בישראל העריכו כי מדובר במסר מאיים של חיזבאללה לכוחות יוניפי"ל, שהקפידו על הנעשה בגזרה ופגעו בניסיונות חיזבאללה לשנע אמצעי ללחימה.

"מאוד מודאגים מהנעשה בדרום לבנון"

כוחות יוניפי"ל בדרום לבנון הוצבו כבר בשנת 1978 כדי לסייע לשלטון לייצב את המשטר, ומאז ועד היום נהרגו 293 חיילים משורותיו. לאחרונה הוגש למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מסמך המפרט את האסטרטגיה של כוחות יוניפי"ל בלבנון, לפיו יצומצמו את כוחות יוניפי"ל במדינה במה שדווקא יהפוך אותם "לאפקטיביים". במערכת הביטחון חוששים כי האירועים בסוריה, המתיחות בין ישראל לאירן ופעילות חיזבאללה - ארגון הממומן על ידי אירן - גורמים לכוחות יוניפי"ל לחשוב מחדש על אופן הפעילות בלבנון.

גורם ביטחוני בכיר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "לא הופתענו מההחלטה, אך אנחנו מאוד מודאגים ממה שנעשה בדרום לבנון. יוניפי"ל הוא גורם חשוב, למרות ההתבססות של חיזבאללה בדרום לבנון". לדבריו, "זה נראה כמו תחילתו של מהלך שנועד להסיג את הכוחות האיכותיים מדרום לבנון".

דובר צה"ל סירב להתייחס להחלטה.

עוד בנושא
בישראל מרוצים ממפקד כוחות יוניפי"ל החדש בלבנון
צרפת: סוריה עומדת מאחורי ההתקפה על חיילינו בלבנון
הערכה: חיזבאללה פועל נגד כוח יוניפי"ל בלבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully