וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BBC מאשים: אירן מעורבת ב"מתקפת-סייבר" נגדנו

מנכ"ל הרשת הבריטית טוען כי אירן עומדת מאחורי נסיונות לחסום את לווייניה ולשבש את שידוריה בפרסית ואת שיחות הטלפון למשרדיה: "מונעים מהעם האירני גישה למידע חשוב"

האם אירן עומדת מאחורי מתקפת-סייבר מתוחכמת נגד תאגיד השידור הציבורי הבריטי - ה-BBC? מדור הטכנולוגיה באתר ה-BBC מדווח היום (רביעי) כי מנכ"ל הרשת, מארק תומפסון, עתיד להאשים את הרפובליקה האיסלמית במעורבות במתקפה כזו בנאום אותו הוא צפוי לשאת. לטענתו של תומפסון, המתקפה המקוונת על האתר נעשתה בצמוד לניסיון לחסום את האותות הלווייניים של ה-BBC לתוך אירן.

האירוע המדובר התרחש בב-1 במרץ, אז נפלו שירותי המייל ושירותי האינטרנט של ה-BBC. כמו כן, שובשו קווי הטלפון של משרדי ערוץ ה-BBC בפרסית בלונדון באמצעות מערכת לביצוע שיחות אוטומטיות שהציפה את הקווים, וגם אותות הלוויין של ה-BBC בפרסית שובשו. בחברה מסרבים למסור פרטים נוספים על המתקפה מעבר לאלה שיימסרו בנאום, בו יאמר תומפסון גם כי הרשת "נוקטת בכל הצעדים האפשריים, כמו תמיד, כדי להבטיח שהשירות החשוב ימשיך להגיע לאנשים שזקוקים לו".

כבר בחודש שעבר פרסם תומפסון פוסט בבלוג שלו, בו התלונן על "החסימה החוזרת ונשנית של תחנות טלוויזיה בינלאומיות, כמו ה-BBC בפרסית, באירן, כדי למנוע מהעם האירני גישה לאינפורמציה חשובה".

רק שלשום הפנה הארגון "עיתונאים ללא גבולות" אצבע מאשימה כלפי אירן, כאשר פרסם דו"ח בשם "אויבי האינטרנט", בו הואשמה אירן בחסימת אינטרנט לאזרחיה - שהינה כה אפקטיבית, עד ש"הרשת אליה האירנים יכולים לגשת דומה יותר לרשת סגורה, וכלל לא דומה לרשת האינטרנט הפתוחה". מעבר לכך, התגברו בשנים האחרונות הניסיונות של הרשויות באירן לחסום כלים שמטרתם לעקוף את החסימה, ובמהלך מהומות 2009 במדינה אף חסמו במדינה את הגישה לאינטרנט למרבית האזרחים למשך מספר ימים.

עוד השבוע: מי שיבש את שידורי הלווין האירני?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully