וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרן ר' ביקש דיון נוסף: "העליון שינה סדרי עולם"

גלעד גרוסמן

13.3.2012 / 16:27

העליון קבע שאילנה דיין לא הוציאה את דיבתו של ר' והעניק לה את ההגנה של "האמת לשעתה". אך סרן ר' לא מוותר ומנצל את האפשרות המשפטית האחרונה - בקשה לדיון נוסף

המאבק המשפטי נמשך: לאחר שבית המשפט העליון קיבל את ערעורן של אילנה דיין וחברת "טלעד" ופסק כי לא הייתה לשון הרע בתוכנית "עובדה", הגיש היום (שלישי) סרן ר' לבית המשפט העליון בקשה לקיים דיון נוסף בנושא בהרכב שופטים מורחב. הפרשה החלה כשסרן ר' (כיום כבר רב-סרן - ג.ג.) הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים בעקבות כתבה ששודרה בתוכנית שעסקה במותה של הילדה אימן אל-המס ובה נטען כי ר' ביצע בה וידוא הריגה. בית המשפט המחוזי קבע כי אכן מדובר בהוצאת דיבה וחייב את דיין ואת "טלעד" לפצות את ר'. עם זאת, בית המשפט העליון הפך את ההחלטה וקבע כי אין לשון הרע במעשיה של דיין כיוון שתוכן הכתבה התאים לאמת שהייתה ידועה באותה שעה ובהתאם ליכולת הבירור העומדת בפני עיתונאי סביר. עוד נקבע כי דיין נקטה באמצעי זהירות מספיקים לפני פרסום הכתבה. בפסק הדין צוין כי בבסיס הכתבה עמד כתב האישום שהוגש נגד ר' בבית משפט צבאי.

על אף שבית המשפט העליון קבע כי סרן ר' לא נפגע מלשון הרע בכתבה, הוא לא ביטל את העונש אלא רק הפחית אותו בשל לשון הרע בקדימונים לתכנית וקבע שהזכיינית טלעד תשלם 100 אלף שקלים לסרן ר'.

בבקשה לדיון נוסף שהוגשה באמצעות עורכי הדין של סרן ר', אלעד אייזנברג ויואב מני, נטען כי "פסק דין של העליון משנה סדרי עולם בכל הנוגע לדיני לשון הרע ומעניק עדיפות, כמעט מוחלטת, לחופש העיתונות אל מול זכותו של אזרח לשם טוב". עורכי הדין מתנגדים, בין היתר, לקביעה כי עיתונאי יהיה מוגן מתביעת לשון הרע כאשר הוא מציג את "האמת לשעתה". כלומר, הם מערערים על ההגנה שעומדת כעת לעיתונאי מפני תביעת לשון הרע כאשר הוא מפרסם דברים שרק בהמשך יתבררו ככוזבים, ובזמן הפרסום היו ידועים לו כאמת. לטענתם, הקביעות החדשות מנחיתות מכה אנושה על היכולת לזכות בתביעה נגד כלי תקשורת המוציא את דיבתו של אדם רעה.

עוד ציינו עורכי הדין כי הכתבה על מותה של הילדה אימן אל-המס שודרה שוב, בתכנית סיום העונה של "עובדה", לאחר שנחשפה דיין לעלילה שנרקמה נגד ר'.

מאילנה דיין ומקשת לא נמסרה תגובה לידיעה.

עוד על הפרשה:
אילנה דיין מתראיינת: "לא חשבתי שסרן ר' הוא קורבן שלי, ואיני שמחה על חשבונו"
העליון: אין לשון הרע בכתבת "עובדה" על סרן ר'
סרן ר' ניצח את עובדה ואת אילנה דיין בבית המשפט המחוזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully