וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה פגעה במבנים באזור גדרה; פגיעה גם ברחוב באשדוד

ניר יהב ורמי שני

12.3.2012 / 15:35

שניים נפצעו באורח קל מרסיסי זכוכית, ומספר כלי רכב ניזוקו. גבר ובתו נהרגו בתקיפת חיל האוויר בעזה. שר הפנים, אלי ישי, מאיים: "נגיב בפעולה רחבת היקף, קשה וכואבת מאוד"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: מיכאל ברגמן)

הרקטות מגיעות רחוק יותר ויותר: רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בצהריים (שני) במבנים סמוך לגדרה. למבנים נגרם נזק. במקום ישנם כמה נפגעי חרדה. רקטה נוספת פגעה סמוך לבניין באשדוד, וגרמה לנזק רב במקום. אישה כבת 80 ואדם נוסף נפצעו באורח קל מרסיסי זכוכית ופונו לבית החולים קפלן ברחובות. צוותים גדולים של מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי גם למספר נפגעי חרדה אחרים במקום. במקביל, חיל האוויר תקף יעד ברצועת עזה. מקורות פלסטיניים מדווחים על שני הרוגים בעזה: מוחמד חוסמי בן 65 ובתו פאיזה בת 30. בכך עלה ל-23 מניין המתים ברצועה בסבב ההסלמה האחרון.

פגיעת טיל באשדוד, מרץ 2012. דרור עינב
רקטה נוספת פגעה סמוך לבניין באשדוד, וגרמה לנזק רב במקום. אישה כבת 80 ואדם נוסף נפצעו באורח קל מרסיסי זכוכית/דרור עינב

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום להסלמה הביטחונית בדרום. בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי "צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה ובתקיפות את המחבלים בעזה. מי שיפגע באזרחינו, נכה בו. השילוב המנצח זה בין אמצעי התקפה לאמצעי הגנה, וכמובן שגם החוסן של האזרחים בדרום. דברים אלו מאפשרים לנו להכות בטרור בצורה מדויקת ומכאיבה. צה"ל ערוך להרחיב את הפעילות".

בצה"ל אמרו מוקדם יותר כי מעל 200 רקטות ופצצות מרגמה נורו לעבר ישראל מאז יום שישי, וכ-135 מהן אותרו ביבשה. סבב ההסלמה החמור בדרום הארץ, שהחל עם חיסולו של מזכ"ל ועדות ההתנגדות ההדדית, הביא לפציעתם של חמישה בני אדם בישראל ולמותם של 23 בני אדם ברצועת עזה. ללחץ על ישראל לעצור את האש הצטרפה הבוקר סין, ומשרד החוץ בבייג'ינג קרא לצה"ל לעצור את המתקפות ברצועת עזה.

שיגור הרקטות לא פסק מאז הלילה

מטחי הרקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום נמשכו לאורך כל שעות הבוקר. בין היתר, שוגרו רקטות גם לעבר באר שבע, אופקים, אשדוד, אשקלון וגן יבנה, ולשטחי המועצות האזורית אשכול ושער הנגב. נכון לשעה זו, זוהו 39 נפילות בשטח ישראל. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שלוש רקטות שנורו לעבר באר שבע ואשדוד. במקביל, תקף חיל האוויר תשעה יעדים ברצועה מתוכן שלושה סיכולים של ירי תלול מסלול ושישה מחסנים לייצור ואחסון אמצעי לחימה.

מספר פצצות מרגמה נחתו בצד הפלסטיני של מחסום כרם שלום, והתנועה במסוף הופסקה. התלמידים ביישובים הגדולים בנגב, שמרחקם גדול מ-40 קילומטרים מגדר המערכת, ושאינם ממוגנים בצורה הולמת, נותרו גם היום בבתים, ולא הלכו לבית הספר.

השרים מאיימים בפעולה צבאית ובניתוק מדיני

שר הפנים, אלי ישי, אמר היום כי אם המצב הנוכחי יימשך, הרי שלישראל "לא תהיה ברירה אלא להגיב בפעולה רחבת היקף, קשה וכואבת ברצועה". בביקור של סיעת ש"ס בבאר שבע, אמר ישי כי "אנו במצב שלא יכול להימשך, ומיליון אנשים נמצאים תחת איום. אני מקווה שלא נגיע לזה, אבל אם נצטרך, נפעל בצורה מכאיבה מאוד".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, איים לנתק את המגעים מול הרשות הפלסטינית במידה וימשך שיגור הרקטות. "הירי הנמשך לעבר ישראל קובר כל אפשרות שאי פעם תהיה רציפות טריטוריאלית בין עזה ליהודה ושומרון", אמר ליברמן. בנאום לציון 20 שנה לפיגוע בשגרירות ישראל בארגנטינה, אמר שר החוץ כי "כל עוד חמאס שולט ברצועת עזה, אין שום סיכוי שנסכים למעבר בטוח - או מעבר לא-בטוח, מעבר עילית, מעבר תחתית או מעבר כלשהו. הפלסטינים גזרו על עצמם ניתוק שבעת הזו נראה כי ימשך לדורות".

באשר לדיווחים על מגעים קדחתניים להשגת רגיעה בין ישראל לפלסטינים, בתיווכה של קהיר, גורם ביטחוני בכיר הבהיר כי לא ידוע לו על שיח שכזה. "אנו לא מנהלים משא ומתן עם גורמי הטרור. אם הם רוצים שקט, שיפסיקו לשגר רקטות", אמר. לדבריו, "אנחנו נערכים לכל התפתחות, ונערכים לכך שזה יימשך ימים". הוא הבהיר כי "ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אבל אם ארגוני הטרור, ובראשם הג'יהאד האיסלמי, ימשיכו לשגר רקטות, הם ימצאו את צה"ל מוכן להכות בהם בלי רחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully