וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות רקטות נורו לעבר אשדוד, ב"ש ויישובי עוטף עזה

כיפת ברזל יירטה 5 רקטות שנורו לאשדוד. שני פצועים - אחד בינוני ואחד קשה נפגעו כשהיו במגרש כדורסל במושב באשכול. רקטה נוספת נפלה בבאר טוביה ומעל ב"ש יורטו 6 רקטות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

גל ההסלמה נמשך: עשרות רקטות נורו החל מאמש וכן במהלך הלילה (שבת) לעבר יישובי הדרום. חמש רקטות קסאם נורו לכיוון אשדוד, ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. מעל באר שבע יורטו שש רקטות, ושתיים נוספות, שנורו לכיוון העיר ולא יורטו, נפלו במועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצה האזורית בני שמעון. אחד מטילי היירוט של מערכת כיפת ברזל התפוצץ בשטח פתוח סמוך לשכונת מגורים בתוך העיר באר שבע וגרם לנזק קל לגדר במקום. גם באשקלון נשמעה אזעקה ורקטה נפלה בשטח פתוח בבאר טוביה.

שמונה בני אדם נפגעו בסך הכל במהלך הערב; במושב במועצה האזורית אשכול נפצעו שלושה בני אדם, אחד באורח קשה והשני באורח בינוני, כששהו סמוך למגרש הכדורסל ביישוב. אדם נוסף שהיה במקום לקה בחרדה. הארבעה פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע באמצעות אמבולנסים של מגן דוד אדום ומסוק של חיל האוויר.

בנוסף, באשדוד נפצעו שני צעירים בעת שחיפשו מחסה לאחר שנשמעה בעיר האזעקה. כתוצאה מהבהלה מהאזעקה שהושמעה באשדוד, גם אירעה תאונת שרשרת בצומת אמונים, בה נפצעו שני בני אדם באורח קל. כמה שעות לאחר החיסול הכפול ברצועה, החל מטח של רקטות קסאם ופצצות מרגמה שהגיע במהלך הערב ליותר מ-30 רקטות קסאם ופצצות מרגמה. רוב הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ביישובי הדרום, והתרעת צבע אדום נשמעה ביישובים הסמוכים.

צפו: אזעקה נשמעת באשדוד ולאחריה קולות פיצוץ

בנוסף, הצליח חיל האוויר לסכל שלושה ניסיונות שיגור לעבר שטח ישראל, באמצעות תקיפה אווירית. אנשי ביטחון ציינו כי הם אינם מעריכים שמדובר בהסלמה, אלא בשיגורים שנועדו להציג יכולות והבעת מחאה נוכח תקיפות צה"ל ברצועה.

"למרות הירי, החיים נמשכים ויימשכו גם בעתיד", אמר ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. מדובר צה"ל נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר ביצע ירי לעבר שתי חוליות מחבלים, האחת במרכז רצועת עזה והשנייה בצפון הרצועה. "החוליות עסקו בהכנות אחרונות לביצוע ירי תלול-מסלול לעבר שטח מדינת ישראל", נמסר בהודעה. "זוהו פגיעות מדויקות במטרות".

בעקבות האירועים הורה אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, על סגירתו של כביש 12 לתנועת אזרחים. כמו כן, פיקוד העורף קרא לציבור שלא לקיים אירועים במקומות פתוחים ביישובי עוטף עזה. בנוסף, על התושבים צריכים להישמע להנחיות ולהיכנס למרחב מוגן על פי זמן ההתראה של 21 שניות וכן להקפיד לסגור חלונות ברזל בממ"דים.

"האויב הציוני חיסל את זוהייר קייסי ופתח את דלתות הנקמה והגיהנום"

אחר הצהריים, חיסל חיל האוויר את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית, זוהייר אל-קייסי ופעיל נוסף שהוחזר בעסקת שליט, מוחמד חנני, בתקיפת מכונית ממערב לעיר עזה. גורמי צבא ופיקוד דרום העריכו כי ועדות ההתנגדות עשויות להגיב בשיגור רקטות מאסיבי לעבר ישראל בתגובה לחיסול.

מאוחר יותר נהרגו עשרה פלסטינים נוספים בתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה, שבעה מתוכם מהזרוע הצבאית של הגי'האד האיסלמי, וכולם עסקו כפי הנראה בשיגור רקטות. לצד זאת, גורמי רפואה פלסטינים רשמיים אישרו כי מניין ההרוגים הפלסטינים עלה ל-12 בתקיפות צה"ל בעזה.

בתגובה לחיסול אחר הצהריים, הודיעו חטיבות סלאח א-דין - הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כי הן קוראות לפעילי הזרוע להגיב "בכל הכוח" על החיסול. "הדם והקרבת הקורבנות הם הדרך היחידה לשחרור אל-אקצא וכל אדמות פלסטין. האויב הציוני חיסל את זוהייר קייסי ופתח את דלתות הנקמה והגיהנום. התגובה שלנו תהיה שוות-ערך לפשע הברברי". הזרוע הצבאית הודיעה עוד כי היא אינה ממלאת עוד אחר הסכם הפסקת האש עם ישראל בעזה.

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, גינה את החיסולים שאירעו הערב בעזה: "ההסלמה הישראלית יוצרת אווירה שלילית ומסלימה את המתיחות, דבר המוביל להגברת האלימות באזור. ממשלת ישראל נושאת באחריות למתקפות הללו". מקורות פלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל שיגרו פגזים לעבר אזורים רבים ברחבי רצועת עזה. לא דווח על נפגעים.

עוד באותו נושא
חיסול כפול ברצועה, ועדות ההתנגדות מגיבות בירי רקטות
מזכ"ל ועדות ההתנגדות חוסל בתקיפת צה"ל בעזה
חשד: ממ"דים באזור מוכה רקטות נבנו בניגוד לתקן

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

עדכון ראשון: 22:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully