וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצה פלסטינית מציעה: קונפדרציה בין מדינה פלסטינית לישראל

9.7.2002 / 16:51

תנועה פלסטינית לא ידועה פירסמה בעיתון ירדני הצעה להקמת ממשלת מעבר שתחליף את ערפאת ותכרות שלום עם ישראל; טוענת: ערפאת השפיל את העם הפלסטיני; חברי הקבוצה מסרבים להיחשף

קבוצה פלסטינית בלתי מוכרת מפרסמת קריאה בשבועון ירדני, לבחור הנהגה פלסטינית חדשה ולכונן קונפדרציה בין מדינה פלסטינית לבין ישראל, שבירתה המשותפת תהיה ירושלים. חברי הקבוצה, המכנים עצמם "התנועה למען סולידריות פלסטינית לאומית", תוקפים את שלטונו של יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת. לטענתם, הוא השפיל במשך כעשר שנים את העם הפלסטיני ואין עוד תוקף להנהגה שלו.

בקול ישראל דווח, כי הקריאה פורסמה על פני עמוד שלם בשבועון הירדני "אל הילאל". על פי הפרסום, התנועה הוקמה לפני כשבעה חודשים בידי פלסטינים החיים בחוץ לארץ ואישים פלסטינים בולטים בשטחים ואין לה קשר לרשות הפלסטינית. העיתון מדווח, כי לחברי התנועה היה קשר עם הממשל האמריקני, והם נהנים מתמיכת גורמים במדינות ערב. חברי הקבוצה סירבו לחשוף את זהותם.

חברי הקבוצה טוענים עוד, כי מרוקו מוכנה לקלוט את ערפאת לאחר גירושו מהשטחים, למרות הכחשותיה. על פי הפרסום, חברי התנועה נפגשו בשבוע שעבר בציריך שבשוויץ וגיבשו תכנית להקמת ממשלת מעבר לפלסטינים, שתקום לאחר הסתלקותו של ערפאת. על פי התוכנית, יהיו חברים בממשלה 15 שרים, והם יכהנו עד לבחירות שיתקיימו לאחר שנתיים. לטענתם, תוך 3 חודשים בהנהגת הרשות, הם יצליחו לכונן קונפדרציה עם ישראל.

השבועון הירדני: לא מהימן ועוין את ערפאת

חברי הקבוצה מציעים להקים מדינה פלסטינית שתחיה בשלום עם שכנותיה, ודורשים בתמורה להסכם שלום נסיגה ישראלית מלאה. על פי תוכניתם, לאחר הקמת המדינה הפלסטינית, יחלו דיונים עם ישראל על הבעיות הסבוכות, כמו בעיית הפליטים וההתנחלויות.

בקול ישראל דווח, כי העיתון "אל הילאל" מוגדר כשבועון עצמאי, אולם הוא אינו נחשב מהימן. העיתון נוקט פעמים רבות קו פרובוקטיבי, ועוין את ערפאת. מו"ל השבועון הוא אחמד סלאמה, שהיה מקורב לנסיך חסן. עורך העיתון ביקר בעבר בישראל, וגורש בשל כך מאגודת העיתונאים הירדנים.

העיתון מדווח, כי חברי התנועה מציעים ששר החוץ בממשלת המעבר יהיה פעיל זכויות האדם, מוסטפא ברגותי, ואילו בתפקיד יועץ לענייני חוץ יכהן הפרופסור אדוארד סעיד, איש אקדמיה ידוע המתגורר בארה"ב. עוד מציעה התנועה, כי שר הפנים יהיה עורייב רינתאווי, עיתונאי ירדני ממוצא פלסטיני. סוכנות הידיעות הצרפתית פנתה לחלק מהאישים המוזכרים ברשימה, אולם הם הכחישו כל קשר לקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully