וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הרוסים בישראל בוחרים פוטין: "אין אלטרנטיבה"

קובי דוד

4.3.2012 / 17:30

160 אלף אזרחים רוסים בישראל יצאו לממש את זכותם להצביע בבחירות לנשיאות מולדתם ב-13 קלפיות ברחבי הארץ. מתנגד לוולדימיר פוטין על בוחריו: "מפחדים משינוי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן)

הבחירות לנשיאות רוסיה מתקיימות היום (ראשון) לא רק במעצמה הקפואה, אלא גם במקום קטן קצת יותר - כאן בישראל. 13 נקודות הצבעה העומדו לרשות כ-160 אלף אזרחים רוסים המתגוררים בישראל בעלי זכות בחירה לנשיאות רוסיה.

לקלפי בבית העם באשקלון הגיעו מצביעים משלל גילאים, עם שלל דעות על המתמודדים לנשיאות בארץ מוצאם. "אני מצביעה למיכאל פרוחורוב כי אין יותר מועמדים", סיפרה מריה סבג. "גם הוא לא מועמד ראוי, אבל לפחות שלא יהיה פוטין".

"אני הצבעתי עבור פוטין", ציינה פלורנטינה גופטין. "אני חושבת שאין אלטרנטיבה לפוטין. הוא פוליטיקאי טוב, והוא מאוד מאורגן, ומבין בפוליטיקה יותר מכל השאר".

עצרת תמיכה בוולדימיר פוטין לקראת הבחירות לנשיאות רוסיה, איצטדיון לוז'ניקי במוסקבה, 23 בפברואר 2012. רויטרס
גם הבוחרים בישראל יודעים שפוטין כנראה ינצח/רויטרס

ראש הממשלה והאיש החזק במדינה, ולדימיר פוטין, נחשב למועמד המוביל לנשיאות, ועל פי ההערכות צפוי לזכות בבחירות לתפקיד שבו כבר כיהן בעבר כבר בסיבוב הראשון. המצביעים באשקלון ניסו להסביר מה סוד הקסם של האיש ששולט ברוסיה ביד רמה כבר 15 שנה, ומתמודד לאחרונה עם ביקורת הולכת וגוברת.

"יש שם הרבה מבוגרים. הם לא רוצים לשנות שום דבר, הכול נשאר כמו שיש. הם מפחדים שיהיה מישהו שעושה בלגן, שיותר גרוע יהיה", הסביר יצחק הרמן, שדווקא הצביע ליריבו מיכאיל פרוחורוב. "הוא נראה מאוד אינטיליגנטי, נחמד, עשה עסק טוב, הכי גדול ברוסיה. הוא יכול לשנות משהו", אמר עליו.

פרדי, המשמש כמשקיף בקלפי, מספר כי לפחות באשקלון ההצבעה התנהלה בלי תקלות מיוחדות. "הבחירות האלה הן בחירות חשובות מאוד לעם הרוסי". פרדי הוסיף כי "אלה בחירות לא פשוטות. יש אנשים שלא מסכימים עם הבחירות, ויש החושבים שהבחירות לא אמיתיות. זה קודם כל ברוסיה, בקלפיות כאן הכול בסדר. אין שום דבר לא נכון או לא חוקי".

גם בנצרת: התמיכה בפוטין גורפת

גם לקלפי בבניין העירייה בנצרת עילית הגיעו מאות בוחרים אזרחי רוסיה. רוב אלה שהגיעו לבחור היו מבוגרים בשנות ה-50 לחייהם. בניגוד לאווירה סביב הבחירות במדינת האם, האווירה במקום הייתה רגועה ונינוחה, והבחירות התנהלו על מי מנוחות. הבוחרים, שחלפו בדרכם פנימה על פני תמונותיהם של ארבעת המועמדים - פוטין, האוליגרך מיכאל פרוחורוב, מנהיג הקומוניסטים גנאדי זיוגנוב וולדימיר ז'ירינובסקי הלאומן, הודו כי הם מודעים לעובדה שפוטין הוא המועמד המוביל, בין אם הם תומכים בו ובין אם לא.

אחד התושבים שהצביע פוטין סיפר לוואלה! חדשות: "אני מאמין שפוטין הוא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לרוסיה. למרות כל מסע ההכפשות על זיופי בחירות אנחנו מאמינים בחפותו", הוא ציין. דווקא בין הצעירים שהגיעו להצביע העדיפו את יריבו הצעיר, פרוחורוב.

סגנית ראש העירייה, סופה קסטוב, סיפרה כי בנצרת עילית מרוכזים למעלה מ-6,000 יוצאי רוסיה, אשר שומרים על קשר חם עם הקונסול שמגיע מרוסיה אחת לחודש. כמו כן, ישנם לדבריה ישנם שיתופי פעולה וקשרים חמים בין היהודים שחיים ברוסיה לבין העולים החיים בנצרת עילית.

עוד באותו נושא:
הבחירות לנשיאות רוסיה נפתחות ברקע חשש לזיופי ענק
דיווח ברוסיה: סוכל ניסיון צ'צ'ני להתנקש בפוטין
היכונו לביאת המנהיג: האיש החזק של רוסיה חוזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully