וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוקו: הניף את דגל ישראל כמחאה חברתית - ונכלא

מוחמד ג'דידי, סוחר ירקות ואב לשלושה, כעס על העירייה שניתקה את זרם החשמל והמים לביתו, ונקט מעשה יצירתי כדי לעורר מחאה. משפט בזק הרשיע אותו ב"חילול קודש"

בית משפט במרוקו גזר אמש (שישי) שישה חודשי מאסר על אזרח המדינה, מוחמד ג'דידי, שהניף את דגל ישראל בחצר ביתו. לפי דיווח ברשת אל-ערביה, ג'דידי הורשע ב"חילול קודש ובחתירה תחת ערכי המדינה".

ג'דידי, סוחר ירקות בן 42, מתגורר בעיר א-נאדור שבצפון המדינה. הוא צייר את הדגל על פיסת בד והניף אותו בחצר הבית, מחאה על ניתוק זרם החשמל והמים לדירה. הבניין מחובר לתשתית של בסיס מילואים בשכונה סמוכה המשכנת אנשי צבא. המשפחה עברה לבית עם מות של ג'דידי, איש חיל האוויר בדימוס.

הסרטון שהפיצו בני משפחתו של ג'דידי בקריאה לשחרורו

ג'דידי, אב לשלושה, נעצר בתחילת השבוע. אמו העלתה לרשת סרטון, שהופץ במהרה באתרי אופוזיציה וזכה לתגובות רבות. בסרטון היא מפצירה במלך מרוקו, מוחמד השישי, לשחרר את בנה. לדברי המשפחה, ג'דידי רק רצה לעורר את תשומת הלב של פקידי העיריה לעוול שנעשה לו, לדבריו.

הארגון המרוקני לזכויות אדם גינה את "הרשעת הבזק" של ג'דידי. בהודעה שפרסם, נאמר כי ג'דידי לא ביצע כל עבירה. לדברי הארגון, למרוקו ולישראל יש יחסים טובים, גם אם אינם קיימים בצורה רשמית, ולכן הנפת דגל ישראל אינה מהווה חתירה תחת השלטונות במרוקו או הסתה נגדם. הארגון הודיע כי ינסה להפעיל לחץ בינלאומי לשחרור של ג'דידי, שטרם ברור מהדיווחים היכן הוא עצור.

מבצע במצרים: "הורד את דגל ישראל - קבל דירה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully