וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה בעיצומה: בגולן בוטלו הלימודים, כבישים נחסמו בצפון

קובי דוד

1.3.2012 / 8:05

גשמים עזים החלו לרדת הבוקר בכל רחבי הארץ כשהם מלווים ברוחות ערות. אתר החרמון נסגר למבקרים וכבישים רבים בצפון נחסמו. בירושלים נערכים לשלג

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, קובי אליהו, עריכה: מיכאל ברגמן)

בכל רחבי הארץ מתעוררים לבוקר קריר במיוחד: בצפון רמת הגולן ובאתר החרמון החל לרדת בשעות הבוקר (חמישי) שלג כבד, ובמרכז ובדרום נרשמו רוחות ערות וגשמים עזים. במהלך היממה האחרונה התווסף עוד חצי מטר של שלג לחרמון וכעת גובה השלג ברכבל התחתון מגיע לכמעט שני מטרים וגם הבוקר האתר יהיה סגור למבקרים. בקיבוץ מרום גולן הגיע השלג עד לגובה של 20 סנטימטר, הגישה לקיבוץ חסומה ובקרוב יחלו פעילויות הפילוס. בבית ספר "אביטל" בצפון הגולן לא יתקיימו היום לימודים בשל מזג האויר הסוער. השלג הקל שירד בירושלים לא נערם נכון לשעה זו.

מזג האוויר הסוער גרם למספר חסימות בכבישי הצפון: בצומת מירון אירעה הצפה גדולה בשל הגשמים ושוטרים במקום מכוונים את התנועה. גם הצמתים השריון, וואסט וסער חסומים בעקבות סופת שלגים. כמו כן, כל הכניסות ליישובים בציר המפלים מוצפים. כבישים נוספים שנחסמו בעקבות סופת השלגים: כביש 99, כביש 98 עין זיוון, כביש 959 וכביש 978. בשטח פזורות ניידות של מע"צ ושל המשטרה על מנת לפנות את השלג שנערם במקום ולפתוח את צירי התנועה כמה שיותר מהר עבור הנוסעים. בנוסף, נחלים עלו על גדותיהם באזור שבין צומת כח לצומת מנרה והכביש חסום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג הבוקר במרום גולן נערם לגובה רב/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי תחזית מזג האוויר, היום צפוי לרדת שלג בהרי הצפון ובהרי המרכז, כולל בירושלים. כמו כן, צפוי לרדת גשם לפרקים לכל אורכה של הארץ, מלווה ברוחות ערות וייתכנו אף סופות רעמים בודדות. בדרום עדיין ייתכן אובך. כמו כן, קיים חשש לשטפונות והצפות במקומות המועדים. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

הטמפרטורות החזויות להיום ברחבי הארץ: ברמת הגולן מארבע מעלות ביום ועד שתי מעלות בלילה, בצפת משתי מעלות בלבד בצהריים עד 1- בלילה, בטבריה מ-14 מעלות בשעות הצהריים עד שמונה בלילה, בחיפה מתשע עד שש, בתל אביב מ-13 עד שמונה מעלות, בירושלים מארבע מעלות ביום עד אפס בלילה, בבאר שבע מ-12 עד שש מעלות, ובאילת ינועו הטמפרטורות מ-20 מעלות בשעות הצהריים עד 13 מעלות בלילה.

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
וכך נראתה אתמול תל אביב בזמן הסערה ממרומי עזריאלי/דרור עינב

בהרי המרכז נרשמה הלילה כוננות שיא לקראת השלג. אמש החל להיערם שלג בגוש עציון לאחר שבשעות אחר הצהריים ירד שלג מעורב עם גשם הן בגוש והן בירושלים. בגלל השלג, כביש 60 נסגר לתנועה בקטע שבין צומת גוש עציון לכיוון דרום. כמו כן, סופת שלגים כבדה השתוללה אתמול מאז שעות אחר הצהריים ברמת הגולן ובחרמון, שנסגר לכניסת מבקרים.

אמש ירדו גשמים רבים בכל הארץ. כמויות הגשם הגדולות ביותר נמדדו בתחנות הבאות:

צפון

חרמון תחתון: 50.4 מילימטרים

מנרה: 28.2 מילימטרים

מצפה מתת: 35.6 מילימטרים

מעיליא: 31.6 מילימטרים

מירון: 47.6 מילימטרים

מרכז

נחשונים: 29 מילימטרים

פארק חירייה: 40.2 מילימטרים

פסגת זאב: 31 מילימטרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופות חול באשדוד, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיריית ירושלים נערכת במתכונת מצומצמת

מעיריית ירושלים נמסר כי היא נערכת במתכונת מצומצמת ועל בסיס טרקטורים עירוניים וצוותים לטיפול במפגעי הרוח. עוד נמסר כי העירייה נערכת לפתיחת מטות אזוריים והיא שוכרת כלים לפינוי צירים בסיוע מפלסות שלג ומפזרות מלח. גם במגן דוד אדום מתכוננים לסופה: בהתאם להנחיות מנכ"ל הארגון, אלי בין, הונחו הכוחות במקומות בהם צפוי לרדת שלג להיערך בהתאם – משמרות יתוגברו בעובדים ומתנדבים, אמבולנסים בעלי הנעה קדמית הוצאו מאחסון בכדי לתת מענה לכלי רכב שייתקעו בשלגים. כמו כן, הונחה אגף הרפואה במד"א לרענן בקרב הצוותים את ההנחיות הרפואיות לטיפול בפגעי קור וסופקו חליפות סערה, כפפות וחרמוניות לפרמדיקים.

הגשמים של היממה האחרונה הובילו לעליית מפלס הכנרת. המפלס עלה בארבעה סנטימטרים מאתמול והוא עומד כעת על גובה של 212.37- סנטימטרים.

אתמול דווח על מספר רב של עצים שנפלו בגלל מזג האוויר הסוער ברחבי הארץ. כמו כן ניזוקו עמודי תאורה, רמזורים, קווי מתח ותקשורת ותשתיות אחרות. צוותים וטכנאים של הערים והיישובים פעלו לתיקון התקלות ולסילוק מפגעים.

וואלה! מזג אוויר
הסערה בתמונות: קודר, גשום וקר - אבל מצטלם נהדר
אתמול: עצים קרסו בכל הארץ, דרכים נחסמו

(עדכון ראשון: 05:30)

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully