וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד: "אנחנו דורשים את המדינה בחזרה"

העיתונאי לשעבר והרץ החדש לפוליטיקה הציג את משנתו הפוליטית, לראשונה מול המצלמות ב"וועידת העיר לעסקים" באילת. "המדינה שייכת למעמד הביניים", אמר וקרא לצאת להצביע

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יותם בן-דוד)

לראשונה מאז הכריז על פרישה מתפקידו בערוץ 2 לשם ריצה לפוליטיקה, נאם הערב (חמישי) יאיר לפיד ב"וועידת העיר לעסקים" באילת. לפיד דן במצב מעמד הביניים, קרא לשינוי שיטת הממשל ותקף את המפלגות הדתיות שלדבריו מחזיקות את המדינה כבת ערובה, אולם רק הנושא המדיני נעדר מהנאום.

"למי שייכת המדינה הזאת?", שאל בפתח דבריו, "תענו לי על השאלה הזאת, זו השאלה שבגללה אני כאן". אז פנה לפיד להסביר מי להשקפתו השתלט על המדינה: "מדינה לא שייכת לקבוצות אינטרס ולוביסטים, ולא לטייקונים ולמפלגות שמשתלטות על ועדת הכספים ומאיימות על ראש הממשלה שיעזבו את הקואליציה, ולא לזורקי אבנים על חיילי צה"ל", אמר והוסיף: "המדינה שייכת לנו, היא שייכת לאלו שמשלמים מסים שהולכים למילואים שילדיהם מתגייסים לצבא. היא שייכת למעמד הביניים הישראלי".

את פרישתו ממעמד מגיש "אולפן שישי" בערוץ 2, אותו הגדיר לפיד כ"החיים הכי טובים שאפשר לבקש", נימק לפיד בפחד: "מהרגע שהילדים שלי יבואו ויגידו לי – פישלת, כי אתה משאיר לי מדינה הרבה פחות טובה ממה שהוריך השאירו לך". אז פנה לשאלה שמנחה את הקמפיין שהשיק – "איפה הכסף?" ופירט עד כמה קשה יוקר המחיה בישראל: "אם עבדת קשה יכולת לקנות דירה, רק שהילדים שלכם לא יכולים לקנות דירה, בישראל אדם צריך 145 משכורות כדי לקנות דירה", אמר והדגיש כי זו הסיבה המרכזית בעטיה הוא רץ לפוליטיקה וקרא לכל אלו "שחושבים שאין מה לעשות" ללכת ולהצביע.

"פתאום תפסתי מה אני אומר - לנצח נהיה תקועים עם מנהיגות שלא לוקחת אותנו לשום מקום? ינהלו את החיים שלנו אנשים שנכשלו שוב ושוב בניהולה והנהגתה של המדינה הזו", ציין. "אני לא מוכן להתייאש מראש, אני לא מוכן להרים ידיים, לא כל אבוד", אמר לפיד והבהיר כי "לא ישתיקו אותנו ולא יפחידו אותי". הוא טען כי ש"ס היא ההוכחה שתמיד יש מה לעשות: "תראו איך ש"ס מסובבת את כל המדינה הזו? למה? כי הם יודעים מה הם רוצים? תמיד יש מה לעשות אם אתה רוצה מספיק".

אז פנה לפיד לתקוף את חברי הכנסת ואמר: "הם לא לקחו את כספנו והשקיעו בהעלאת שכר הממוצע למורים, הם לא לקחו את הכסף שלנו והשקיעו שנהיה מדינת חוק של משטרה חזקה ומשפט נכון, הם לא לקחו את כספנו והשקיעו אותו ברווחה או בריאות, במקום זה הם לקחו אותו וחילקו אותו לחברים שלהם ולמגזרים שלהם, לכל מי שיכול לסחוט ולהפעיל עלינו כוח. לקחו את הכסף של אלה שעובדים ונתנו לאלה שלא עובדים, לקחו ממי ששותק ונתנו למי שיודע לצעוק".

לדבריו, הדרך לפתור את האתגרים עמם מתמודד הציבור הישראלי היא לשנות את "מערכת ההפעלה" של המדינה. לדבריו, יש לערוך שינוי בשיטת המשטר במדינה שיביא ליציבות ותמנע מצב בו "הממשלה בת ערובה של מפלגות קטנות". בנוסף, הוא קרא לבטל את "חוק טל" שמעניק פטור לאברכים משירות בצה"ל וקרא להחיל את לימודי הליבה על כלל האוכלוסייה, "לא כי אנחנו נגדם, אלא כי אנחנו לא יכולים לשאת אותם יותר על גבנו". עוד קרא לצאת למאבק בשחיתות ולהגביל בחוק את מספר השרים בממשלה. לפיד, הידוע בקשריו עם אנשי עסקים, קרא ליצור מנועי צמיחה שכן לדבריו ההיי-טק אינו מספיק. "אני לא נגד אנשים מצליחים, אני רוצה לחיות במדינה שאפשר להצליח, אך צריך לדאוג שטייקונים שלא יחזירו כספים לציבור לא יוכלו לגייס עוד הון מהציבור".

לפיד סיכם את הנאום במתן תשובה לשאלה שנהג לשאול את מרואייניו בתכנית האירוח שהגיש בערוץ 2: "ישראלי בעיני זה שאכפת לך מהמקום בו אתה חי. הישראליות נמצאת תחת התקפה לא מעט שנים, אנחנו יכולים לקום ולהגיד שהמדינה הזו היא שלנו ואנחנו דורשים אותה בחזרה. ועכשיו נותרת השאלה- מה אתם הולכים לעשות?".


עוד באותו נושא
יאיר לפיד על "פרשת התארים": "רדיפה פוליטית"
לפיד הפיץ סרטון בקרב מתנדביו: "זו סיירת מובחרת"
יאיר לפיד מבהיר: "אין סיכוי שאצטרף לקדימה"

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully