וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילוף כלבים: מה עדיף - בולדוג או בוקסר?

יניב אוסם

20.2.2012 / 7:32

מאלף וואלה! בעלי חיים מסביר איך מחנכים כלבה שלא עושה קקי בחוץ, אלא בבית? ואיך מלמדים גור לשחק יפה במקום לנשוך ולנהום?

אילוסטרציה. ShutterStock
בוקסר?/ShutterStock
כלבלב בולדוג אנגלי. WilleeCole, ShutterStock
או בולדוג?/ShutterStock, WilleeCole

חברי ואני החלטנו לגדל כלב. התלבטנו בין בוקסר לבולדוג אנגלי, ואפשר לומר שהכף נוטה לכיוון בולדוג. אין לנו ניסיון בגידול ובטח שלא באילוף כלבים. האם כדאי לעשות הכנות לפני?

תשובה: שלום לאנשי הבולדוג והבוקסר. ראשית שני הגזעים מקסימים. הבולדוג הוא למקצוענים, ועליכם ללמוד ולהשקיע בהכנות לקראת גידולו העדין והמדויק (צרו קשר עם מגדל דרך ההתאחדות הישראלית לכלבנות).

הבוקסר הוא כלב חביב וקל לגידול, מומלץ לקחת נקבה, שכן היא נוחה וטובה יותר למשפחה. ממליץ ללמוד באופן רציני ולבוא אפילו לקבל הדרכה לפני לקיחת הגור/ה אליכם.

אימצתי כלבה שננטשה לפני ארבעה חודשים. היא יוצאת בשעות קבועות 3 פעמים ביום. לאחרונה היא עושה קקי בבית. דיברתי עם מאלפת ועשיתי מה שהמליצה לי, וזה לא עזר. החלפתי לה אוכל למשהו איכותי, אך לאחר כמה ימים היא המשיכה. מה לעשות?

כלב. ShutterStock
למה היא עושה קקי בבית?/ShutterStock

תשובה: לא!!! אל תמסרי את הכלבה שאימצת. מדובר בפתרון קל: עלייך להחזיקה קשורה ברצועה כאשר היא חוזרת מהטיול ולא לאפשר לה להסתובב חופשי. לא לאפשר לה להישאר חופשייה בבית אלא רק סגורה או קשורה, היא תחזור לעצמה, כי שום כלב לא רוצה להטיל צואה ושתן במגוריו. רק אחרי שהתופעה תיעלם לגמרי, שחררי אותה שוב.

יש לנו לברדור מעורב בן 4 חודשים. הוא כל הזמן נוהם ונושך חזק מאוד, יש לו הרבה כוח ואי אפשר לשחק איתו. אני ובתי בת החמש חבולות עם נשיכות ושריטות מדממות. מה ירגיע אותו? בלתי אפשרי לשחק איתו אפילו לשנייה.

אילוף כלב. ShutterStock
איך מלמדים אותו לשחק יפה?/ShutterStock

תשובה: הגור הגיע לגיל הנכון לאילוף. משחקו חזק מדי והוא נהנה לנשוך ולשחק איתכן. האילוף יפסיק את הנשיכות וייתן לכם חיים קלים יותר ונוחים להתנהל איתו. עד תחילת האילוף אני מציע לקחת רצועה ובכל פעם שהוא נושך, משכו ברצועה ואמרו לו שיפסיק, ספרו עד שלוש ותנו לו משחק חליפי, ללעיסה.

יש לי פינצ'ר גזעי בן חמש וחצי. אני אוהב אותו מאוד, אך הוא תמיד תמיד מציק לכולם, במיוחד לי. בזמן אכילה הוא תמיד מנסה לחטוף אוכל. אשמח לעצה טובה.

כלב פינצ'ר שחור. Lana Langolis, ShutterStock
חוטף לי את האוכל מהיד/ShutterStock, Lana Langolis

תשובה: הפינצ'ר שלכם זקוק לגבולות. רצועה על הצוואר ומשיכה ברגע שהוא קופץ על האוכל, וגם דחיפה אסרטיבית ומהירה, יכולה להואיל.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully