וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום של שביתה: המגעים בין הצדדים יימשכו עד 10

ענת שלו

12.2.2012 / 6:09

לאחר לילה ארוך של דיונים בין נציגי ההסתדרות והאוצר, לא הושגו הסכמות נוספות. הדיונים יימשכו עד 10, אז ידווחו הצדדים על ההתקדמות לבית הדין לעבודה. הרכבת שבה לפעול

עוד יום של שביתה: לאחר שכשלו הניסיונות הליליים להגיע להסכמות, השביתה הכללית במשק תיכנס הבוקר (ראשון) ליומה החמישי. הרכבות שבו לפעול מהשעה 6:00 בבוקר יום ראשון הידוע בעומס הנוסעים הרב, עם זאת, צפויים שיבושים באוטובוסים של שתי החברות הגדולות - אגד ודן, שנהגיהם השכירים יצטרפו לשובתים. הסדר הסעות החיילים בימי ראשון לא ייפגע מהשביתה.

נציגי ההסתדרות ומשרד האוצר ממשיכים לדון בשעה זו על הנושאים שנותרו במחלוקת, והם צפויים לדווח בשעה 10:00 על התקדמות במשא ומתן, אם תהיה, לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד - והיא זו שתחליט אם לאפשר את המשך השביתה ואם כן - באילו תנאים. בשיחות, המתקיימות במשרד האוצר בירושלים, נוכחים גם שר האוצר, יובל שטייניץ, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

השביתה הכללית במשק נמשכת, הזבל נערם ברחובות תל אביב. דרור עינב
בינתיים, הזבל נערם ברחובות/דרור עינב

יו"ר ההסתדרות עיני, אמר בפתח הפגישה הלילית כי "אני מקווה שהשביתה תסתיים היום. יש שני סעיפים במחלוקות - סעיף 'כתף אל כתף' (השוואת תנאיהם של שכיר ועובד קבלן העובדים באותו התפקיד ובאותו מקום עבודה) והדרישה של האוצר ל'שקט תעשייתי'. אין סיכוי שאחתום על סעיף שכזה". עיני הוסיף לגבי השביתה כי הוא "מצטער שהציבור סובל אבל זו מטרה נעלה. עובדי הקבלן הם חלק גדול מהציבור".

שיבושים בתנועת האוטובוסים

כאמור, עובדי הרכבת חזרו לעבודה סדירה מ-6:00 בבוקר. עם זאת, למעגל השביתה הצטרפו הנהגים השכירים של חברות האוטובוסים אגד ודן. כתוצאה מכך עלולים להיווצר שיבושים בעבודת האוטובוסים, אך אלה עדיין יפעלו - זאת כיוון שכ-70 אחוזים מנהגי האוטובוסים הם עובדים שכירים אך היתר הם עובדים הנחשבים עצמאיים, חברי דן ואגד, אשר מחזיקים מניות בחברה. כיוון שאלו יוסיפו לעבוד, יפעלו בשטח אוטובוסים, אך תדירות הגעת הקווים תתארך באופן ניכר, אולי אף פי ארבעה. השיבושים יורגשו בפריפריה באופן בולט יותר מבערי המרכז. יצוין כי ההסעות לחיילים, הממומנות בידי המדינה, לא ייפגעו כתוצאה מההשבתה הצפויה.

חברת אגד אף הודיעה על גיוס של כלל חבריה, כולל גמלאי אגד, על מנת לנסות ולתפעל את מערך קווי השירות של אגד ולמזער את נזקי השביתה. "אגד עושה מאמצים קדחתניים למלא את השורות בחברים ובגמלאי אגד על מנת למזער את נזקי השביתה", אמר דובר החברה, רון רטנר. נמל התעופה בן גוריון עבד ביום שישי כרגיל, ונמלי הים חזרו לפעילות, לאחר שביקשו מההסתדרות לאפשר להם להעביר סחורות.

עוד על השביתה במשק:
פגישת שטייניץ ועיני הלילה הסתיימה ללא תוצאות, המגעים נמשכים
ההסכם המסתמן עם האוצר: שיפור תנאי עובדי הקבלן

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully