וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיוטת דו"ח הכרמל: לשטייניץ וישי אחריות מיוחדת

טל שלו

9.2.2012 / 13:02

מבקר המדינה מסר לשרים את הטיוטה הסופית של הדו"ח לחקר המחדלים שהובילו לשריפה הקטלנית. לפי כמה הערכות, לידנשטראוס יקרא לשלול משר הפנים ושר האוצר את תפקידם

חודשים רבים אחרי הטיוטה הראשונה, ובתום תקופה ארוכה של דריכות - והדלפות - הטיוטה הסופית של דו"ח מבקר המדינה לחקר המחדלים שהובילו לשריפה בכרמל הושלמה, ונשלחה למשרדי הממשלה הרלוונטיים.

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הודיע כי הטיוטה נשלחה היום (חמישי) אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, אל שר האוצר יובל שטייניץ, אל שר הפנים אלי ישי ואל השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. השרים נדרשים להגיב על הטיוטה תוך שבועיים.

טיוטת הדו"ח מטילה על השרים ישי ושטייניץ אחריות מיוחדת, ומתארת "כשל מתמשך והזנחה" בשירותי הכיבוי וההצלה, שבאו לידי ביטוי בשריפה. כמו כן, מוטלת אחריות כוללת ומיניסטריאלית על ראש הממשלה נתניהו ועל והשר לביטחון פנים אהרונוביץ', מתוקף תפקידם כאחראיים על הגופים שהיו מעורבים במחדלי השריפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי הדלפות מטיוטת הדו"ח, המבקר יקרא לשלול מישי ומשטייניץ את תיקם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי כמה הערכות, דו"ח המבקר צפוי להמליץ להעביר מתפקידם את השרים שטייניץ וישי, בגין אחריותם המשותפת למצב מערך הכבאות ערב השריפה.

שר הפנים, אלי ישי, בירך על טיוטת הדו"ח ומלשכתו נמסר כי "הצעת המבקר כפי שפורסמה בתקשורת, לפיה על שרי הממשלה להתפטר במידה ואינם מקבלים את מבוקשם תוביל לאי יציבות שלטונית, קיצונית ומסוכנת. התפטרות שרים בתדירות גבוהה - כפי שמציע המבקר - מסוכנת לדמוקרטיה ותוביל לכיאוס שלטונית". הלשכה הוסיפה כי הטיוטה "כוללת טעויות עובדתיות רבות, ולפיכך המסקנות שגויות מיסודן והשר יפעל בכל הכלים העומדים ברשותו לשם תיקונם".

בלשכתו של השר לביטחון פנים אמרו כי הדו"ח טרם התקבל, וכשיתקבל, ילמדו מסקנותיו. מלשכת שר האוצר טרם התקבלה תגובה.

במרכז הדו"ח - גם מפקד מחוז צפון במשטרה וניצב הכבאות הקודם

בשריפה, שפרצה ב-2 בדצמבר 2010, נספו 44 בני אדם והלהבות כילו חלקים רבים מיערות הכרמל. כל ההרוגים - צוערי שירות בתי הסוהר (שב"ס), שלושה קציני משטרה וכיבוי ונער מתנדב, מצאו את מותם בתקרית בה אוטובוס של השב"ס נקלע ללהבות ליד קיבוץ בית אורן כאשר השוטרים מנסים לחלצם מהמקום.

לפי כמה דיווחים, המתבססים על הדלפות מטיוטת הדו"ח, לינדנשטראוס אינו צפוי לקרוא לפטר מתפקידם את השרים שטייניץ וישי, אלא לשלול מהם את תיקם, דבר שמותיר אפשרות להעבירם לתפקיד אחר בממשלה. בכירים נוספים שעלולים להיפגע מהדו"ח הם מפקד מחוז צפון במשטרה בעת האסון, ניצב שמעון קורן ונציב הכבאות וההצלה דאז, רב-טפסר שמעון רומח, לצד בכירים אחרים בשירותי הכיבוי, במשטרה וברשות הטבע והגנים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully