וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים מוחים: "הרפורמה פוגעת בנו, רימו אותנו"

ענת שלו

7.2.2012 / 13:41

הכבאים זעמו על הצעת החוק שהוגשה על הרפורמה בשירותי הכבאות."הבטיחו שלא ניפגע, אבל פגעו בנו והשפילו אותנו. ננקוט צעדים". המשרד לביטחון פנים: "נדהמים מעזות המצח"

בעקבות הצעת החוק שהונחה בתחילת השבוע על שולחן הממשלה באשר לרפורמה בשירותי הכבאות, כינס הבוקר (שלישי) מערך הכבאים ישיבת חירום בהסתדרות העובדים. לטענת הכבאים, הצעת החוק שגובשה לאחר משא ומתן איתם אינה נותנת מענה של ממש לצרכים של מערך הכבאות בשטח. לדבריהם, ההצעה נועדה להגן על שלל משרדי הממשלה מפני דו"ח מבקר המדינה באשר לשריפה בכרמל. הכבאים הלינו על כך שלא שותפו בגיבוש הרפורמה. "הבטיחו לנו שהכל יהיה בשיתוף ושלא נפגע", אמר יו"ר ארגון הכבאים, יואב גדסי. "כשקראנו את תסקיר החוק גילינו את האמת: רימו אותנו, פגעו בנו, השפילו אותנו והביאו אותנו למצב בו אנחנו צריכים לנקוט בצעדים".

הכבאים טוענים כי הרפורמה שבבסיס הצעת החוק, שהייתה צריכה לשפר את תנאיהם ולעצב מבנה ארגוני, למעשה פוגעת בהם באופן משמעותי. לדבריהם, הצעת החוק מבקשת לדרוש את חירות ההתארגנות של הכבאים, פוגעת בתנאי השכר והפנסיה של הכבאים ולא נעשה שום מהלך לגיבוש מבנה ארגוני ראוי. יחד עם זאת הבהירו הכבאים כי הצעדים הארגוניים בהם ינקטו בשל כך לא יבואו על חשבון האזרחים, ושירותי הכבאות ימשיכו לפעול כסדרם.

"לפי דו"ח של הטכניון, שלושה מיליון תושבים חשופים ואין להם ללא כיסוי של שירותי הכבאות. חסרים אלפי כבאים, עשרות תחנות, ציוד ורכבים. את זה האוצר לא מוכן לממן, הם מסתירים את זה מהציבור כדי שלא ידע את האמת", אמר גדסי, "אם אני יוצא לשריפה בקומה שלושים אני רוצה להסתכל אחורה ולראות מאחורי כבאים. אנחנו זקוקים לכבאים ולהרבה מהם. מנסים לסתום לנו את הפה. זו מלחמה על הבית ועל המשך מערך הכבאות שלא יקרוס". לדבריו, "נושא הסכמי השכר ורציפות ההסכמים הולך להימחק, זכויות פנסיוניות של עובדים נמחקות, גמלאים שנמצאים היום בחוץ ימצאו את עצמם עם פנסיה חצויה. צריך להבין שכבאים עובדים סביב השעון, 24 שעות, בחגים, בלילות, בשבתות".

המשרד לביטחון פנים: "נדהמנו מעזות המצח"

ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף (משק עובדים ופקידים), אמר בישיבה כי "המערך הקיים איננו מתאים. אנחנו בעד רפורמה אבל התרענו שלא ניתן שבמסגרתה ייפגעו הכבאים, מעמדם וזכיותיהם. עבדנו מול המשרד לביטחון פנים, העלנו ראיונות ושום דבר לא נכנס מזה. אנשי המשרדים השונים בממשלה נכנסו ללחץ עם דו"ח המבקר והכניסו סעיפים שלא רלוונטיים שדנים פה בחייהם של הכבאים, בעתידם ובפנסיה שלהם". כמו כן הוסיף כי "זוהי הצעת חוק חפוזה ופופוליסטית עם פגיעה ברורה בתנאי השכר, מעמדם וכבודם של הכבאים במדינת ישראל".

המשרד לביטחון פנים מסר בתגובה לכינוס מסיבת העיתונאים כי "נדהמנו מעזות המצח והטענות הקשות, ואף הלא מדויקות שהועלו על ידי איגוד הכבאים במסיבת העיתונאים שנערכה על ידם והפכה לזירת התקפות כנגד המשרד לביטחון הפנים". עוד נמסר כי המשרד עשה "כל שבידו לקדם את הקמת רשות הכבאות הארצית, תוך מתן דגש על הידברות ושקיפות מלאים עם ארגוני הכבאים. במסגרת זאת קוימו מאות ישיבות בכל הדרגים (שר, מנכ"ל נציב כבאות והצלה) בנושאי: הצטיידות, רכש, תקינה, פיקוד ושליטה וחקיקה". המשרד לביטחון פנים הבהיר כי הוא "שב ומבטיח כי תנאי השירות ושכרם של הכבאים לא ייפגעו. נושא זה הובטח מיום החלטת הממשלה ועומד כנר לרגלי המשרד לביטחון פנים גם היום".

לצד זאת נמסר כי "לא יעלה על הדעת שתוך כדי הידברות ומשא ומתן, ארגוני הכבאים מנתקים מגע באופן חד צדדי ומדירים רגליהם תוך שיבוש עבודת הקמת הרשות, זאת תוך ניסיון אמיתי מצד המשרד לביטחון פנים לגבש פתרון יצירתי לסוגיה מהותית כגון נושא השביתה. גם עתה, תוך כדי ההכנות המתקדמות לקידום החקיקה, המשרד לביטחון הפנים מעוניין בהמשך הידברות ומשא ומתן עם ארגוני הכבאים ובכלל, לצורך הטמעת הערות לוגיות בהצעת החוק".

עוד באותו נושא:
2 מכל 3 כבאים שפעלו בכרמל "חשו סכנה לחייהם"
אחרי אסון הכרמל: חסרים 330 כבאים לעמוד בתקן
השריפה בכרמל: "המבקר יקרא להדיח את ישי ושטייניץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully