וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: הרוצחים מיפו עטו בגדי סנטה קלאוס - ודקרו

גלעד גרוסמן

2.2.2012 / 11:33

הפרקליטות טוענת שהנאשמים ברצח גבי קדיס, יו"ר האגודה האורתודוקסית ביפו, עשו "שימוש אירוני בדמות הזקן החביב" כדי להיטמע בתהלוכת חג המולד, ורצחו אותו בשל סכסוך נדל"ן

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

כתב האישום שהוגש הבוקר (חמישי) נגד המעורבים בדקירתו למוות של גבי (גבריאל) קדיס, יו"ר האגודה האורתודוקסית לצדקה ביפו, מתאר כיצד שלושת הנאשמים קשרו קשר לרצוח אותו, כדי להשתלט על נכס שהיה ברשותו. קדיס נדקר בתום תהלוכת חג המולד בעיר לפני כחודש ומת מפצעיו בזירת הרצח.

לפי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עו"ד ענת בן זאב מפרקליטות מחוז תל אביב, בין קדיס לקודמו בתפקיד, טלאל אבו-מאנה, התגלע סכסוך בגין בעלות על דירה שבה התגוררה אמו של אבו-מאנה. לטענת קדיס, הנכס היה שייך לאגודה שבראשה עמד. כמה שבועות לפני הרצח, אבו מאנה טען כי בכוחו "לשלוח אל קדיס את בני אחיו כדי לחסלו". הוא התפאר כי גם אם ייתפס, קשריו יאפשרו לו "לצאת מהכלא תוך חמש שנים". בנוסף, בישיבה של האגודה האורתודוקסית שהתכנסה שבוע לפני הרצח, אמר אבו מאנה כי אם ההליך המשפטי הנוגע לדירה יתמשך, הרי ש"יהיה דם".

לטענת הפרקליטות, אבו מאנה "עבר מאיומים למעשה". הוא פנה לאחיינו, פואד אבו מאנה, בן 25, ואל קרוב משפחה נוסף, תופיק דלו, וביקש שירצחו את קדיס בתהלוכת חג המולד. השניים עטו תחפושות של סנטה קלאוס כדי להיטמע בהמון, והצטרפו לתהלוכה החגיגית יחד עם בני משפחה נוספים. אבו מאנה האחיין ודלו ניסו לדקור את קדיס אך לא הצליחו בפעם הראשונה, ולדברי המשטרה, הם ארבו לו מחוץ לכנסיה והצליחו לרצוח אותו בניסיון השני. לאחר מכן נמלטו, תוך שהם שוזרים ראיות כוזבות במסלול מנוסתם.

כתב האישום מייחס לפואד אבו מאנה ולתופיק דלו עבירת רצח ולטלאל אבו מאנה עבירת קשר לביצוע רצח. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. בנימוק לבקשת המעצר, נכתב כי "אכזריותם של הנאשמים באה לידי ביטוי בדקירת הקורבן שתי דקירות עמוקות בגבו, בסוף תהלוכת חג דתית חגיגית המהווה אירוע ציבורי (...) שעה שאחד הנאשמים עוטה על פניו מסכת סנטה קלאוס, שלמרבה האירוניה, מסמלת דמות של זקן חביב וטוב לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully