וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג בחרמון ובגוש עציון, הלימודים בגולן הופסקו

קובי דוד

22.1.2012 / 17:40

סופת שלגים כבדה פוקדת את יישובי הגולן והביאה לסגירת אתר החרמון. התלמידים ביישובים הסמוכים פונו מחשש שהסופה תחריף. "הכל נצבע בלבן בתוך שניות". שלג גם ליד ירושלים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

חורף בכל הכח: סופת שלגים כבדה החלה לפקוד בצהריים (ראשון) את רמת הגולן והביאה להפסקת הלימודים ביישובים באזור. אתר החרמון נסגר למבקרים בגלל הסופה שהגיעה לגובה של 1,200 מטרים מעל פני הים והשלג החל להיערם על הקרקע. שלג החל לרדת גם באזורים נוספים בארץ – סמוך להתנחלות אפרת בגוש עציון, אך לא מדובר בשלג כבד והוא לא צפוי להיערם. גם בחברון נצפו פתיתי שלג ראשונים השנה.

"זאת הפעם הראשונה שאנחנו רואים פתיתי שלג במהלך החורף הזה", סיפר ירון רוזנטל מנהל בית ספר שדה בכפר עציון. "בממוצע מדי שנה יש כאן בין שלושה לארבעה אירועים של שלג בעונת חורף. אנו מצפים שהשלג ימשיך לרדת ויכסה את כל גוש עציון בלבן".

ב-24 השעות האחרונות, נכון לשעות אחר הצהריים נרשמו כמויות משקעים נאות ברוב חלקי הארץ. שיא הגשם ירד בזיכרון יעקב, שם נמדדו 28 מילימטרים של גשם עד השעה 16:00; תושבי תל אביב זכו ל-21 מילימטרים; בחיפה – 17; בירושלים נמדדו 15 מילימטרים של גשם. בדרום ירדו פחות גשמים עם חמישה מילימטרים בבאר שבע, אולם רק כעשרה קילומטרים צפונה משם, בקיבוץ להב, נמדדו 11.5 מילימטרים של גשמים. בצפון הארץ, שאת פסגותיו הגבוהות, מכסה מעטה שלג ירדו גם כן כמויות משקעים יפות עם 11 מילימטרים בכנרת; 13 מילימטרים בצפת ו-14 מילימטרים של גשמים ירדו בקיבוץ מרום גולן שברמה.

בעקבות הקור העז מבקשת חברת החשמל מהציבור להסיט את הצריכה בשעות הערב, ומבקשת שלא להפעיל מכשירים "זוללי אנרגיה" בין השעות 17:00 ל-21:00. מחברת החשמל נמסר כי הבקשה מהאזרחים באה בעקבות תקלות שונות ביחידות הייצור, ירידה באספקת הגז הטבעי, וצפי לביקוש גבוה מהרגיל בערב, עקב תנאי מזג האוויר.

שתפו אותנו בתמונות של מזג האוויר בפייסבוק ואנחנו נפרסם אותן אצלנו באלבום מיוחד

שלג בגוש עציון, ינואר 2012. עומר מירון
"אנו מצפים שהשלג ימשיך לרדת ויכסה את כל גוש עציון בלבן". שלג בגוש עציון, היום/עומר מירון

תלמידי בית הספר האזורי "אביטל" בקיבוץ מרום גולן פונו בהסעות מסודרות באמצע יום הלימודים מחשש שמזג האוויר הסוער יחריף, ופוזרו בבתיהם ביישובים אודם, אלרום, נמרוד ונווה אטיב. "מדובר בסופת שלג מטורפת", סיפרה בהתרגשות גדולה תושב קיבוץ מרום גולן, ליקי עזריה, "הכל כאן נצבע לבן תוך שניות ספורות. כל התושבים מסתגרים בביתם מרוב קור ודבוקים לחלונות, זה פשוט לא יאומן. מי שלא נוכח כאן לא יכול להבין במה מדובר".

גם ברשות הפלסטינית חוגגים את הגשם: בשעות הצהריים החל לרדת שלג באזור העיר חברון והעיירה הסמוכה לה, חלחול. תושבי העיירה דיווחו כי לאור השלג שהצטבר הורגשו פקקים גדולים בכבישים. "נהגים חששו להחליק", מסרו עדי ראייה. גם בחברון חששו נהגים לנהוג על הכבישים החלקים, והתנועה בכביש בין חברון לבית לחם הייתה איטית מאד בשל השלג.

מטיילים רבים שבו על עקבותיהם

כאמור, לאור הסופה הצפונית עשרות מטיילים שהגיעו הבוקר לאתר החרמון והמתינו בקוצר רוח לבואו של השלג נאלצו לחזור על עקבותיהם בעקבות הסופה. הנהלת האתר החליטה לסגור את המקום ואף לחסום את הכביש שמוביל אל האתר מכיוון מגד'ל שמס. "אין טעם להכניס כעת מבקרים נוספים לגלוש על השלג", ציין מנחם ברוך לשעבר מנכ"ל האתר וכיום עובד במקום, "הבוקר קיבלנו המון מטיילים שכרגע שוהים באתר וצופים בהתרגשות בשלג שיורד. אני מאמין שבמהלך השבוע אנחנו נפתח את האתר למבקרים, הכל בהתאם למזג האוויר ולנהלים המקובלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגולן נצבע לבן. מרום גולן מושלג, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

השמש הרגעית שביצבצה אתמול מבעד לעננים נעלמה חיש מהר, והחזירה אותנו לקור העונתי. מזג האוויר החורפי נמשך היום גם בשאר אזורי הארץ, עם גשם לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה, מלווה בסופות רעמים בודדות ורוחות חזקות. בדרום הארץ ייעשה אביך. משעות הצהריים יחל לרדת גשם מקומי גם בנגב. הטמפרטורות יוסיפו להיות קרות מהרגיל לעונה. השירות המטאורולוגי מזהיר גם כי קיים חשש לשטפונות במדבר יהודה ובבקעת הירדן.

מזג אוויר חורפי גם בשאר אזורי הארץ

"הגשם מגיע כעת לכל הארץ, מראש הנקרה ועד אשדוד ואשקלון, כשהגשם הכי חזק יורד בין חדרה לאשקלון", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות חזאי השירות המטאורולוגי, ודים דימנשטיין. "בתל אביב הגשם נחלש, אך הגל הבא כבר בדרך. מתחת לעננים יש משבי רוח בעוצמה המגיעה ל-80 קילומטרים לשעה". עוד הוסיף כי "המצב יימשך כך עד מחר בבוקר, כשלקראת הערב הרוח תיחלש וגם עוצמת הגשם".

הימים הקרובים, לעומת זאת, מביאים עמם בשורה חמימה. מחר צפוי להיות מעונן חלקית עם עלייה בטמפרטורות. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף ואף גשם קל. ביום שלישי ימשיך להיות מעונן, ותחול עלייה נוספת בטמפרטורות בליווי ירידה בלחות, כשהטמפרטורות ממוצעות לעונה. אחר הצהריים ייתכן גשם מקומי קל. ביום רביעי צפויות הטמפרטורות לעלות עוד יותר ואף יהיו גבוהות מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם קל.

הטמפרטורות החזויות להיום: ברמת הגולן תגיע הטמפרטורה במהלך היום ל-10 מעלות, ובלילה תרד ל-3 מעלות, בטבריה מ-13 מעלות ביום ועד ל-8 מעלות בלילה, בחיפה מ-12 ביום עד 8 בלילה, בעפולה מ-6 מעלות ביום ועד ל-13 מעלות בלילה, בתל אביב תעלה הטמפרטורה עד 14 מעלות ביום ותרד עד 9 בלילה, בירושלים מ-8 ביום עד 5 בלילה, בבאר שבע החל מ-13 ביום עד 6 בלילה, ובאילת תגיע הטמפרטורה ל-19 מעלות ביום ותרד בלילה ל-7 מעלות.

(עדכון ראשון - 15:15)

וואלה! מזג אוויר

בהכנת הידיעה השתתפו יהושע בריינר וניר יהב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלג מתחיל להיערם ליד כפר עציון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully