וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים בגבול עזה: "שומעים בלילה חפירות תחת המוצב"

16.1.2012 / 19:00

לוחמים בחטיבת הנח"ל פנו למפקדיהם באחרונה, וטענו שהם שומעים בלילות רעש חפירה של מנהרות - שיוכלו להביא לחטיפתם. "לא מעט חיילים שומעים את הרעש המוזר הזה", אמר אחד מהם

שומעים את החטיפה הבאה? חיילים בחטיבת הנח"ל, שהחלו באחרונה "לעשות קו" לאורך גדר המערכת עם רצועת עזה, פנו באחרונה למפקדיהם, והתלוננו כי בימים האחרונים הם שומעים במהלך הלילה רעש חפירה של מנהרות. "בהתחלה חשבנו שאנחנו מדמיינים, אבל מהר מאוד, כשדיברנו על זה בסוף משמרת בין החבר'ה, הבנו שלא מעט שומעים את הרעש המוזר זה. זה ממש רעש של מכונות מתחת לאדמה ותזוזות", סיפר אחד מהם לוואלה! חדשות.

מנהרות לחטיפת חיילים. דובר צה"ל
החיילים מתלוננים: שומעים רעש חפירת מנהרות בלילות/דובר צה"ל

באחרונה התריעו מפקדים באוגדת עזה בפני חיילי החטיבה, כי חטיפת חיילים באמצעות המנהרות וניסיונות לחדור ליישובים סמוכי-גדר הם האיום המרכזי בגזרה. לשם כך חודדו נהלי פתיחה באש, תנועה לאורך הגדר וכן נוהל "חניבעל", שהותאם לדברי הלוחמים לגזרה. אחד הלוחמים אמר: "עברנו הרבה אימונים לפני התעסוקה שתרגלו אותנו בחטיפות חיילים והתמוטטות מבנים על חיילים בשטח הפלסטיני. לפי הנוהל אנחנו צריכים לעשות הכל כדי למנוע חטיפת חייל. הכל זה אומר לירות לעבר החוטף ולפגוע ולהימנע מפגיעה בחייל החטוף אם יהיה".

אין פיתרון טכנולוגי למנהרות

בשנים האחרונות ממנסים לאתר בצה"ל אמצעים טכנולוגיים שיאפשרו לצבא לאתר מנהרות הנחפרות במעמקי האדמה. על פי פרסומים זרים, חופרי המנהרות הפלסטינים הצליחו להגיע כבר לעומק של 60 מטרים. עד כה לא מצאו בצה"ל אמצעי מתאים, וההצלחה המבצעית בתחום נגעה בעיקר להשמדת המנהרות מן האוויר: במהלך מבצע עופרת יצוקה תקף צה"ל למעלה ממאה מנהרות של ארגוני הטרור בעזה. בשנת 2010 תקפו כלי הטיס 24 מנהרות ובשנת 2011 עשר מנהרות טרור.

לפני כשבועיים התייחס לנושא מפקד החטיבה המרחבית הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה טל חרמוני. "סוגיית האיום התת-קרקעי עדיין קיימת בגזרה שלנו", אמר חרמוני. "המנהרות מאפשרות להם להגיע אלינו בצורה טובה יותר, ומהירה. אנחנו מעריכים שחמאס נערך שוב לחטוף חיילים. אנחנו יודעים שהם חופרים מנהרות (לשטח מדינת ישראל – א.ב.) יום-יום, אבל אנחנו גם יודעים להפעיל מודיעין שיאתר אותם".

עם זאת, להערכת חרמוני, במלאת שלוש שנים למבצע עופרת יצוקה – חמאס עדיין מורתע. "במידה והסדקים יפתחו, נשתדל לסגור אותם. במידה והסדקים יתרחבו אנחנו ערוכים לצאת למבצע רחב, שונה, מגוון, עם לא מעט אפשרויות לחדש את ההרתעה".

עוד בנושא
מח”ט בעזה: חמאס חופר מנהרות לישראל כדי לחטוף חיילים
פשיטות ולחימה במנהרות: הצצה נדירה ליחידת יהל”ם
סיפוק בישראל: ”מצרים הרסה 12 מנהרות הברחה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully