וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: נתניהו שקרן, מקורביו הוציאו דיבתי בתקשורת

פנחס וולף

16.1.2012 / 12:45

יו"ר ועדת החוץ והביטחון טען שמקורבי ראש הממשלה הוציאו את דיבתו בתקשורת וייחסו לו דברים שלא אמר על תקציב הביטחון ועל הרמטכ"ל. נתניהו: "תירגע, לא אמרתי ולא הנחיתי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכת וידאו: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

עושה שרירים: יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ שאול מופז (קדימה), תקף באופן חסר תקדים את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו "שקרן". לדבריו, נתניהו "עשה מעשה נבלה", ושיקר "במצח נחושה, בדיון מול חברי הוועדה, בישיבה מוקלטת".

מופז התעמת עם נתניהו במהלך ישיבת הוועדה שנערכה הבוקר (שני). הוא טען כי מקורביו של ראש הממשלה נתניהו הוציאו את דיבתו בתקשורת, ונעל בזעם את הישיבה חצי שעה לפני הזמן שבו היתה אמורה להסתיים. כמו כן, הודיע מופז כי יכנס תדריך חירום לתקשורת.

בישיבה, טען מופז כי אנשיו של ראש הממשלה נתניהו ציטטו אותו באופן שגוי באחד מכלי התקשורת בהתייחס לדברים שאמר על הרמטכ"ל, בני גנץ, ועל תקציב הביטחון. מופז זעם על כך שבאחד מכלי התקשורת נכתב שהוא אמר לראש הממשלה, לכאורה, כי גנץ "לא דיווח לנתניהו ולשר האוצר אמת לגבי ההוצאות בתקציב הביטחון".

שר הביטחון אהוד ברק , וחבר הכנסת שאול מופז בוועדת חוץ וביטחון, נובמבר 2011. עומר מירון
לא הפעם הראשונה שמופז מפוצץ דיון. ישיבת ועדת החוץ והביטחון/עומר מירון

"נעשה מעשה חסר תקדים בוועדת החוץ והביטחון על ידי ראש הממשלה ודובריו. זה מעשה נבלה", אמר מופז לאחר מכן, ותיאר את השתלשלות העניינים. לטענתו: "ביקשנו מראש הממשלה לומר מה הם יעדי התקציב ל-2012, ודנו גם בסוגיות הקשורות לתקציב הביטחון ושהיו קשורות ב-2011. אמרתי לראש הממשלה שהתהליכים שנעשו לא היו סדירים, וראש הממשלה אמר שכיוון שהיו בעיות של שקיפות ושל ניצול תפקידים וביצוע תקציבי על ידי משרד הביטחון וצה"ל, נקבעו יעדים חדשים. אמרתי שמעולם צה"ל לא דיווח לא-אמת על התקציב, ושאני סומך עליהם בכל הקשור בדיווח אמת בתקציב".

מופז: מה שנתניהו עשה היום - אסור שרה"מ בישראל יעשה

לדברי מופז, לאחר מכן, "נתניהו הורה לדובריו לדווח, תוך כדי הדיון, שאני אמרתי שהרמטכ"ל לא דיווח אמת בנושא תקציב הביטחון. הוא עשה זאת במצח נחושה, בידיעה שהוא משקר, בדיון שהוא מוקלט ומתומלל, ולנוכח חברי הוועדה. ראש הממשלה הזה הוא שקרן. מה שהוא עשה כאן היום, שום ראש הממשלה לא הרשה לעצמו לעשות. להוציא את דובריו החוצה, ולומר שאני טענתי שהרמטכ"ל שיקר, זה מעשה נבלה, שאסור שראש הממשלה בישראל יגיע למצבים כאלה. הוא משקר לאזרחי ישראל בתחום הכלכלי, והיום הוא גם משקר בנושאים הקשורים במערכות הרגישות ביותר של תקציב הביטחון".

מופז ביקש "להתריע", ואמר: "שידעו אזרחי ישראל, שיש להם ראש ממשלה שקרן, ושאת השקר הזה הוא לא יוכל לשנות. שמעו זאת יותר מדי אנשים, זה מוקלט. אני רוצה לומר לידידי, רב-אלוף בני גנץ: הקשר בינינו הוא אינטימי ומאוד איכותי, ואני אומר לו: תמשיך בדרכך, תמשיך לחזק את צה"ל. ראש הממשלה היום ניסה ליצור מצג שווא - שאני מאשים את הרמטכ"ל בשקר? לא! הרמטכ"ל דובר אמת, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שקרן. הוא היה צריך מיד לומר - לא אמרתי, לא הנחיתי, דובריי לא אמרו את זה. הוא ישב כאן ואמר: תוציאו את הפרוטוקול. ראש ממשלה אמין היה אומר: לא הנחיתי ואבדוק את הדברים".

גורמים בלשכת רה"מ: דוחים את "ההצגה של מופז"

אחרי ההאשמות, נתניהו השיב למופז: "אני רואה שאתה מאבד את העשתונות מהר מאוד", ומופז ענה לו: "אם אתה לא נותן הוראה לאנשיך, שיצאו ויאמרו לעיתונאים שהדברים לא היו ולא נבראו, אני נועל את הישיבה". נתניהו לא נרתע, ואמר למופז: "תירגע. לא הנחיתי - ולא אמרתי לאנשיי. קח את הדברים בפרופורציות". בשלב זה, פוצץ מופז את הישיבה. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו לוואלה! חדשות כי הם דוחים את "ההצגה של מופז ואת טענותיו". עוד אמרו כי "אנחנו קוראים למופז לשחרר את כל ההקלטות מהישיבה, בהן הוא התייחס לרמטכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully