וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי מגרון: מיליון שקל למוכיח בעלות על אדמותינו

יהושע בריינר

16.1.2012 / 11:37

במאחז הבלתי-חוקי ממשיכים לספור את הימים עד הפינוי הצפוי בחודש מרץ, ומציעים פרס למי שיצליח להוכיח כי הוא בעל הקרקע שעליו הוקמו בתיו. שלום עכשיו: "גימיק נלוז"

המירוץ למיליון, גרסת השטחים: מתנחלים תושבי מגרון, המאחז הלא-חוקי הנמצא תחת איום מתמיד לפינוי, יוצאים בקמפיין נוסף במטרה לשכנע את הציבור כי היישוב שבו הם גרים הוא לגיטימי ולא הוקם על קרקע פלסטינית פרטית. בג"ץ קבע כי המאחז יפונה עד חודש מרץ, ותושביו אומרים כי ברשותם מיליון שקלים, שיוענקו לכל מי שיצליח להוכיח את בעלותו על הקרקעות שעליו הוא הוקם.

מטרת ה"מבצע להוכחת הבלוף", כפי שמגדירים אותו המתנחלים, הוא להוכיח שאין בעלים פלסטיניים לאדמות השנויות במחלוקת. המענק - או הפרס – יוענק "בכפוף לתקנון המבצע המופקד במזכירות היישוב", לבעל הקרקע המקורי, שיציג הוכחות לבעלותו על האדמות. "רוצים לדבר בשם הצדק, ויש לכם הוכחות על הקרקע? בבקשה, מיליון שקלים מחכים לכם", אומרים במאחז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחת איום מתמיד לפינוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלום עכשיו, מגישי העתירה לפינוי המאחז, הגיבו בגיחוך על הקמפיין החדש. "הגימיק הנלוז של תושבי מגרון מוכיח שגם לשיטתם אין למתנחלים שום בעלות על הקרקע", אמר מזכ"ל התנועה, יריב אופנהיימר. "אנשי מגרון מוזמנים לגשת למנהל האזרחי, ולראות במו עיניהם למי שייכת הקרקע, ולחסוך לעצמם את מיליון השקלים".

המתנחלים דוחים את הצעות הפשרה של השר בגין

המבצע האחרון מצטרף לקמפיין פוליטי ותקשורתי מאומץ של תושבי המאחז, שמנסים להפוך את החלטת בג"ץ, לפיה יש להרוס את מגרון עד סוף חודש מרץ הקרוב.

כבר אתמול, בישיבת שרי הליכוד, עלתה סוגיית מגרון על סדר היום, וגם הבוקר, בישיבת סיעת הליכוד, צפויים חברי הכנסת של המפלגה לדרוש שראש הממשלה נתניהו יקדם את החוק "להלבנת" המאחזים, שיוכל, לדברי המתנחלים, להשאיר את הבתים שבמאחז על כנם.

עיקר הלחץ שמופנה כעת כלפי ראש הממשלה כולל דרישה להתעלם ממי שמינה כנציגו לענייני המאחזים, השר בני בגין. המתנחלים אינם מרוצים מהתנהלותו של בגין מולם, מפני שהוא מקדם הצעה לפיה המאחז "יועתק" להתנחלות הסמוכה אדם.

מתנחלים חשפו פרטי שרים שהתנגדו להכשרת מאחזים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully