וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "התרגיל עם ארה"ב בוטל - ולא בגלל התקציב"

15.1.2012 / 17:00

לדברי הגורם, ביטול התרגיל הצבאי המשותף לשני הצבאות שהיה אמור להיות גדול תרגילי ההגנה האוויריים אי פעם, התקבל בישראל ב"תדהמה". התרגיל היה אמור להיערך באביב הקרוב

הפרסומים בדבר קיומו המוטל בספק של התרגיל הצבאי המשותף לארצות הברית וישראל, גררו אחריהם השערות רבות באשר לסיבה שעומדת מאחורי השינוי. "נודע לנו בסוף השבוע האחרון על ביטול תרגיל ההגנה האווירי וקיבלנו את ההודעה בתדהמה", אמר היום (ראשון) גורם ביטחוני בכיר בשיחה סגורה. לדבריו של הגורם, "לא בעיות תקציב הן אלו שגרמו לביטול התרגיל".

ירי טילי פטריוט במסגרת תרגיל משותף לצבאות ישראל וארהב. דובר צה"ל
"לא מבטלים תרגיל מהסוג הזה בשל בעיות תקציב"/דובר צה"ל

בקרב גורמים ביטחוניים שונים קיימת חוסר הסכמה האם נדחה התרגיל או שמא בוטל, וכן על הסיבות לכך. כך למשל, בניגוד לטענות הקודמות שצוינו לעיל, אמר גורם ביטחוני בכיר כי בשבוע הקרוב הייתה אמורה להתפרסם הודעה משותפת למשרד הביטחון ומשרד ההגנה האמריקאי על דחיית התרגיל. הגורם הבכיר הסביר שסיבות ההחלטה טרם הובהרו, אך כפי הנראה מדובר בבעיות תקציב של צה"ל.

"מדובר בתרגיל שמתבצע אחת לשנתיים ואין צורך לדבר על חשיבותו", אמר הגורם. "השנה זה אמור היה להיות גדול תרגילי ההגנה האוויריים שנעשו אי פעם בעולם, וההכנות אליו החלו לפני כשנתיים. לא מבטלים תרגיל מהסוג הזה בשל בעיות תקציב". גורם נוסף שלל את ההשערה כי מדובר בהחלטה אמריקאית על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לאירן. בצד הישראלי טרם הגיבו לפרסומים.

בתוך כך, לקראת סוף השבוע ינחתו בישראל יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי ורעייתו כאורחיו של הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ורעייתו רויטל. במסגרת הביקור יערוך הגנרל דמפסי פגישות עבודה עם גנץ וקצינים בכירים נוספים במטה הכללי, ביניהם ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי, וראש אגף התכנון, האלוף אמיר אשל. גורמים במערכת הביטחון מדגישים כי הפגישה נקבעה לפני מספר חודשים, אך לא מן הנמנע שדמפסי ינסה לדלות פרטים על כוונותיה של ישראל ביחס למתקפה אפשרית על מתקני הגרעין של אירן. במערכת הביטחון מגדירים את הביקור כחשוב ביותר מאחר שזהו ביקורו הראשון.

אולם בטרם הפגישה עם דמפסי צפוי הרמטכ"ל לטוס ביום שלישי לכנס רמטכ"לים בבריסל במסגרת מפגש פסגה של נאט"ו. במסגרת ביקורו במקום יקיים הרמטכ"ל פגישות עם רמטכ"לים זרים ביניהם רמטכ"לים מרוסיה, צרפת, ירדן ומדינות נוספות, וידון עמם על ההתפתחויות השונות במזרח התיכון והאיומים על מדינת ישראל. כפי שדווח בעבר, בחודשים האחרונים התהדק הקשר בין צבאות סוריה ורוסיה, ואף דווח בכלי התקשורת הזרים על העברת תחמושת ואמצעי לחימה מתקדמים לצבא הסורי. ניתן להעריך כי נושא זה יעלה בשיחות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully