וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: בידינו ראיות שארה"ב עומדת מאחורי החיסול

14.1.2012 / 18:51

משרד החוץ האירני הכריז במכתב רשמי על ראיות ומסמכים מהימנים הקובעים כי ה-CIA תכנן וביצע את ההתנקשות במדען הגרעין. בנוסף רמז על מעורבות בריטניה באירוע

אירן טוענת כי יש בידיה ראיות על כך שארצות הברית עומדת מאחורי ההתנקשות השבוע במדען הגרעין האירני. משרד החוץ האירני הגיש היום (שבת) מכתב רשמי לשגרירות שווייץ בטהרן, אשר מייצגת את האינטרסים של ארצות הברית באירן, בו נאמר כי יש בידי אירן "ראיות מהימנות שמוכיחות כי ההתנקשות תוכננה, הובלה, ונתמכה על ידי ה-CIA" – כך דיווחה הטלויזיה האירנית. עוד נכתב כי "המסמכים מראים כי פעילות הטרור הזו בוצעה במעורבות ישירה של סוכנים הקשורים ל-CIA".

מכתב גינוי נוסף נשלח לממשלת בריטניה, בו נמסר כי סדרת ההתנקשויות האחרונה במדעני הגרעין האירניים "החלה בדיוק לאחר שראש סוכנות המודיעין הבריטית MI6, ג'ון סאוורס, הכריז כי הסוכנות תתחיל לערוך מבצעי מודיעין כנגד אירן". בשנת 2010 אמר סאוורס כי אחת ממטרותיה של הסוכנות היא לחקור את מאמציהן של מדינות שונות להשגת נשק גרעיני, ולזהות דרכים באמצעותן ניתן להאט את גישתן לחומרים וטכנולוגיה שחיוניים להשגת גרעין.

פרופ' מוסטפא אחמדי רושאן, מרצה באוניברסיטת טהרן, ששימש כמנהל במתקן להעשרת אורניום בעיר נתנז במחוז איספהאן, נהרג ביום רביעי האחרון מפיצוץ מטען ברכבו, שעל פי הדיווחים, הוצמד על ידי שני רוכבי אופנוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההתנקשויות החלו בדיוק לאחר שה MI6 הכריזה על מבצעי מודיעין באירן". זירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארה"ב דווקא גינתה ההתנקשות

בניגוד לתגובה האירנית, מזכיר ההגנה האמריקני, לאון פאנטה, הבהיר אתמול כי ארצו לא הייתה מעורבת בכל דרך בחיסולו של מדען הגרעין האירני. בשיחה עם חיילים בטקסס, אמר פאנטה כי לוושינגטון יש "כמה סברות" לגבי זהות האחראים להתנקשות. עם זאת, המזכיר שב בדבריו על דברי הבית הלבן ועל דברי מחלקת המדינה, לפיהם לארצות הברית אין קשר לתקרית. יתרה מכך, מיד לאחר ההתנקשות הוציא הבית הלבן הודעת גינוי לאירוע, בה גם הועברה הודעת תנחומים למשפחתו של רושאן.

גם נשיא המדינה, שמעון פרס הכחיש כל קשר ישראלי למקרה. בראיון אתמול לרשת CNN בספרדית אמר פרס כי "למיטב ידיעתי ישראל לא הייתה מעורבת בחיסול. אני יודע שזה אופנתי להגיד שכל דבר רע שקורה באירן קשור לארצות הברית וישראל. אין חדש בגישה זו".

בחודש שעבר אירעו באירן שלושה פיצוצים מסתוריים. בפיצוץ הראשון נפגע בסיס בו עסקו משמרות המהפכה האירניים בפיתוח טילים ונהרגו 36 בני אדם, בהם מי שנחשב ל"אבי תוכנית הטילים" האירנית, הגנרל חסן טהרני מוקדם. כשבוע לאחר מכן אירע הפיצוץ השני במתקן להמרת אורניום סמוך לאיספהן, המהווה נדבך מרכזי בתוכנית הגרעין האירנית. בפיצוץ השלישי שאירע במפעל פלדה בעיר יזד שבמרכז המדינה, נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו עוד 12.

עוד בנושא:
הלוויית המדען האירני: אלפים בקריאות נגד ישראל
לאחר חיסול המדען: אובמה ונתניהו דנו במצב באירן
באירן דורשים נקמה: "לחסל את מנהיגי ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully