וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: "מי שלא בכה בזמן האבל - למחנות"

דיכוי מסוג אחר: מקורות במדינה מספרים על עונשים כבדים לאזרחים שלא השתתפו באירועי האבל לזכרו של המנהיג המת, קים ז'ונג איל, או שהשתתפו ובכיים לא נראה אמיתי מספיק

צריך גם לדעת איך לבכות: בתי המשפט של צפון קוריאה שלחו בימים האחרונים לחצי שנת מאסר במחנות "חינוך מחדש" אזרחים שלא השתתפו באירועי האבל לזכרו של המנהיג המת קים ז'ונג איל, או שהשתתפו אך בכיים לא נראה אמיתי מספיק. יצוין שבצפון קוריאה, על פי נתוני אמנסטי אינטרנשיונל, כלואים במחנות עבודה שכאלה למעלה מ-200,000 בני אדם.

אזרחים אבלים בהלוויית שליט צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, 27 בדצמבר 2011. רויטרס
האם הן ניצלו מהעונש הכבד? בכי בהלוויית קים ז'ונג איל/רויטרס

מקור דיווח ל"Daily NK" כי המשפטים נערכו החל מה-29 בדצמבר, היום האחרון של תקופת האבל על מותו של המנהיג, ונמשכו עשרה ימים. המקור סיפר כי גם אזרחים שדווח כי מתחו ביקורת על שושלת המנהיגים נשלחו למחנות העבודה, וכי נשפטו גם אזרחים שניסו לערוק מהמדינה או להבריח אליה או מתוכה סחורה בזמן תקופת האבל, או כאלה שהשתמשו בטלפונים ניידים כדי לחייג אל מחוץ למדינה. נאשמים "ברי מזל" הוגלו עם משפחותיהם, בעקבות אותן העבירות, לאזורים כפריים מבודדים, במקום להישלח גם כן אל מחנות הכפייה.

בנוסף, מכונת התעמולה של צפון קוריאה ממשיכה לפעול במלוא המרץ כדי לרומם ולפאר את דמותו של המנהיג החדש, קים ז'ונג און. "בכל יום משעה שבע בבוקר ועד שבע בערב נוסע כלי רכב המשדר תעמולה בכבישים ובאזורים הומים, ומכריז בקול על גדולתו של קים ז'ונג און", סיפר המקור, שהוסיף כי "האנשים במפעלים ובבתי ספר, חברי מפלגה ותנועות הנוער - על כל אלה ללמוד על גדולתו של קים ז'ונג און בבוקר ובאחר הצהריים ללא הפסקה. האנשים פשוט מותשים".

לקריאה נוספת
עובר לתצוגת קבע: גופת קים החנוטה מוצגת לראווה
קוריאה הפקות: קים חגג יום הולדת ביבשה ובאוויר
צפון קוריאה: קים ז'ונג און הוכרז כ"מנהיג העליון"
שלג ודמעות: הלוויית קים ז'ונג איל בצפון קוריאה
קים ז'ונג איל, מנהיג צפון קוריאה, מת בגיל 69

(עדכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully