וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזבל של קיבוץ עברון עושה אור

תמר נהרי

1.5.2002 / 13:39

הקיבוץ החל להפיק חשמל מאתר הפסולת בשטחו; החשמל מופק מגז המתאן שנפלט, ותוך שנתיים אמור לספק את כל צריכת החשמל בקיבוץ; הפרויקט נערך בפיקוח המשרד לאיכות הסביבה

קיבוץ עברון שבגליל המערבי החל בסוף השבוע שעבר להפיק חשמל מאתר הפסולת הנמצא בשטחו. החשמל מופק מגז המתאן הנפלט מהזבל, ואמור לספק בתוך שנתיים את כל צריכת החשמל של הקיבוץ. זוהי הפעם הראשונה שיישוב בארץ יסתמך באופן בלבדי על חשמל המופק מהזבל הפרטי שלו. הפרויקט הייחודי נערך בפיקוח ובהנחיית מומחים מהמשרד לאיכות הסביבה.

בשלב הנוכחי מספק האתר בעברון 1 מגה וואט, שהם כ-80 אחוז מצריכת החשמל של הקיבוץ (1.3 מגה וואט). הגדלת ייצור החשמל תימשך כשנתיים, עד לאספקת 100 אחוז מצריכת החשמל של הקיבוץ. כמות הגז המופקת מן האתר תספק את תצרוכת הקיבוץ לתקופה של 15-20 שנה. עלות הפרויקט: כחמישה מיליון שקל, שהקיבוץ עתיד להחזיר בזכות ההתנתקות מחברת החשמל - בתוך השנתיים הקרובות.

ראש אגף פסולת מוצקה במשרד לאיכות הסביבה, אילן נסים, מסר כי הפרויקט ידידותי לסביבה לא רק משום שהוא מצליח לרתום את הזבל למטרות אפקטיביות. הוא אחראי לחיסכון ביצור חשמל בתחנות הכוח המופעלות בפחם ומסבות זיהום אוויר חמור, והוא גם מונע מגז המתאן להיפלט לאטמוספירה ולפגוע בשכבת האוזון.

ניסיונות דומים להפקת חשמל, מאתרי פסולת גדולים יותר, נעשים במספר מקומות בארץ – לרבות הר הזבל חיריה. בשלב זה רחוקה הדרך לייצור מסחרי ראוי של חשמל מהמזבלות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully