וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פרשת "וויטווטר" בה מעורבים הנשיא ורעייתו מגיעה לקיצה

20.9.2000 / 18:22

החוקר המיוחד יגיש היום את מסקנותיו לאחר שש שנות חקירה לשלושה שופטים; לאחר מכן יכנס מסיבת עיתונאים בנושא; הפרשה עלתה למשלם המיסים האמריקאי עד כה מעל ל-50 מיליון דולר

פרשת "וויטווטר" בארה"ב מגיעה לקיצה. שש שנים לאחר פתיחת החקירה בפרשה, בה מעורבים נשיא ארה"ב, ביל קלינטון, רעייתו, הילרי ושני חברים של בני הזוג מארקנסו, יפרסם היום היועץ הפדרלי, רוברט ריי, את הדו"ח הסופי שלו בנושא.

ריי ימסור את מסקנותיו שישארו חסויות לשלושה שופטים. אולם הוא עצמו יכנס מסיבת עיתונאים בנושא.

אחד הנושאים שיועלו על הפרק הוא נושא הילרי קלינטון. פרסום מסקנות הפרשה הגיעו בזמן לא נוח להילרי קלינטון שמתמודדת לסנאט מטעם מדינת ניו יורק, מול ריק לזיו.

חקירת וויטווטר החלה בשנת 1994 בחשד לעבירה פלילית שנוגעת ליחסיהם של בני הזוג מקדאגלס, עם הזוג הנשיאותי.
בעקבות העלאת החשדות מינתה שרת המשפטים האמריקאית, ג'נט רינו, יועץ מיוחד (רוברט ריי) שיחקור את החשדות. המשימה שהוטלה על ריי היא לבחון האם הזוג קלינטון טעה כאשר חבר לחברת ההלוואות "מדיסון גרנטי" שבעליה הוא ג'ימס מקדאגלס.

החברה נכשלה בסוף שנות השמונים ובשנת 1992 החליטו הזוג קלינטון למכור את חלקם בחברה למקדאגלס עבור 1000 דולר בלבד.

החשדות הועלו כאשר מקדאגלס והזוג קלינטון החליטו להשען על פתרונות מסוכנים ולא חוקיים.

שאלה נוספת שעלתה תוך כדי חקירה ובגינה הגברת הראשונה נקראה אף להעיד בבית משפט היא שאלת העסקתה של קלינטון בחברה כעורכת דין.

לדעת מומחים, הזוג קלינטון ייצא נקי ללא רבב, וחקירת וויטווטר שעלתה עד כה למשלם המיסים האמריקאי מעל ל-50 מיליון דולר והעסיקה מעל ל-36 עורכי דין, חוקרי אף.בי.אי ואחרים תגיע אל קיצה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully