וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: 3 הרוגים בפיגוע בתל אביב

ורד כהן ברזילי, מוטי גל ועידו שטרנברג

5.3.2002 / 10:48

מחבל ירה לעבר המסעדות "מפגש הסטייק" ו"סי פוד מרקט"; 31 נפצעו - 4 קשה; ההרוגים: אלי דהן, יוסף היבי והשוטר סלים ברכאת; הפתח: נקמה על הרג הילדים ברמאללה; כתבת וידאו מצורפת

שלושה בני אדם נהרגו ו-31 נפצעו, 4 מהם קשה, בפיגוע הלילה ברחוב דרך פתח תקווה בתל אביב. ההרוגים הם השוטר רס"ר סלים ברכאת, בן 32 מהכפר ירכא, שנהרג במהלך ההסתערות על המחבל; יוסף היבי, בן 52 מהרצליה ואלי דהן בן 53 מלוד. הזרוע הצבאית של הפתח נטלה אחריות על הפיגוע.

רס"ר ברכאת הניח אחריו אשה וילדה בת שלוש. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בירכא. אלי דהן ייטמן ב-15:30 בבית העלמין בלוד. יוסף היבי, בן 52 מהרצליה, יובא מחר למנוחות בבית העלמין בעירו.

סמוך לשעה 02:15 לפנות בוקר התמקם המחבל, חמוש ברובה אם-16, סכין ושני מטעני חבלה מאולתרים, על גשר מעריב. הוא התקדם רגלית לכיוון מסעדות "סי פוד מרקט" "מפגש הסטייק", תוך שהוא יורה בנשק אוטומטי ומשליך רימונים. בשלב זה חל, ככל הנראה, מעצור ברובהו של המחבל, והוא החל לדקור את האנשים במקום בסכין. אחד האזרחים, שנדקר בגבו, הצליח לירות במחבל, אך לא להרוג אותו. בתוך כך הוזעק כח שוטרים לאזור, מתחנת ירקון הסמוכה. רס"ר ברכאת נהרג במהלך ההסתערות על המחבל.

בפיגוע נפצעו ארבעה ישראלים באורח קשה, שניים באורח בינוני ו-19 באורח קל. לבית החולים איכילוב פונו 17 מהפצועים, לבית החולים "שיבא" בתל השומר חמישה ולבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה פצוע אחד. בשעות הבוקר נשארו באשפוז כ-21 בני אדם.

הרימונים שהשליך המחבל לא התפוצצו וחבלני המשטרה פוצצו אותם באופן מבוקר. במשטרה מעריכה כי המחבל פעל לבד. בשעה 5:30 נפתח צומת מעריב לתנועה, לאחר שהיה סגור למספר שעות.

בהודעת "גדודי קדושי אל אקצא", הזרוע הצבאית של הפתח נאמר כי "הפיגוע הוא תגובה לטבח בנשים ובילדים ברמאללה, ולמעשי הטבח בג'נין". לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל שנהרג הוא אברהים מוחמד חסונה ממחנה הפליטים ג'בליה. מחקירת המשטרה עולה כי המחבל הגיע לת"א מרמאללה.

כדורגלני הפועל ת"א בילו במסעדה

במסעדת "סי פוד מרקט" נערך ערב זמר מזרחי ומסיבת רווקות לעירית רחמים, ארוסתו של שחקן הכדורגל לירון בסיס. לאירוע הגיעו שחקני הפועל תל אביב בכדורגל יוסי אבוקסיס ואסי דומב והעיתונאי נתן זהבי. אבוקסיס לא נפגע מהירי ואמר לוואלה! חדשות: "אנחנו בסדר, הכל בסדר ואנחנו הולכים לישון". זהבי מסר אף הוא כי לא נפגע מהירי.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, אמר בסיום האירוע: "אני מציע לתושבי תל אביב, גם בעת הקשה הזו, לעשות הכל ולהמשיך בשגרה. אני מקווה שהתושבים יקומו מחר בבוקר וימשיכו איש איש בדרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully