וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפך "מחולל הניסים" לנאשם בתקיפה מינית?

קובי דוד

12.1.2012 / 5:01

הרב יעקב דויטש נחשב עבור רבים באיזור הצפון לגדול הדור, כשסחף אחריו מאמינים מכל רחבי הארץ שהגיעו לקבל ברכה וייעוץ. לפני כשנתיים הכל התפוצץ: "הרבה אנשים ידעו ושתקו"

השבוע הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום חמור נגד הרב יעקב דויטש, המגולל ארבעה מעשים חמורים בהם, לכאורה, ניצל הרב את מעמדו ותקף מינית שתי נערות ושני נערים, אך מסתבר שבחצרו של הרב - החיים ממשיכים כרגיל.

הרב יעקב דויטש, בן ה-61, נולד בשכונת מאה שערים בירושלים. את שנות ילדותו העביר בין סמטאות העיר העתיקה לבין שיעורי תורה אצל רבנים מקובלים בעיר. לאחר מספר שנים, הכיר דויטש את רעייתו יונה, השניים נישאו וזמן קצר לאחר מכן נולד בנם הבכור, יצחק. עקב בעיות בריאות נפטר הפעוט, מה שגרם לצער גדול עבור הזוג הטרי. באותה העת החל הרב דויטש לקיים שיעורי תורה שסחפו אחריו עשרות תלמידים דתיים וחילוניים מכל רחבי נצרת עילית. קהל המאמינים שהגיעו בהמוניהם החלו לספר על הרב המקובל שעושה חסד עם תלמידיו ועם שאר התושבים שמבקשים ברכה לבריאות, זיווג ופרנסה.

בתחילת שנות התשעים הקים הרב דויטש את בית המדרש "אור יצחק", על שם בנו הבכור שנפטר. בכל יום היו מגיעים מספר מתפללים בודדים כדי להשלים מניין למועדי התפילות, אולם עם הזמן נאלצו המתפללים להידחק בצפיפות כדי לזכות בתפילה משותפת עם הרב. בעצת מקורביו, החליט דויטש לקבל קהל אנשים שביקשו להתייעץ עם הרב בנושאים אישיים.

"מחולל הנסים" שסחף אחריו מאות מאמינים

"הרב דויטש היה בשיא הפריחה שלו", סיפר תושב העיר שעבד עם הרב. "אין אדם בכל הארץ שלא שמע עליו. השמועה על הרב המקובל שמחולל נסים התפשטה כמו אש בשדה קוצים, ומאות של יהודים פקדו את ביתו". לדבריו, מעגל האנשים שעטף את הרב הלך וגדל, "כולם רצו להיות בקרבתו, ראו בו צדיק הדור. הייתי פוגש אנשים שמגיעים במיוחד מדרום הארץ כדי לקבל תפילה או ברכה מהרב. אין אדם בכל הארץ שלא הכיר אותו".

דויטש סחף אחריו גם לא מעט בעלי עסקים שתרמו מכיסם הפרטי סכומים לא מבוטלים של כסף כדי לבנות את בית המדרש המפואר "תפארת יואל" בעפולה עילית, על שם אביו המנוח. "הייתי עושה שמיניות באוויר כדי להגיע לשיעור תורה שלו. הוא ייעץ לי ולתלמידיו בכל בעיה שצצה", סיפר בעל עסק מעפולה. "לא פעם תרמנו מכספנו כדי להביע את האהדה וההערכה שלנו כלפיו, ידענו שהוא גם עוזר למשפחות נזקקות בעיר בתשלום חשבונות חשמל ומים", הוסיף.

הרב יעקב דויטש מעפולה. חדשות 24
כשהבנתי שהוא פגע בבן שלי, לא יכולתי להסתכל לו בעיניים". הרב יעקב דויטש/חדשות 24

דווקא ברגע שהרב דויטש ניצב על גג העולם, החלה חרושת שמועות על רב מקובל שביצע מעשים מגונים בנערים ונערות. "אנחנו חיים בעיר קטנה בפריפריה, כולם מכירים את כולם", סיפר אחד המעורבים בפרשה. "לעולם לא העלתי בדעתי שמדובר ברב דויטש, על אחת כמה וכמה שהוא נתפס בעיני כולם כאבא של כולנו. הגרוע מכל היה כשהבנתי שהוא פגע בבן שלי, אז כבר לא יכולתי להסתכל לו בעיניים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"אנשים ידעו על המקרים ופחדו לדבר"

לפני כשנתיים התפוצצה פרשת הרב דויטש בקול תרועה רמה, עם הגשת התלונה של אחד הנערים כנגד הרב, שלטענתו, ניסה לתקוף אותו בעת שישן. "האדמה לא רעדה מתחת לרגליים של תושבי השכונה בה מתגורר הרב", הוסיף אחד ממקורביו, שעבד עימו במשך מספר שנים, שאמר כי "היו לא מעט אנשים שידעו על כל המעשים והכירו את ההתנהגות שלו, אבל פחדו לדבר מפאת כבוד שהיה להם כלפיו. בחדרי חדרים כולם ידעו שזה ייגמר בהגשת כתב אישום חמור".

הרב ממשיך לקבל קהל פעמיים בשבוע, כפי שהוא נוהג על פי המסורת כבר שנים רבות, ולא מזניח שיעורי תורה לתלמידיו. השבוע אף התקיימה סעודת הודיה בבית המדרש הוותיק "תפארת יואל". "אנחנו מאמינים שהרב שלנו צדיק גדול", ציין אחד התלמידים.

מועד הדיון בעניינו של הרב טרם נקבע, הורי הילדים שהותקפו זועמים על כך שהוא מסתובב חופשי, ואילו תלמידיו עדיין מאמינים שהוא ייצא זכאי ללא רבב. "מדובר ברב גדול שריפא אנשים, גרם לנשים ללדת אחרי עשרות שנים והפך אדם שהיה צמח לאדם בריא. נעשה לו עוול גדול שנוצר על ידי משפחות שמנסות לסחוט אותו", אמר אחד מתלמידיו.

עוד בנושא
אישום: רב מעפולה תקף מינית קטינים "שעשו כרצונו"
נערה מצפת התלוננה: חבורת ילדים תקפה אותי מינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully